NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Pr.dags dato (19/10-2023) så er nettforbindelsen helt….for å si det på godt norsk….helt ræva. På selve pc`n så holde nettet seg, mn tregt og dette slår negativt ut på smart tv`n. Tv bilde fryse og og får den ene feilmeldingen etter den andre og til tider tar det en halv evighet før bilde kommer tilbake og da i en veldig dårlig bildekvalitet, mn det kommer etter hvert og da er det f…meg på`n igjen med at bildet detter ut igjen(riks tv). Har tidligere tatt dette opp med kundeservice og dei gjør sikkert det dem kan på andre siden av tlf, men like fullt sliter jeg med dårligt nett og har rett og slett gått lei av dette. Ikke ett vondt ord om kundeservicen hos dem fra meg, her har dem alltid vært hyggelige på tlf og har ingen problemer med å anbefale dem til andre, for mitt problem trenger ikke være andres og jeg skriver dette for min egen del og frustasjon. Eneste besjeden fra kundeservice jeg virkelig sliter med å forstå, er at årsaken til min «dårlige nettforbindelse er at mine naboer <stjeler> signaler, selv om dem har andre nettlevrandører.» Dette er for meg uforståligt, men forstå det den som kan? Som sagt så har jeg gått lei, så nå er avtalen med nex gentel sagt opp og det er i for seg trist etter så mange år, men følte at nok er nok. Nå blir det å prøve noe nytt i et annet selskap og håpe dei kan levere bedre enn det jeg/vi har i dag (lokalt strømselskap)
Hei, Dag Tusen takk for din omtale, vi setter pris på at du tar deg tid til å legge igjen din opplevelse her på Bytt.no! Så utrolig provoserende når internett og TV-forbindelsen ikke fungerer som den skal. Det som sies om at naboer "Stjeler" signal, handler om hvordan WiFi er satt sammen. Ruteren din velger automatisk en WiFi-kanal (fra 1-13) og hvis det er mange i samme område som ligger på samme kanal så kan det gjerne merkes på hastigheten i de tidsrommene som mange på denne kanalen bruker trådløst nett samtidig, det finnes verktøy for å analysere hvilken kanal som er det beste valget til enhver tid. Vi håper selvsagt at internettopplevelsen forbedrer seg hos deg, vi er lei for å miste deg som kunde og så er du hjertelig velkommen tilbake som kunde hos oss, om du skulle ønske det i fremtiden 😊 Ønsker deg en fin dag Jenny NextGenTel
Mye rot med faktura, har fått flere som er feil og null innfo om hva det totalt koster å få trådløst. Må ringe dem flere ganger om dette. Så den opplevelsen kunne jeg blitt spart for
Hei, Trine Takk for at du deler din omtale her på Bytt.no, vi setter pris på at din tilbakemelding! Så kjipt at det har vært feil i fakturering og at du har måtte ringt om igjen om det. Jeg håper til tross for at du har måttet kontakte oss flere ganger, at det har ordnet seg og at du har fått god hjelp - for det skal være enkelt å være kunde hos NextGenTel! Takk for at du valgte Norges prispresser på bredbånd 😃 Ønsker deg en fin ettermiddag Jenny NextGenTel
Gikk til Telenor pga et meget godt tilbud. Det viste seg å bare være tull….valgte da å gå tilbake til NextGenTel, som fulgte opp med god hjelp, og nettet vårt er tilbake til det gode stabile nettet som vi alltid har hatt fra NextGenTel👍🏼
Hei, Camilla R Vi er så glade for at du velger å være kunde hos NextGenTel! Vi håper at du vil fortsette å være like fornøyd kunde hos oss alltid - det lover vi å jobbe så godt som vi kan for at du skal kunne være 🎉 Ønsker deg en riktig fin ettermiddag Jenny NextGenTel
Selger sa de sin ruter var over dobbelt så kraftig som den som ble levert av telenor. Hadde 2 streker på soverommet før, nå har jeg ingen. Skulle få samme hastighet for 300kr mindre i måneden, men istedenfor 250 linje så fikk jeg 50. Skulle ikke være etableringsgebyr, likevel er 1. Regning over dobbelt så stor som månedsprisen jeg ble tilbudt. Ga tydelig beskjed om at jeg ikke hadde råd til noe etableringsgebyr da jeg nylig mistet jobben pga. Nedbemanning og alt har blitt så dyrt i det siste. Spurte om man måtte betale leie av ruter hos de, fikk beskjed om at det måtte man ikke, men står at jeg betaler for leie på faktura. Alle spørsmål jeg hadde til han svarte han på på en måte som fikk meg til å bytte, men endte opp med dyrere regning, dårligere ruter og mindre kapasitet på linja. Styr unna!
Hei, Vi takker for at du gir tilbakemelding om din opplevelse her på Bytt.no! Dette er tilbakemeldinger som vi setter pris på og bruker til å kunne forbedre oss på veien videre. Det du skriver her om at selger har opplyst og lovet et helt annen type abonnement enn det du har fått, er absolutt ikke sånn NextGenTel ønsker å fremstå - vi skal være til å stole på! Jeg får dessverre ikke tilgang til å hjelpe deg videre her, siden jeg ikke har mer informasjon om ditt abonnement. Men jeg håper du tar kontakt med vår kundeservice sånn at vi kan få hjulpet deg videre med å finne det abonnementet som passer best hos deg! Håper du kan bli mer fornøyd som kunde hos oss i tiden fremover! Med Vennlig Hilsen Jenny NextGenTel
Har vært kunde bare noen uker, men er godt fornøyd så langt. Opplevde å gå fra 300 linje til 100 men samtidig få bedre dekning og fart på wifi en tidligere.
Hei, Frank S Kjekt å høre at du er fornøyd med WiFi så langt! Det er ikke nødvendig å betale for en 300/300 linje hvis 100/100 dekker behovet 🥳 Tusen takk for at du velger Norges prispresser på bredbånd. Ønsker deg en riktig fin dag Jenny NextGenTel
Ingen teksttv, dårlig nett hvis en bruker flere ting m wifi samtidleg. Mange som klager på dette.
Hei, Amanda Takk for at du legger igjen tilbakemelding om din opplevelse! Kjipt at du opplever dårlig nett når du bruker flere enheter samtidig, kanskje du skulle hatt en høyere hastighet for å dekke behovet for internett hjemme hos deg? Vi ønsker gjerne å få hjulpet til med å sjekke det, sånn at vi kan levere sømløst bredbånd til deg! Håper du tar deg tid til å kontakte oss, du når oss hvis du ringer 987 07 979, skriver til oss via MinSide eller på direktemelding på Facebook-siden vår 😊 Ønsker deg en riktig fin dag Jenny NextGenTel
Installert både på fritidsbolig og hjemme. Så langt ser det bra ut. Hadde globalconnect hjemme, men der fungerte ikke rikstv. GC klarte ikke å finne ut av problemet. ( merkelig ). Med Nextgentel, ingen problemer.
Hei Knut, Helt topp å høre at det er ingen problemer - akkurat sånn skal det jo være 🙌 Takk for at du velger bredbånd fra NextGenTel Ønsker deg en fin dag Jenny NextGenTel