NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Merkelig at det skal ta ca 4 uker eller mere før nettet er på plass. Jeg trodde vi var i 2020 og ikke i 1814. Får nok beholde telenor. For dette blir for dumt. 🤬
Hei Ronny Det tar dessverre litt tid å få levert internett selv om det er en aktiv linje der fra før. Det krever en del prosesser og arbeid for å få gjennom en oppkobling eller overføring til en ny leverandør. Hadde det vært 1814, ville leveringstiden vært på 176 år siden internett ikke ble tilgjengelig for privatpersoner før 1990. Hilsen Christian NextGenTel
Vi har kjempet i flere mdr på å få wifi til å funke ved å ringe hver måned og klage. For at vi bare skal betale mer og mer fordi vi må sette opp hastigheten.. og allikevel funker det ikke! Så prøver vi å avbestille og får å vite at vi må betale 1800kr for bruddgebyr!! Så ringer vi inn og ender opp hos samme frekke dame hver gang som sier at det ikke er noen andre å snakke med enn hun og det er ikke noe å gjør.. pluss hun driver å ler av en hver gang. Vi har lagt så mange penger hos dem og det har ikke funket fra dag 1!!! Verste vi har vært bort i!
Hei Sasha Beklagelig å høre at du har hatt denne opplevelsen hos oss. Vi gjør alltid det vi kan for å hjelpe med wifi problemer, men som du sikkert vet er dette noe som ikke alltid er like lett å fikse siden det vil variere utifra eksterne forhold. Det vil medføre et bruddgebyr når du ønsker å si opp innenfor bindingstiden din, men utenom dette vil du kun betale for oppsigelsestiden. Vi skal aldri være frekk mot noen som tar kontakt med oss og beklager du opplevde det slik. Hilsen Christian NextGenTel
Systemet fungerer ikke. De ansatte snakker ikke med hverandre. Jeg måtte løse problemene selv, i overgang fra telenor. Når alt ser ut til å være ok, og den du har snakket med burde lagt ut det vi har drøftet på telefonen globalt innad i serviceavdelingen, bringes ikke saken videre. Og plutselig får du beskjed om at abonnementet er sagt opp, routeren skal sendes inn eller noe slikt. Så må man ringe på nytt, og på nytt, og på nytt. Masse tid og stress går med og du får hele tiden snakke med en som ikke kjenner saken. Du er frustrert og de er alltid helt rolige som om ikke noe har skjedd. Du føler deg som en dritt, selv om du har rett. Det var akkurat slik for 10 år siden da jeg også hadde ngt. Kast opp dårlig service. Telenor er dyrere, men du slipper hjerte infarkt. Jeg skriver aldri anmeldelser, men nå måtte jeg bare.
Hei Geir, Tilbakemeldinger gjør oss bedre og vi er i gang med å fornye våre systemer for å forhindre at slikt kan skje. Jeg beklager at du opplevde kontakten med oss på denne måten og håper vi kan endre inntrykket ditt av oss i fremtiden. Hilsen Samuel i NextGenTel
NextGenTel leverer bredbånd. Den maksimale hastigheten de har levert levere til meg var 11/1,4 Mbps. Det kan vel nesten ikke kalles bredbånd. De ønsker ikke å utbedre linjen. De kan/vil ikke levere til naboen min, fordi de ikke vil sette opp flere punkter i sentralen. Prisen på dette er 643,- (!) kroner i måneden. La det synke inn. Det var 100,- kroner lavere kun for et år siden. Det startet på 349,- i måneden den gangen jeg bestilte. Det må da være begrenset hvor mye ekstra de skal ha i vedlikeholdspenger for å la den kabelen ligge i jorda? Jeg synes menneskene på kundeservice er hyggelig, og det er det eneste som trekker opp, da selve åpningstiden på kundeservice er ganske sub-par. De skal ha for en ting til og det var at det var veldig lett å si opp. De godtok oppsigelse over telefon, samt at de var veldig hyggelige på det.
Hei Roger, Kjekt å høre at du syns folkene på kundeservice er hyggelig! Angående hastigheten, vedlikehold og levering til din nabo så forstår jeg at det er en lei situasjon og jeg håper vi - eller noen andre kan levere fiber til deg snart. Bredbånd over kobbernettet er dyrt i drift og leverer ikke samme hastighet som fiber. Vi satser derfor på å levere fiber til stadig flere fremover. Takk for din tid som kunde - jeg håper du vurderer oss igjen ved en senere anledning. Hilsen Samuel i NextGenTel
Verste filma jeg har vært borti!! 😡 EKSTREMT DÅRLIG. Først ringte de til meg og sa at de leverer bredbånd til adressen min, etter 38 dagers ventetid fant jeg ut at de ikke kan levere Internett til adressen. Jeg har ventet så lenge på installasjonen hver gang ble det avbestilt. Til slutt sa de at jeg må sende boksen tilbake (etter 38 dager) siden de ikke leverer Internett. Nå etter 2 uker har de sendt en faktura på 1500kr for Internett. Jeg er IKKE kunde hos NextGenTel engang! Nå må jeg bruke så mye tid til å ringe å spørre hva som skjer?!!! ANBEFALES IKKE. Ekstremt dårlig kundeservice. 😡😡😡
Hei Sam. Hvis det er slik at en montør har undersøkt muligheten for å levere internett til deg og har funnet ut at dette ikke lar seg gjøre, skal du ikke betale et slikt avbestillingsgebyr. I andre tilfeller der, f.eks huseier ikke godtar at linjen legges inn og blir nektet installasjon, blir du fakturert et avbestillingsgebyr. Utstyret som sendes, leies ut slik at når du sier opp eller avtalen avsluttes, må utstyret returneres til oss. Hilsen Christian NextGenTel
Erfarer nå 6 dagen uten internett eller TV. Hadde en tro på at det å rette opp i nettet var en prioritert oppgave. Det er det ikke. Siste melding at vi blir uten nett og tv i 10 dager. Er redd at etter 10 dager kommer det ytterligere årsaker til at det ikke lar seg gjøre. Dette er naturligvis ikke de som har som sin oppgave å svare meg som er problemet, men organisasjonen NextGenTel manglende evne til å levere. Frustrert, overrasket og oppgitt
Hei Ronny. Vi jobber alltid med å ha minst mulig nedetid i nettet vårt siden vi vet hvor viktig internett er blitt, men dessverre i noen tilfeller kan det oppstå situasjoner som gjør at feilretting tar lengre tid enn normalt. Hilsen Christian NextGenTel
Da vi ikke hadde nett i nylig overtatt leilighet tok jeg kontakt med Nextgentel om å få levert bredbånd. Ettersom at jeg trengte det så fort som mulig var jeg nødt til å velge å si ifra meg angrerett. Fikk først en dato fra nextgentel som var 19. juni hvor montør skulle komme og montere det opp. 19. juni kom det ingen montør og fikk heller ingen telefon fra montør, så jeg tok igjen kontakt med nextgentel mandagen etter. FIkk beskjed om at jeg ble ringt opp av montør senere. Onsdag 22. juni tok jeg igjen kontakt, og fikk beskjed om at montør hadde satt opp montering 29. juni. 29. juni kom det heller ingen montør før jeg tok kontakt med nextgentel igjen og fortalte at jeg ikke gadd å vente lenger. Da montør kom viser det seg at Nextgentel har sendt meg en defekt og brukt ruter. Tar igjen kontakt med nextgentel og spør om de kan sende meg en ny. De sier det blir sendt morgenen etter, men dagen etter kommer det ingen informasjon om pakke eller sporingsnummer. Tar igjen kontakt og de sier de skal sende det med en gang. Nå er det gått en uke siden de sa at de skulle sende ruter og ingen ruter er kommet. Når jeg nå vil si opp abonnementet for at de ikke leverer det de skal, får jeg et bruddgebyr på 2500,-. Håpløst...
Hei Hans, Vi ønsker å levere nett så raskt som overhodet mulig - det er begge parter tjent med. Derfor er det trist å høre at installasjonen din ble utsatt og at du ikke fikk tilstrekkelig informasjon i forbindelse med leveransen din. Jeg håper du tar kontakt med oss - så finner vi en løsning. Hilsen Samuel i NextGenTel