NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Forferdelig kundeservice, forferdelig internettleverandør, forferdelig app. Bare aldri bruk denne internettleverandøren.
Hei! Jeg var uheldig og tegne abonnement hos nextgentel. jeg har prøvd å si opp avtalen men det var etter fristen så det gikk ikke. At jeg hadde gyldig grunn til dette spilte ingen rolle for nextgentel, hele familien fikk korona rette etter besøket slik at ingen fikk sagt opp avtalen innen fristen. nå sliter jeg med dårlig og usablit nett. prøvde å koblet opp med kabel i boksen, det var fortsatt langt unna det jeg betaler for av hastighet. ingen svarer på mailer hos kundeservice. mvh Øystein
Kundeservice fungerer greit med chat - de responderer ganske raskt. Bredbåndsruteren - standard i så måte, men som jeg ikke fatter at noen vil bruke, MÅ du betale frakt for samt leie per måned.
Helt ubrukelig! er det ikke det ene, så er det det andre! Tragisk kundeservice også! Sikker på at om du deler nettet på telefon til alle enheter i huset, så funker det bedre!!
Internett fungerer, men koster mer enn det smaker. Om du ikke passer på. Fikk telefon fra NextGenTel i slutten av januar med spørsmål om jeg ville overta fiberlinjen i huset jeg skulle overta i slutten av februar. Jeg fikk bekreftet at det ikke var bindingstid, og at det ville løpe fra datoen jeg overtok huset. Etter noen minutter fikk jeg ordrebekreftelse på tv og internett. Etter noen samtaler på telefon fikk jeg tilsynelstende ordnet opp i dette siden det aldri var snakk om tv i samtalen med selgeren. Senere på dagen fikk jeg mail om at nå var nettet aktivert. En på kundestøtte fortalte meg at dette var normalt siden systemet så det var en aktiv linje på adressen og antok min linje nettopp var aktivert. Fikk bekreftet enda en gang at linja ikke ble aktivert før overtakelse i slutten av februar. Men jeg hadde tilgang til wifi-innstillingene i ruteren via appen. Kunne endre innstillingene, og starte ruteren på nytt. Det gikk en uke eller to, og jeg fikk min første faktura. Fra datoen jeg hadde snakket med de i slutten av januar. Jeg forklarte saken for kundestøtte, og fikk beskjed om at de skulle ordne dette. Men det skjedde ikke noe. Hadde samme samtalen med tre forskjellige kundebehandlere tre forskjellige dager, og til slutt fant jeg en som ville legge inn en notis i min side-appen om at det skulle lages en kreditnota for måneden jeg ikke eide huset. Det ble ryddet opp til slutt, men det tok noen timer med telefonkø for å ordne det. Jeg sa opp linjen i slutten av mars, med oppsigelsestid som gikk ut april. Jeg hadde allerede fått faktura for Mai, og denne fikk jeg etter hvert inkassovarsel på. Men det ble ordnet etter en telefonsamtale (eller chat. Husker ikke lenger). Jeg fikk mail fra NextGenTel om at abonnementet var avsluttet, og at jeg måtte sende tilbake utstyret deres. Dagen etter fikk jeg faktura på et bruddgebyr på i overkant av 3000kr. Dette selv om jeg hadde fått bekreftet av tre forskjellige kundebehandlere at det ikke var bingingstud da jeg overtok. Heldigvis hadde en av de lagt det inn på kundebildet i appen sånn at jeg hadde det skriftlig også. Jeg har nå sendt utstyret tilbake til nextgentel, og ser i posten-appen at det er mottatt, men jeg blir ikke overrasket om jeg får faktura på den likevel. Oppsummering: Jeg har har hatt mer kontakt med kundestøtten til nextgentel mellom januar og mai, enn jeg har hatt med kundestøtten til Altibox som jeg har hatt de siste 14 årene. Og da har jeg hatt altibox på fire lokasjoner, og fått det installert på tre av de. Mitt inntrykk av nextgentel er at det er viktig at du får ting skriftlig. Jeg fikk muntlig bekreftelse av flere at det ikke var bindingstid og at abonnementet skulle begynne å løpe fra overtakelsesdato. Men ingen gadd tydeligvis å sjekke at det lå inne i systemet. Evt så tar de en sjans og sender ut faktura for mer enn de skal for å se om noen biter på. Tenkte egentlig å gi en stjerne, men internettlinjen fungerte som den skulle i perioden jeg hadde NGT. Var uten nett en halvtimes tid pga en feil sentralt, men sånn kan skje. Jeg kunne også koble eget utstyr i mediaconverteren uten å måtte gå gjennom intenoen deres. Det er bra. Derfor drister jeg meg opp til to stjerner. Jeg kommer til å tenke meg godt om før jeg går tilbake. Men tviler på de klarer overtale meg. Orker ikke å måtte passe på at de holder det de lover.
Virker som at de skor seg på en gammeldags teknologi som på langt er utfaset og dermed har monopol på kobberlinjer. Heldigvis er dette en sagablott om ikke så lenge. I tillegg må du stå for retur av utstyr, noe man skulle tro var gratis i 2021.
Betaler 700+ kroner i måneden for 50mb hastighet, fungerer ikke optimalt i det hele tatt og stabiliteten er til å le av. 60+ minutters ventetid på telefonlinjen. Kundeservice via chat lovet å sjekke opp i problemet men de kontaktet meg aldri igjen. Kom med unnskyldning etter unnskyldning på hvorfor ting ikke fungerte som det skulle og de hadde en arrogant holdning gjennom hele samtalen. Kan ikke anbefale Nextgentel til noen. Inkompetent og underbemannet er den eneste beskrivelsen jeg kan gi. Disse tullingene fortjener ikke kunder.