⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NextGenTel
3.2
2 196 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 196 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 195 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
193
978
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no

Skylder 2.500

Omtale av  Evy K. S

Dette gjelder penger dere skylder meg (2.500 +renter) feil fra dere. Kundeservice har bekreftet min rett, og det er nå flere år siden dette.

Svar fra NextGenTel
04.11.2019 15:15

Hei Evy. Foreslår at du kontakter oss direkte om dette. Ha en flott dag videre! :) Mvh Magnus

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bra fram til du trenger kundeservice

Omtale av  Sliten

Når det funker så er alt greit. Men ikke prøv å ha behov for kundeservice. Første 30 minutter på telefon. Tok kontakt pga ustabile problemer, hvor de kom fram til at jeg trengte en ny ruter. Etter 2 uker er ingen ruter kommet, og ny kontakt må etableres, først 20 minutter vent på telefon, deretter resten av dagen på at de skal ringe tilbake, som ikke skjer. Etter 30 minutter vent, og 20 minutter samtale på webchat, lover de at ny ruter skal sendes, da den første ikke hadde blitt sendt. 2 uker senere fortsatt ingen ruter, og ny 20 minutter og 40 minutters chatting (tydeligvis behandler i flere på en gang, slik at du blir ventende 5-10 minutter mellom hver gang de svarer) Må jeg beskrive feila på nytt, får beskjed om at ruteren var stoppet, pga de ikke sendte ut nye ved Wifi problemer. 1: Det var ikke Wifi problemer, det var Wifi og fysisk kabling, alt detter ut samtidig! 2: Kanskje noe burde ha sagt ifra til kunden, som går å venter, og ringe opp for å komme med alternative løsninger. Nå har de lovet å sende en ny ruter for 3 gang, og totalt over timer med å chatte med kundeservice. Så neste gang jeg trenger kundeservice, ringer jeg Telenor, går antagelig raskere å få tilsendt helt nytt abonnement og ruter derfra, enn å få hjelp hos Nextgentel. PS: Alle på kunderservice er hjelpefulle og høflige, men tydeligvis er det null kontakt mellom avdelinger, eller ut mot kunde. Og ALT for få folk på jobb til å behandle sakene. Da lurer jeg på, er det fordi ledelsen i Nextgentel gir blanke i kundene sine og kundebehandling, eller fordi det er så mye galt hos Nextgentel i utgangspunket..

Svar fra NextGenTel
04.11.2019 15:15

Hei! :) Vi har dessverre opplevd et uvanlig høyt påtrykk på kundeservice den siste tiden, og det er nok grunnen til problemene du har opplevd. Vi beklager så mye at det ble en del rot og håper at internett nå fungerer som det skal og at du slipper å kontakte kundeservice igjen på en stund. Ha en super dag videre! :) Mvh Magnus

Ble lovet ca 2 uker leveringstid på internett

Omtale av  Erik

For et forferdelig søppel selskap. Ble lovet ca 2 uker leveringstid på internett, etter at jeg sa det haster veldig da jeg er avhengig av internett for å jobbe. Dette var den 6 september. Nå er det 8 oktober og vi har enda ikke fått oppkoblingsdato. Hver gang vi ringer inn til nextgentel så får vi høre noe forskjellig, og at de «ikke er helt sikre på hvorfor det er sånn». De ga oss kontaktinformasjon til de som er montørene i mitt område. På montørenes nettside står det at de svarer vanligvis innen få timer, nå har det gått 5 dager og 5 mails, og de har enda ikke svart. Forbanna useriøse aktører og Nextgentel burde ikke hatt lov til å drive med telekommunikasjon etter deres service. Jeg burde krevd kompensasjon for alle pengene jeg har brukt på 4G som følge av dette. Hver eneste gang vi ringer inn så får vi høre «vi tar kontakt med deg» men vi får jo aldri høre noe som helst! Etter mine erfaringer med nextgentel hadde jeg aldri i verden anbefalt dem til noen utennom hvis de bestiller internett før de drar på en flere-måneders ferie

Svar fra NextGenTel
04.11.2019 15:15

Hei Erik! Hvis internett er kritisk for ditt arbeid/firma bør du vurdere en bedriftsløsning. Da har man typisk raskere leveranser, bedre oppetid osv. Internett skal selvfølgelig leveres raskt og fungere smertefritt for privatpersoner også, men det er større toleranse for feil og forsinkelser. Håper internett er oppe og går nå og at du har en super dag videre :) Mvh Magnus

Dyrt, ustabilt, tregt

Omtale av  Daniel

De har monopol der jeg bor (nær Trondheim sentrum, merkelig nok), så jeg har ikke noe valg. De har hatt ti dagers nedetid det siste året, og leverer jevnt over lavere hastigheter enn jeg betaler for. Det koster også flesk, og kundeservicen er underbemannet.

Svar fra NextGenTel
04.11.2019 14:34

Hei Daniel. Kjedelig å høre at du har opplevd mye nedetid. Hvis du har internett over fiber anbefaler jeg at du kontakter oss på chat, så skal vi se på saken. Dersom du har internet over kobber er det sånn at vi leverer den hastigheten kobberkabelen klarer. Prisene våre er veldig konkurransedyktige sammenlignet med resten av markedet, men med DSL betaler du for en hastighetsklasse, ikke en nøyaktig hastighet. vi forsøker å kommunisere dette så tydelig som mulig ved bestilling, men det kommer ikke alltid like tydelig frem. Har du derimot fiber anbefaler jeg deg som sagt å kontakte oss på chat, for da skal du få den hastigheten du betaler for inn i ruteren :) Mvh Magnus

Respektløs mot kundene

Omtale av  Hagen

I dag er det over 2 timer å vente på kundeservice i telefonen... Hvis du er kunde og har problemer med nettet ditt... Etter å ha hørt på drit dårlig musikk i over 2 timer, bryter det... Så må du ringe opp igjen... ... Men hvis du vil kjøpe/bestille noe, trenger du kun vente i 6 min. Dette forteller alt - om hvordan ledelsen i NextGenTel nedprioriterer allerede eksisterende kunder. Ja, de har chat på nettet... Men hvordan tenker NextGenTel at kundene skal benytte chat... når de ikke har WiFi?

Svar fra NextGenTel
04.11.2019 14:34

Hei Hagen. Vi har hatt en periode med uvanlig høyt påtrykk på telefonen og har blant annet flyttet folk fra salgsavdelingen til kundeservice i en periode for å hjelpe til. Det er allikevel sånn at hver enkelt kundeservicekonsulent vil være mer effektiv på chat, noe som betyr at vi har raskere svartid her :) At det er vanskelig å bruke chat uten WiFi kan vi selvsagt forstå. Mange av våre kunder har i dag internett på sin mobiltelefon og klarer dermed å kontakte oss på chat der. Håper det løste seg og at du nå er fornøyd. Om du fortsatt har problemer anbefaler vi at du kontakter oss via chat eller sosiale medier :) Mvh Magnus

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Planetens dårligste og mest inkompetente kundeservice

Omtale av  Klas K

Topic er ganske selvforklarende. Jeg har vært så uheldig at jeg har måttet kontakte dem et flertal ganger de siste 15+ årene til tross or at jeg bare var (sterkt misfornøyd) kunde i cirka et år. Det som er så spesielt er at de klart å gå fra Norges dårligste kundeservice til et betraktelig dårligere nivå.

Svar fra NextGenTel
04.11.2019 14:34

Hei Klas! Hvis du har noe konstruktiv kritikk er vi åpne for å lytte :) Kontakt oss gjerne direkte, så skal vi se på hva vi eventuelt kan gjøre for å bli bedre. Mvh Magnus

Uffameg

Omtale av  Daniel

Nettet detter ut hele veien, og når vi skulle få installert nettet tok det over 1 måned før vi fikk montør.

Svar fra NextGenTel
04.11.2019 14:32

Hei Daniel. Hvis du opplever at nettet er ustabilt må du gjerne kontakte oss direkte så vi kan se på problemet :) Det er ellers helt normalt med 4 ukers ventetid, og i en del tilfeller vil ventetid også være enda lenger. Dette gjelder ikke bare NextGenTel, men alle leverandører av internett. Hvis du fortsatt opplever problemer håper vi du tar kontakt, så skal vi hjelpe deg så godt vi kan :) Mvh Magnus

NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR