NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg ringer kundeservicen, venter på svar i 25 min, uten et eneste alternativ om å ringe tilbake. Så får jeg svar av en veldig kjedelig og lite entusiastisk konsulent. Han sier det er et problem han ikke klarer å løse, men lover å ringe meg om en time, som var før 21.00 (stengetid) På lørdag for løse det. Jeg synes dette var helt greit og jeg gjentar det han sier, og spør bare for å være helt sikker på at han faktisk ringer. Men jeg får aldri noen tlf, og et løfte over telefonen er veldig dumt å bryte, når din eneste jobb er kundeservice. Få grep på denne konsulenten, jeg fortjener i hvert fall en stor beklagelse raskest mulig. Jeg sitter nå igjen med en stor regning for å ringe Nextgentel gjentatte ganger jeg ikke får svar.
For et forferdelig selskap. Til alle dere som vurderer å bytte til dette selskapet så sier jeg bare STYR UNNA! Dette selskapet er langt ifra bra. Har opplevd problemer med NextGentel tidligere, men ikke så hardt som nå. For omtrent en uke siden hadde vi et problem med hastigheten til nettet. Vi ringte NextGentel og de ga oss en rekke løsninger som ikke funket i det hele tatt! Tilslutt sa han i chatten at vi skulle resette ruteren. Det gjorde vi, og mistet all nett i huset. Prøvde å få kontakt med NextGentel men til ingen nytte pga lang ventetid. Gikk på chat og måtte bruke 4G! Dette var på en lørdag og vi hadde ikke nett før mandag. Igår kveld så røk nettet igjen, helt plutselig. Vi tok kontakt med NextGentel igjen og de sa vi skulle få snakke med en tekniker neste dag. Merk at nettet gikk rundt 5-6 tiden, og de ringte ikke opp igjen før kl 9! Helt utrolig. Vi ventet og i dag ringer de og gir oss løsninger som vi allerede har prøvd. Resette ruter, restarte ruter etc. Tilslutt sier de at en tekniker må ta en titt på det og det kan ta inntil 5 virkedager! I dag er det torsdag og 5 virkedager er ikke før på en onsdag. Til alle dere forbrukere der ute, styr unna dette selskapet i håp om at det går konkurs! Et slikt selskap bør ikke være på markedet engang. De klarer ikke å levere fart, dårlig på kundeservice og elendig på å holde et stabilt nett. Nå har vi byttet nett til Telenor og gleder oss til å starte på nytt med et godt selskap. Synd det bare tar 1 måned før overgangen er komplett.
Internet er bra. Har ikke hatt noe problemer med det, utenom når de oppdaterer ruter uten din samtykke. Kundeservice er absolutt elendig. De påstår at du beholder nummer i kjøen hvis du ber de om å ringe deg opp igjen, men det kan ta 2-6 timer. Konsistent. Det samme gjelder på NextGenTel chat. "3" i kø, er tilsvarende mer enn 2 timer (Jeg fikk aldri svar, og jeg orket ikke å vente lengere så jeg avsluttet chatten).
Helt elendig på alle mulige måter. Teknisk, kundebehandling og produkt.
Har vært fornøyd men nå faller nett og tv ut hele tiden. Slik har det vært siste 2 mnd. Kontaktet kundeservice utallige ganger. Mail, Chat og telefon, ingen bedring og vanskelig å komme inn kontakt. Kan på ingen måte anbefale Nextgentel til noen. Men faktura kommer hver mnd. Ufattelig at de får drive slik.
Bestilte via en hyggelig dørselger som lovet gull og grønne skoger. Straks etter installering fant jeg ut at de ikke hadde fått med den kanalpakken jeg bestilte. Det var jo en smal sak å rette opp i tenkte jeg, så feil kan man ta.. De er umulige å få tak i pr. Tlf. Å man får standariserte svar på Facebook, uten at noe løses.. Styr unna!!
Nextgentel kjøpte opp fiberleverandøren i borettslaget mitt og tok over kundebehandlingen. Daværende leverandør leverte godt på alle punkter, men NextGentel har ikke vært i nærheten av samme nivå. Jeg opplever nettsiden deres som veldig lite brukervennlig etter dagens standard, og det er fryktelig lang ventetid både på telefon og chat. I tillegg avslutter representanter chatten etter bare noen få minutters inaktivitet, selv om man må vente lenge for å få kontakt. Man må altså regne med å sitte parat ved tastaturet i en time for å få kontakt, og ved flere anledninger er det ingen hjelp å få. Jeg håper jeg slipper å ha mer med dem å gjøre når det nåværende abonnementet mitt utløper i oktober.