NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Det beste jeg kan si om nextgentel er at de én gang hver tredje fullmåne gir nesten hastigheten det betales for. Internett er nede mange ganger om dagen og når det ikke er nede er det ofte så treigt at det så vidt går an å se på YouTube på 460p. Kundeservice insisterer på at problemet ligger hos oss og har lurt min mor til å installere en svindyr antenne. Hastighet har gått fra 500kbps til 1500 på det beste men serveren er fremdeles nede nesten like mye som den er oppe til tider, og det gidder de ikke å ta tak i.
Ble svært overrasket og irritert over å få ei regning på returkostnader av en ruter som ikke virker. Nå betaler jeg jo for ett produkt jeg ikke har tilgang på før ny ruter mottas(1 uke) samtidig som jeg skal belastes 100 kr i frakt for å returnere produktet som ikke fungerer. Det mener jeg er en dårlig praksis som burde forbedres🤔Ellers er jeg fornøyd, kundeservice har vært veldig hjelpsomme.
Kundeservicen er utrolig.....(dårlig/uoversiktlig). Trenger å snakke med minst 3 personer før man treffer på en som greier og fikse problemet. Dette tar vanligvis 1 arbeidsdag. Står i kø og de sier du er nr 1 i køen men kan legge på og bli oppringt. Tar da normalt et par timer (eller aldri) før du blir oppringt. Om jeg IKKE legger på så kan jeg vente 30 minutter før jeg ikke gidder lenger. Ringer du og er nummer 8 i køen og skal bli oppringt så kan det ta kanskje 1 minutt... her spekulerer de i at folk ikke skal sitte i kø.... Nextgentel var MYE bedre for 3-4 år siden, så her har det skjedd noe veldig drastisk. Aldri noe problem og alt ble fikset med en gang... nå møter man bare på sure bergensere som tydeligvis ikke liker jobben sin...
Dårlig behandling rett og slett. Kunder føler seg som slaver til et uunngåelig system av byråkrati
Jeg har hatt nextgentel før, men jeg flyttet til et området hvor disse amatørene har monopol på fiber. Jeg måtte jo da ha fiber fra de og det har faktisk fungert bra i 2 år. Jeg er gamer og veldig nøye på linja. Nå har linja begynt å pinge noe voldsomt! timer ut hele tiden og de gir F. Dette minner om problemer jeg har hatt i gammledager hvor de kjørte MAX antall folk på linjene og det resulterte i at linjene ble helt fucka. max penger og 0 kvalitet er vel motto dems. Kunne jeg gjort noe som helst for å få en annen fiberlevrandør så kunne jeg betalt en god del! makan til søppel. De gir jo blanke F i dette også seff!!
Nå har jeg alltid nett og ingen stopp. Tenker ikke på å skifte leverandør. God jul.
NextGenTel = SCAMMER INTERNETTLEVERANDØR Først må jeg si at jeg hadde ADSL kobbernett fra NextGenTel over en 1 års periode og det fungerte veldig bra, helt til jeg blir oppringt av NextGenTel, som overbeviser meg om mobilt bredbånd mye bedre enn ADSL. Problemene startet i oktober da jeg fikk montert mobilt bredbånd med en mottaker på husveggen. Elendig “PING” i alle spill, vi er en gaming-familie. Alle som gamer vet hvor viktig PING er for å kunne ha en god opplevelse. Jeg snakker med Teknisk support og de sier jeg har høy SNR (signal to noise Ratio) ukene og måndene går og pingen er fortsatt like dårlig. I mellomtiden bruker jeg mobiltelefonen min fra telenor som router når jeg spiller. Jeg ringer kundeservice og klager å blir fortalt at det er min Wi-Fi som er for dårlig og at jeg må kjøpe MESH system. Jeg prøver å fortelle dem at jeg kjører kun TP kabel i huset og at de er ingen andre ting som drar båndbredde når jeg spiller. Kundeservice klarte også å si at de ikke har noe med gaming å gjøre, LOL. Her sitter jeg da med et abonnement til 800 kr som mnd jeg ikke bruker. I tillegg til Ræva ping så betaler jeg for et 50/50 mbps abonnement. Når jeg tar test på speedtest.net har den aldri vist mer enn 10 i opplastning, så bare der mangler jeg 40 mbps i opplastning. Jeg sa opp muntlig over telefon for 1 måned siden. Support sier at de skal opprette en avsluttningssak. Har ikke hørt noe mer Idag ringte jeg de forteller meg at jeg sa at jeg ikke har sagt opp abonnementet og at linjen min er bra. Jeg sa bare, Ha det godt, jeg skriver en klage til forliksrådet.- Har byttet til telenor mobilt bredbånd nå og jeg får hastighet og pingen som jeg ønsker hold dere langt unna #NextGenTel.