NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
ALT er dårlig her, alt. -punktum!!! Og om du skal klage på... Ja alt som ikke funker, eller som ikke ble slik du ble lovet av dørselgeren deres, så vil du, om du er heldig komme i kontakt med kundeservice. De sier de skal se på det, men ingenting blir bedre... -Ingenting! Og sier du opp så går du ett krav fra juridisk avdeling. Så om du vil gå til kamp, så er det bare å stålsette seg, og hyre inn et arsenal av jurister....
Hei Ronny! Heldigvis ga du oss en god score på hastighet, så da er det ihvertfall noe som fungerer :) Vi synes selvsagt det er kjedelig at du ikke er fornøyd med oss, og hvis det er noe som ikke fungerer som det skal må vi selvsagt få fikset opp i det. Det har vært ekstra stor pågang på kundeservice i en periode, noe som har ført til lenger svartid enn normalt. Jeg håper du vil kontakte oss igjen sånn at vi kan se på muligheten for å løse de problemene du opplever. Mvh Magnus
Tar godt betalt for hver minste lille sak og koster mer for 40/20 linje der enn fiber 250/250 de fleste steder.. griner av at man betaler oppstartspris på utstyr og at man faktisk må betale for å sende utstyr i retur etter endt avtale med sporing for egen lomme.. selv da påstar de at dem ikke har fått utstyr og skal ha deg til å betale for utstyret allikevel med sporing. Det eneste positive er vel egentlig at nettet som regel aldri har vært nede der jeg bodde.
Hei Mats! Kjedelig å høre at du ikke er fornøyd med oss. Grunnen til at DSL er dyrere enn Fiber er rett og slett at kostnadene for drift og vedlikehold av kobberlinjene øker. Heldigvis bygger våre underleverandører Fiber som aldri før, så det blir nok ikke lenge til du også kan få rask fiber til en hyggelig pris :) Når det gjelder retur av utstyr forstår vi at du opplevde prosessen som lite smidig. Vi tar til oss tilbakemeldingen og lover at vi skal se nærmere på om retur av utstyr kan forenkles :) Mvh Magnus
Byttet til NextGentel fiber fra Telenor. Må bare si at det gikk over all forventning, overgangen var omtrent sømløs og hastigheten er som den skal være. Var i kontakt med kundeservice da jeg hadde et par spørsmål, fikk beskjed om at det var noe ventetid men kunne legge igjen telefonnummeret for å bli ringt opp igjen. Tok ikke lang tid før jeg ble ringt opp og en meget hjelpsom mann ga meg svar på alt jeg lurte på. Dette selskapet kan jeg anbefale, har ikke noe negativt å si.
Hei Oddmund! Hyggelig å høre at du hadde en god opplevelse med å bytte til oss. Dette er sånn vi ønsker at alle våre kunder skal oppleve oss, og vi setter stor pris på den hyggelige tilbakemeldingen! :) Mvh Magnus
Får hjelp når det trengs, men for dårlig hastighet. Langt under det lovede.
Hei Thore! Dersom du har internett over Fiber foreslår jeg at du kontakter oss direkte så vi kan se på saken. Kanskje har du behov for en kraftigere ruter eller et mesh-nettverk for å få utnyttet linjen skikkelig. Dersom du har internett over kobber leverer vi den hastigheten som er mulig over utstyret. Det er dessverre ikke noe mer vi kan gjøre, og hastigheten vil være lik uavhengig av hvilket selskap du måtte bruke. Vi anbefaler deg i tilfelle å bytte til Fiber dersom du har muligheten til dette. Ha en super dag videre! :) Mvh Magnus
Dette gjelder penger dere skylder meg (2.500 +renter) feil fra dere. Kundeservice har bekreftet min rett, og det er nå flere år siden dette.
Hei Evy. Foreslår at du kontakter oss direkte om dette. Ha en flott dag videre! :) Mvh Magnus
Når det funker så er alt greit. Men ikke prøv å ha behov for kundeservice. Første 30 minutter på telefon. Tok kontakt pga ustabile problemer, hvor de kom fram til at jeg trengte en ny ruter. Etter 2 uker er ingen ruter kommet, og ny kontakt må etableres, først 20 minutter vent på telefon, deretter resten av dagen på at de skal ringe tilbake, som ikke skjer. Etter 30 minutter vent, og 20 minutter samtale på webchat, lover de at ny ruter skal sendes, da den første ikke hadde blitt sendt. 2 uker senere fortsatt ingen ruter, og ny 20 minutter og 40 minutters chatting (tydeligvis behandler i flere på en gang, slik at du blir ventende 5-10 minutter mellom hver gang de svarer) Må jeg beskrive feila på nytt, får beskjed om at ruteren var stoppet, pga de ikke sendte ut nye ved Wifi problemer. 1: Det var ikke Wifi problemer, det var Wifi og fysisk kabling, alt detter ut samtidig! 2: Kanskje noe burde ha sagt ifra til kunden, som går å venter, og ringe opp for å komme med alternative løsninger. Nå har de lovet å sende en ny ruter for 3 gang, og totalt over timer med å chatte med kundeservice. Så neste gang jeg trenger kundeservice, ringer jeg Telenor, går antagelig raskere å få tilsendt helt nytt abonnement og ruter derfra, enn å få hjelp hos Nextgentel. PS: Alle på kunderservice er hjelpefulle og høflige, men tydeligvis er det null kontakt mellom avdelinger, eller ut mot kunde. Og ALT for få folk på jobb til å behandle sakene. Da lurer jeg på, er det fordi ledelsen i Nextgentel gir blanke i kundene sine og kundebehandling, eller fordi det er så mye galt hos Nextgentel i utgangspunket..
Hei! :) Vi har dessverre opplevd et uvanlig høyt påtrykk på kundeservice den siste tiden, og det er nok grunnen til problemene du har opplevd. Vi beklager så mye at det ble en del rot og håper at internett nå fungerer som det skal og at du slipper å kontakte kundeservice igjen på en stund. Ha en super dag videre! :) Mvh Magnus
For et forferdelig søppel selskap. Ble lovet ca 2 uker leveringstid på internett, etter at jeg sa det haster veldig da jeg er avhengig av internett for å jobbe. Dette var den 6 september. Nå er det 8 oktober og vi har enda ikke fått oppkoblingsdato. Hver gang vi ringer inn til nextgentel så får vi høre noe forskjellig, og at de «ikke er helt sikre på hvorfor det er sånn». De ga oss kontaktinformasjon til de som er montørene i mitt område. På montørenes nettside står det at de svarer vanligvis innen få timer, nå har det gått 5 dager og 5 mails, og de har enda ikke svart. Forbanna useriøse aktører og Nextgentel burde ikke hatt lov til å drive med telekommunikasjon etter deres service. Jeg burde krevd kompensasjon for alle pengene jeg har brukt på 4G som følge av dette. Hver eneste gang vi ringer inn så får vi høre «vi tar kontakt med deg» men vi får jo aldri høre noe som helst! Etter mine erfaringer med nextgentel hadde jeg aldri i verden anbefalt dem til noen utennom hvis de bestiller internett før de drar på en flere-måneders ferie
Hei Erik! Hvis internett er kritisk for ditt arbeid/firma bør du vurdere en bedriftsløsning. Da har man typisk raskere leveranser, bedre oppetid osv. Internett skal selvfølgelig leveres raskt og fungere smertefritt for privatpersoner også, men det er større toleranse for feil og forsinkelser. Håper internett er oppe og går nå og at du har en super dag videre :) Mvh Magnus