NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Får hjelp når det trengs, men for dårlig hastighet. Langt under det lovede.
Hei Thore! Dersom du har internett over Fiber foreslår jeg at du kontakter oss direkte så vi kan se på saken. Kanskje har du behov for en kraftigere ruter eller et mesh-nettverk for å få utnyttet linjen skikkelig. Dersom du har internett over kobber leverer vi den hastigheten som er mulig over utstyret. Det er dessverre ikke noe mer vi kan gjøre, og hastigheten vil være lik uavhengig av hvilket selskap du måtte bruke. Vi anbefaler deg i tilfelle å bytte til Fiber dersom du har muligheten til dette. Ha en super dag videre! :) Mvh Magnus
Dette gjelder penger dere skylder meg (2.500 +renter) feil fra dere. Kundeservice har bekreftet min rett, og det er nå flere år siden dette.
Hei Evy. Foreslår at du kontakter oss direkte om dette. Ha en flott dag videre! :) Mvh Magnus
Når det funker så er alt greit. Men ikke prøv å ha behov for kundeservice. Første 30 minutter på telefon. Tok kontakt pga ustabile problemer, hvor de kom fram til at jeg trengte en ny ruter. Etter 2 uker er ingen ruter kommet, og ny kontakt må etableres, først 20 minutter vent på telefon, deretter resten av dagen på at de skal ringe tilbake, som ikke skjer. Etter 30 minutter vent, og 20 minutter samtale på webchat, lover de at ny ruter skal sendes, da den første ikke hadde blitt sendt. 2 uker senere fortsatt ingen ruter, og ny 20 minutter og 40 minutters chatting (tydeligvis behandler i flere på en gang, slik at du blir ventende 5-10 minutter mellom hver gang de svarer) Må jeg beskrive feila på nytt, får beskjed om at ruteren var stoppet, pga de ikke sendte ut nye ved Wifi problemer. 1: Det var ikke Wifi problemer, det var Wifi og fysisk kabling, alt detter ut samtidig! 2: Kanskje noe burde ha sagt ifra til kunden, som går å venter, og ringe opp for å komme med alternative løsninger. Nå har de lovet å sende en ny ruter for 3 gang, og totalt over timer med å chatte med kundeservice. Så neste gang jeg trenger kundeservice, ringer jeg Telenor, går antagelig raskere å få tilsendt helt nytt abonnement og ruter derfra, enn å få hjelp hos Nextgentel. PS: Alle på kunderservice er hjelpefulle og høflige, men tydeligvis er det null kontakt mellom avdelinger, eller ut mot kunde. Og ALT for få folk på jobb til å behandle sakene. Da lurer jeg på, er det fordi ledelsen i Nextgentel gir blanke i kundene sine og kundebehandling, eller fordi det er så mye galt hos Nextgentel i utgangspunket..
Hei! :) Vi har dessverre opplevd et uvanlig høyt påtrykk på kundeservice den siste tiden, og det er nok grunnen til problemene du har opplevd. Vi beklager så mye at det ble en del rot og håper at internett nå fungerer som det skal og at du slipper å kontakte kundeservice igjen på en stund. Ha en super dag videre! :) Mvh Magnus
For et forferdelig søppel selskap. Ble lovet ca 2 uker leveringstid på internett, etter at jeg sa det haster veldig da jeg er avhengig av internett for å jobbe. Dette var den 6 september. Nå er det 8 oktober og vi har enda ikke fått oppkoblingsdato. Hver gang vi ringer inn til nextgentel så får vi høre noe forskjellig, og at de «ikke er helt sikre på hvorfor det er sånn». De ga oss kontaktinformasjon til de som er montørene i mitt område. På montørenes nettside står det at de svarer vanligvis innen få timer, nå har det gått 5 dager og 5 mails, og de har enda ikke svart. Forbanna useriøse aktører og Nextgentel burde ikke hatt lov til å drive med telekommunikasjon etter deres service. Jeg burde krevd kompensasjon for alle pengene jeg har brukt på 4G som følge av dette. Hver eneste gang vi ringer inn så får vi høre «vi tar kontakt med deg» men vi får jo aldri høre noe som helst! Etter mine erfaringer med nextgentel hadde jeg aldri i verden anbefalt dem til noen utennom hvis de bestiller internett før de drar på en flere-måneders ferie
Hei Erik! Hvis internett er kritisk for ditt arbeid/firma bør du vurdere en bedriftsløsning. Da har man typisk raskere leveranser, bedre oppetid osv. Internett skal selvfølgelig leveres raskt og fungere smertefritt for privatpersoner også, men det er større toleranse for feil og forsinkelser. Håper internett er oppe og går nå og at du har en super dag videre :) Mvh Magnus
De har monopol der jeg bor (nær Trondheim sentrum, merkelig nok), så jeg har ikke noe valg. De har hatt ti dagers nedetid det siste året, og leverer jevnt over lavere hastigheter enn jeg betaler for. Det koster også flesk, og kundeservicen er underbemannet.
Hei Daniel. Kjedelig å høre at du har opplevd mye nedetid. Hvis du har internett over fiber anbefaler jeg at du kontakter oss på chat, så skal vi se på saken. Dersom du har internet over kobber er det sånn at vi leverer den hastigheten kobberkabelen klarer. Prisene våre er veldig konkurransedyktige sammenlignet med resten av markedet, men med DSL betaler du for en hastighetsklasse, ikke en nøyaktig hastighet. vi forsøker å kommunisere dette så tydelig som mulig ved bestilling, men det kommer ikke alltid like tydelig frem. Har du derimot fiber anbefaler jeg deg som sagt å kontakte oss på chat, for da skal du få den hastigheten du betaler for inn i ruteren :) Mvh Magnus
I dag er det over 2 timer å vente på kundeservice i telefonen... Hvis du er kunde og har problemer med nettet ditt... Etter å ha hørt på drit dårlig musikk i over 2 timer, bryter det... Så må du ringe opp igjen... ... Men hvis du vil kjøpe/bestille noe, trenger du kun vente i 6 min. Dette forteller alt - om hvordan ledelsen i NextGenTel nedprioriterer allerede eksisterende kunder. Ja, de har chat på nettet... Men hvordan tenker NextGenTel at kundene skal benytte chat... når de ikke har WiFi?
Hei Hagen. Vi har hatt en periode med uvanlig høyt påtrykk på telefonen og har blant annet flyttet folk fra salgsavdelingen til kundeservice i en periode for å hjelpe til. Det er allikevel sånn at hver enkelt kundeservicekonsulent vil være mer effektiv på chat, noe som betyr at vi har raskere svartid her :) At det er vanskelig å bruke chat uten WiFi kan vi selvsagt forstå. Mange av våre kunder har i dag internett på sin mobiltelefon og klarer dermed å kontakte oss på chat der. Håper det løste seg og at du nå er fornøyd. Om du fortsatt har problemer anbefaler vi at du kontakter oss via chat eller sosiale medier :) Mvh Magnus
Topic er ganske selvforklarende. Jeg har vært så uheldig at jeg har måttet kontakte dem et flertal ganger de siste 15+ årene til tross or at jeg bare var (sterkt misfornøyd) kunde i cirka et år. Det som er så spesielt er at de klart å gå fra Norges dårligste kundeservice til et betraktelig dårligere nivå.
Hei Klas! Hvis du har noe konstruktiv kritikk er vi åpne for å lytte :) Kontakt oss gjerne direkte, så skal vi se på hva vi eventuelt kan gjøre for å bli bedre. Mvh Magnus