NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
NextGenTel = SCAMMER INTERNETTLEVERANDØR Først må jeg si at jeg hadde ADSL kobbernett fra NextGenTel over en 1 års periode og det fungerte veldig bra, helt til jeg blir oppringt av NextGenTel, som overbeviser meg om mobilt bredbånd mye bedre enn ADSL. Problemene startet i oktober da jeg fikk montert mobilt bredbånd med en mottaker på husveggen. Elendig “PING” i alle spill, vi er en gaming-familie. Alle som gamer vet hvor viktig PING er for å kunne ha en god opplevelse. Jeg snakker med Teknisk support og de sier jeg har høy SNR (signal to noise Ratio) ukene og måndene går og pingen er fortsatt like dårlig. I mellomtiden bruker jeg mobiltelefonen min fra telenor som router når jeg spiller. Jeg ringer kundeservice og klager å blir fortalt at det er min Wi-Fi som er for dårlig og at jeg må kjøpe MESH system. Jeg prøver å fortelle dem at jeg kjører kun TP kabel i huset og at de er ingen andre ting som drar båndbredde når jeg spiller. Kundeservice klarte også å si at de ikke har noe med gaming å gjøre, LOL. Her sitter jeg da med et abonnement til 800 kr som mnd jeg ikke bruker. I tillegg til Ræva ping så betaler jeg for et 50/50 mbps abonnement. Når jeg tar test på speedtest.net har den aldri vist mer enn 10 i opplastning, så bare der mangler jeg 40 mbps i opplastning. Jeg sa opp muntlig over telefon for 1 måned siden. Support sier at de skal opprette en avsluttningssak. Har ikke hørt noe mer Idag ringte jeg de forteller meg at jeg sa at jeg ikke har sagt opp abonnementet og at linjen min er bra. Jeg sa bare, Ha det godt, jeg skriver en klage til forliksrådet.- Har byttet til telenor mobilt bredbånd nå og jeg får hastighet og pingen som jeg ønsker hold dere langt unna #NextGenTel.
Det sendes fakturaer på nytt og på nytt på oppsagte abonnement. Hjelper ikke å ringe kundeservice, de lover at alt skal bli ordnet, en intet skjer. Det sendes også til inkasso krav på oppsagte abonnement. Lurer på hvilke personer de egentlig har ansatt her.
Styr vekk fra denne leverandøren. Dyre og dårlige tjenester, og en kundeservice som minner om noe man kunne oppleve tidlig på 2000- tallet. Nettet mitt har nå vært nede i dagesvis, mens jeg venter på en tekniker som "kommer om noen dager". I 2021. I dag er det lørdag, jeg tenkte purre på dem, men det er ingen mulighet for å få tak i kundeservice. Ingen chat, telefonen er stengt - og "Min Side" fungerer ikke. Det er også åpenbart at Nextgentel, som så mange andre, selv legger igjen positive kommentarer på denne siden.
Utmerket leveranse og Kundeservice. Svært god informasjon i hele kundeløpet. Hastighet som avtalt. Anbefales
Svært god Kundeservice, informasjon underveis og prikkfri installasjon. Gid dekning og hastigheten er 50mbps akkurat som bestilt
Allerede fra første stund, uten direkte tv i en måned. Fortsatte med tekniske problemer i 1 år. Byttet selskap, nextgentel krevde bruddgebyr på ca 1500 kr. Det er snakk om 14 dager. Huff!!
Har nettopp fått mobil bredbånd men etter 1 dag stopp. Prøvde å ringe for 4 timer men ingen svar. Plutselig kom 1800 Next Gentel svarte vi er stengt for dagen . Ring imorgen. Forferdelig dårlig service. Det var ikke noe valg hvor de sier de vil ringe tilbake. Nå skal jeg stå i kø imorgen lørdag kl. 10 for få hjelp til å starte nettet