NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Videreførte bindingstid på mitt abonnement etter 12månder, når jeg sa tydlig at jeg kun skulle ha 12månder ved inngåelse av bindingstiden. Jeg sa tydlig at jeg skulle bytte til fiber fra annen leverandør neste år. Når jeg spurte om mer info fra de på minesider så bare lukket de henvendelse uten å svare. Har vært fast kunde i mange år og alltid betalt det jeg skulle og dette er takken. Anbefales ikke.
Selger fra NextGenTel kommer på døra. Er frekk og påståelig. Truer med å rapportere denne adressen til Konkurransetilsynet fordi jeg på forhånd sjekket priser hos andre leverandører. Selger visste på forhånd alt om mitt abonnement fordi det var låst til utbygger og at denne bindingstiden nå er over. Nå er jeg HELT sikker på å ikke velge NextGenTel.
En ikke-fungerende nettside, avtalen med vilkår er full lenker til sider med viktig informasjon som ikke fungerer - hvordan skal man da kunne sette seg inn i detaljene i avtalen? "Finner ikke" chatloggen jeg hadde på nettsiden der jeg uttrykte at jeg ville benytte meg av angrerett. Jeg mottar også ikke bekreftelseskode på mail for å logge inn på nettsiden. Nettsiden virker generelt uprofesjonell og er full bugs, og er ikke tilpasset mobil i det hele tatt. Hadde også veldig lang ventetid på å installere bredbåndet.
De lover per telefon at de skal installere og at det kun skal ta et par dager. Nå er det gått tre måneder, en person har vært innom leiligheten uten å få det til. Selv om det var lovet at de skulle finne en løsning. Ingen tar kontakt etter det. I dag har jeg fått en faktura, og telefonkøen er kjempelang..
Ønsket å skifte internett og tv-utbyder, da ALTIBOX min nåværende leverandør, ikke kunne levere TV2-kanaler lengre. Fikk et greit tilbud. Forklarte vi har fiber og trengte 2 tv-bokser. Får levert 2 tv-boks samt antenne for trådløst bredbånd. Forklarer de i dag, at jeg ikke ønsket dette, men videreføring via vårt fiber-tilgang. Dette kunne de ikke levere. Jeg må derfor nå betale for kansellering 2.500 kr. og for avlysning av installatør 1075 kr. samt en ekstra tv-boks min. 500 kr. De var dessverre ikke klar for å tilgodese denne misforståelsen, men mente det var min feil. Skal aldri bestille via Nextgentel, når så mye er blitt misforstått.
NextGenTel annonserte med en pris på kr. 499,- for 300/300 med 12 mnd. binding. Etter bestillingen kom bekreftelsen på skjermen med kr. 499,- Tilfeldigheter gjorde at jeg sjekket bekreftelsen på epost, den viste kr. 699,- for 300/300 med 12 mnd. binding og fikk brukt angrefristen. Ved kontakt med kundeservice ble jeg møtt med løgn, ingen loggføring av epost og en frekkhet som ikke hører hjemme i seriøse selskaper. NextGenTel er et selskap jeg fraråder alle å bruke! Saken er sendt til forbrukerrådet.
Kjempe dårlig kundeservice. Jeg bestilte fiber 300 til 499 fordi det stod på nettsiden deres, så fikk jeg faktura på 699. Ringte å forklarte at det ikke var det jeg hadde bestilt og fikk bare til svar at det var «bugs» på nettsiden. Jeg fortalte at det var de som hadde gjort en feil og midt i setningen la de på. Ettersom jeg er student og vil ha billig internett, så er NextGenTel den billigste løsningen. Ringte igjen og bestilte billigere og dårligere nett, han sa det skulle være i orden. Så ringer de meg litt senere og sier at bestillingen min er kansellert. Lite løsningsorienterte, service innstilte ansatte, ikke minst frekke.