NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Gråter mye over dette! Tør ikke trykke, finner ikke tilbake . Bruksanv. fins nesten ikke. Kan ikke få brukt annet enn de vanlige kanalene, ikke filmer etc, for da kommer jeg ikke tilbake. Er 82 år, kom men en normal fjernkontroll og bruksanv. Ønsker å forlate Riks-tv!!!!!!!
Hei Unni, Dette var kjedelig lesning, og absolutt ikke sånn vi ønsker at våre kunder skal oppleve tjenestene vi leverer. Jeg tolker det sånn at det er TV-løsningen som skaper utfordringer for deg, og ikke selve bredbåndet. Jeg vil derfor anbefale deg å kontakte RiksTV direkte, og så er jeg helt sikker på at der kommer frem til en tilfredsstillende løsning for deg. Ønsker deg alt det beste, og en fortsatt fin uke ❤️ Mvh Christian NextGenTel
Godt nett. Stabilt og raskt.Dette er både billigere og bedre enn nettet vi hadde tidligere.Pris er omtrent det halve Kan anbefales...
Hei Odd! Takk for at du deler omtalen din med oss her på Bytt.no! Vi er veldig glad for at du har blitt kunde hos oss 😊 Utrolig flott å se at du er fornøyd med kvaliteten på nettet, og ikke minst prisen. Hos oss får du samme kvalitet som hos andre leverandører, bare billigere. Om du har noen spørsmål, eller noe oppstår, er vi klare til å hjelpe deg på telefon 987 07 979 alle hverdager 😊 Ha en nydelig fredag! Martin NextGenTel
Den er helt ok. God oppfølging, og utstyret kom som avtalt
Hei Vidar! Takk for at du deler omtalen din her på Bytt.no med oss, og for at du har byttet til NextGenTel 🤗 Det er veldig flott å se at byttet over til oss gikk problemfritt, og at du opplever oppfølgingen fra oss som god. Hos oss skal du få samme gode hastighet og kvalitet, bare billigere. Takk igjen for at du har blitt kunde hos oss, og dersom du skulle ha behov for rådgivning, eller problemer oppstår, er vi klare til å hjelpe deg på telefon 987 07 979 😊 Ha en superfin fredag! Martin NextGenTel
Ble lovet samme nett og hastighet som jeg hadde hos Telenor, men det legger og er dårlig. Sønnen i huset klager på at han ikke kan spille lenger.
Hei Kristine! Takk for at du deler omtalen din med oss her på Bytt.no 😊 Og ikke minst: takk for at du har blitt kunde hos oss. Det er veldig dumt at oppstarten hos oss ikke har blitt sånn som du forventet. Det stemmer, som du sier, at nett og hastighet skal være lik som hos Telenor. Vi leverer på akkurat samme fiberlinja så hastigheten skal være lik. Eneste forskjellen er at hos oss får du det billigere. Så ser jeg at du nevner at sønnen hjemme klager på at nettet lagger. Uten å vite det konkret, så drister jeg meg til å anta at sønnens PC/spillkonsoll er koblet på WiFi, og da er det litt flere ting å ta med i vurderingen. For den desidert beste spillopplevelsen bør du bruke ethernetkabel fra ruter/WiFi-utstyr og til den enheten du spiller på. Det gir både best hastighet, og lavest forsinkelse (måles i millisekund og er spesielt viktig når du spiller online). Ethernetkabel får du kjøpt på alle elektronikkforhandlere, men mm det ikke er mulig med ethernetkabel til PC/spillkonsoll så er det smart å se på om du bør ha et mesh-system med flere bokser. Det gjør at du får større dekning og at dingsene hjemme kan få signal fra flere steder. Vi er veldig klare for å hjelpe deg slik at du får et godt nett hjemme hos deg 😊 Ring oss på telefon 987 07 979, dersom du vil ha rådgivning fra oss. Vi er klar til å hjelpe deg alle hverdager frem til kl. 18. Jeg håper at vi hører fra deg! Ha en strålende fredag! Martin NextGenTel
Jeg må ha hjelp hjemme hos meg for å koble til Internett. Jeg er 77 år og skjønner lite å ingenting av dette
Hei Svein! Takk for at du deler omtalen din her på Bytt.no 🤗 Hjelp skal du selvfølgelig få! Vi er klare til å hjelpe deg på telefon 987 07 979 alle hverdager frem til kl. 18 😊 Der treffer du på en av våre flinke kunderådgivere som hjelper deg helt til mål. Håper at vi hører fra deg slik at vi kan hjelpe deg med å koble til internett. Ha en flott fredag! Martin NextGenTel
Detter ofte ut.betaler for 300/300 men klarer aldri og levere det.pakken er mye dårligere enn telenor.men du får vel det du betaler for.
Hei Frank! Takk for at du deler omtalen din her på Bytt.no 😊 Det er veldig synd å se at du ikke er fornøyd med byttet til oss. Hos oss skal du få akkurat samme hastighet som hos Telenor, siden vi leverer på den samme fiberlinja. Forskjellen er at hos oss får du det billigere. Nå kjenner ikke jeg til akkurat hvordan oppsettet er hjemme hos deg, men når du måler hastighet så vil det være forskjell på om du er koblet til med ethernetkabel, eller trådløst på WiFi. Ethernetkabel er mer konstant, og WiFi vil ha flere faktorer som spiller inn på hastigheten. Hos oss kan du bruke ditt eget WiFi-utstyr, eller leie det fra oss. Løsningen du bruker er helt opp til deg, og det er en av fordelene hos oss. For boliger over 90 kvadratmeter anbefaler vi mesh-system sånn at du får flere punkter i boligen som dingsene dine kan få signal fra. En enkel ruter vil nok ikke kunne gi god nok dekning og signal. Hos oss kan du leie topp moderne mesh-system med opptil 3 bokser - som har WiFi 6 og det vi kaller for sømløs roaming (at enhetene dine automatisk bytter til boksen med sterkest signal). Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan veilede deg frem til en god løsning som gjør at du får et godt nett hjemme hos deg 😊 Vi er klare til å hjelpe deg på telefon 987 07 979 fram til kl. 18 alle hverdager. Du kan også bruke chatten på MinSide om du ønsker det. Ha en nydelig fredag! Martin NextGenTel
Hatt litt hakking og svake bilder på en direktesending. Men behøver ikke skyldes bredbåndet. Kan være sendefeil for alt jeg vet.
Hei Per! Takk for at du deler omtalen din med oss her på Bytt.no 🤗 Då flott å høre at du er fornøyd med det vi har levert til deg på fiberlinjen! Som du sier så kan hakkingen på bildet i en direktesending være på grunn av problemer hos kanalen. Men dersom det er noe du opplever skjer igjen bør du nok ta kontakt med RiksTV som leverer TV-tjenesten. De kan hjelpe deg raskt på telefon 210 10 210. Generelt sett så anbefaler vi å koble til dekoderene Smart lll, eller Strømmeboks, med ethernetkabel fra WiFi-utstyret og inn i dekoderen. Det gjør at du ikke får problemer som følge av at lyd og bilde skal sendes trådløst på WiFi 😊 Takk for at du har byttet til NextGenTel, og vi gleder oss til å ha deg som kunde fremover. Ha en flott fredag! Martin NextGenTel