NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Blir anmodet om å svare ja på mail eller sms. Svarte ja 4 ganger på BÅDE mail og sms. 5 beskjed var at abonnementet ble stoppet fordi jeg ikke svarte. I mellomtiden har jeg ringt kundeservice flere ganger og fått svar at de ikke kan registrere ja. Etter 5 sms ringte jeg igjen og kundeservice la inn på nytt. Svarte igjen Ja på sms og mail. Dagen etter ringte jeg igjen kundesenteret og da, endelig var det en oppegående person som tok tak og fikk registrert manuelt. Blir i sms anmodet om å ha ruter klare til montasjedag. Ikke enkelt når de kommer i post dagen etter. Det er kun en eneste grunn til å ha abonnementet og det er at Telenor er enda verre.
Hei Kjell. Det var rart at sms og e-posten din ikke ble registrert når du ga oss en tilbakemelding. Håper dette ble tatt videre når du var i kontakt med oss slik at vi kan undersøke hva som skjedde og unngå dette i fremtiden. Vanligvis får du utstyret et par dager før installasjonsdatoen, det er beklagelig at dette ikke var tilfelle hos deg. Med vennlig hilsen Christian NextGentel
Jeg må bare si at jeg har vært kunde hos Nextgentel 10 år tidligere, før jeg MÅTTE bytte leverandør når jeg flyttet, fordi Telenor bygget fiber der og SPERRET linjen for andre aktører! Etter 2 år kan jeg endelig bytte tilbake med fiber og tv-abonnement. Jeg har vært utrolig fornøyd!! Har ikke vært noe nedetid på 10 år, og kundeservice og priser er strålende. I tillegg har jeg alltid fått en del høyere hastighet enn jeg har betalt for. Alle dere som sutrer om småting og gir negative omtaler: Lykke til i Telenor og Get og alle sammen. Det blir garantert skjæring!!!
Hei Nerium. Kjekt å høre at du er tilbake hos oss, vi setter pris på din hyggelig tilbakemelding. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel
Overpriset produktet de selger, klarer ikke å levere dekningen du betaler for, skylder på forstyrrelser i huset når de ikke klarer levere. Lyger pr tlf og e-mail. Fabrikerer fakta når du går til det skrittet å klage de videre i nemda. Et møkka selskap på høyt nivå som ikke gidder lære opp sine ansatte og utnytter systemet som er satt på plass for å "beskytte" oss forbrukere slik at de kan gjøre som de vil. Ikke gå i fellen er for det tar flere mnd før du kommer deg ut igjen og må i mellomtiden leve med fra ingen dekning til sporadisk dekning.
Hei Kristin. Vi kan dessverre ikke garantere for den trådløse dekningen siden den kan påvirkes av mange ulike faktorer utenfor vår kontroll. Dersom ruteren ruteren som er ustabil og årsaken til problemet, bytter vi selvfølgelig denne. Hvis det er dekningen og avstanden som er problemet, kan det nok være du trenger ekstra utstyr som en extender eller mesh-nettverk. Håper du tar kontakt med oss slik at vi kan feilsøke problemet sammen med deg og komme til en løsning. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel
Faller stadig ut uten noen form for kompensasjon. Tar lang tid å komme igjennom til service og enda lengre tid før ting fikses.
Hei Henrik Dersom internett linjen din er ustabil, vil du selvfølgelig få refusjon for tiden fra du meldte inn feilen til den er rettet. Slike feil har en forventet rettetid på 3-5 virkedager, men kan noen ganger ta litt lengre tid. Hvis problemet kun gjelder trådløst ustabilitet, er det noe vi dessverre ikke kan dekke da det er utrolig mye forskjellig som kan påvirke det trådløse signalet som er utenfor vår kontroll, f.eks rutere hos naboer, elektronisk støy, dårlige mottakere på enheter. Vi har dessverre lengre ventetid over telefon enn normalt og anbefaler at du prøver å ta kontakt via chat, sosiale medier eller appen vår.
Var i samtale med hyggelig gutt/mann 26 juli i forbindelse med avslutte abonnement fordi vi skal flytte. Han fortalte meg at han vil sende meg returlapp tilbake. Jeg har ventet på dette og ringte nå 16/8 for å etterspørre dette. Da sier hun at dere kun sender lapp til eksisterende kunder og ikke de som har avsluttet. Dette er meget spesielt da vi har vært kunder hos dere og lagt igjen mange penger, så skal ikke vi få gratis returlapp av utstyr som er deres? Føles nesten slik «nei, når du har avsluttet abonnementet så får du betale for det selv». Spesiell måte å gjøre det på. Bør endre rutinene deres da ryktene også har fortalt meg dette.
Hei Andre. Rutinene våre vedrørerende retur av utstyr er at det returneres for egen kostnad ved oppsigelse, men ettersom du har fått forespeilet en returlapp skal vi få sendt det til deg. Vennligst send oss en e-post til [email protected] med nødvendig informasjonen, så sender vi. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Dårlig info ved linjefeil. Ventet i dager før jeg fikk sannheten om lang driftsstans.
Hei Harald. Slik ønsker vi ikke at det skal være og vi jobber for å få alle driftsfeil inn i appen til de kunder som er berørt. Jeg anbefaler at du laster ned NextGenTel-appen - dersom du er berørt av en driftsfeil skal dette fremgå på hovedsiden under bredbåndsbeskrivelsen. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Månedsprisen steg, men kvaliteten ble ikke bedre. Fungerte dårlig i andre etasje og ikke fungerte på terrassen. Vi byttet leverandør. Plutselig fikk vi et tilbud fra NextGenTel på telefon med en bedre pris for å beholde oss som kunder. Så lenge vi var kunder i 3-4 år, prisene bare økte, fikk tilbud bare da vi skulle si opp. En kompis fortalte om akkurat det samme. Etter oppsigelsen fikk vi en melding om å sende ruteren i posten. Det gjorde jeg, men siden jeg fikk faktura for ruteren i etterkant, ringte jeg til kundeservice for å høre hvordan det lå an. De hadde ikke fått ruteren og spurte om jeg sendte med sporing. Det gjorde jeg ikke. Dama sa at den måtte sendes med sporing, men om jeg hadde tatt vare på kvitteringen måtte jeg sende den for å bevise at ruteren er blitt sendt. Dagen etter får jeg en pakke i posten, ruteren er blitt returnert til meg. Ringer for å sjekke adressen- jo, den er riktig. NextGenTel hadde fått den levert men gadd ikke åpne den, siden den var sendt uten sporing. Men dere fikk jo ruteren, hva er vits i å returnere den til meg, spør jeg. (Jeg betale dobbelt, og samme ruteren når samme plassen to ganger... bare Posten får tjene litt ekstra...) Men da lærer folk at den skal sendes med sporing, sier dama... Jeg har lært mer enn jeg ville om NextGenTel...
Hei Valda. Vi ønsker ikke at rutere går i retur såfremt de ikke har sporing og vi har i den forbindelse vært i kontakt med Posten vedrørende problematikken. Det stemmer ikke at vi aktivt sender rutere i retur dersom de ikke har sporing - vi mottar de rett og slett ikke. Vi informerer om dette i e-posten du mottar med informasjon om retur av utstyr. Jeg beklager feilinformasjonen du fikk av oss og den negative avlustningen på ditt lengre kundeforhold. Ønsker deg lykke til videre med ny leverandør. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel