Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Telenor Bredbånd
2.2
897 verifiserte omtaler

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
897 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#64
Forferdelig
Telenor Bredbånd er rangert
#64 av 67 fiberleverandørerer
12%
Forferdelig
12% anbefaler Telenor Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 897 omtaler om Telenor Bredbånd

FILTRER OMTALER
64
52
100
139
542
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

For dyrt

Omtale av  Steinar

Alt for dyrt! Er total kunde men syns prisene er blitt for kostbart inkl mobil samt bredbånd

Svar fra Telenor Bredbånd
19.07.2023 12:19

Hei Steinar! Det vil fra tid til annen være kampanjer tilgjengelig for våre forskjellige abonnement for eksisterende kunder, så det kan være lurt å ta en samtale til oss på 915 09000 og forhøre om det er en stund siden sist du sjekket.

Dårlig, kostbart og utdatert Telenor-monopol.

Omtale av  Roger

Dårlig og veldig ustabilt nett. Mye og ofte feil!! Mye dyrere enn konkurrenter. Tvungen kostnad til unødvendig T-we boks. Utdatert/gammeldags kabelteknologi. Telenor har ingen plan for fiberkabel, selv om dette er et meget urbant område. Det kan virke som de har «monopol» på kabel til min bolig. Konkurrenter kan kun levere trådløst hit.

Svar fra Telenor Bredbånd
19.07.2023 13:10

Hei Roger! Hvis du allerede har coax-kabel inn til bolig i dag er det sjeldent man får tilgang til andre alternativer, da dette er særs dyre prosjekter å gjennomføre. Dobbel-infrastruktur fra èn operatør er ganske sjeldent så fremt man ikke bor midt i sentrum av en storby - trådløst bredbånd er imidlertid som regel et alternativ siden dette ikke fordrer graving og utbygging av infrastruktur. På sikt er planen å tilby en løsning som ikke krever dekoder, men her vet vi så langt lite om når dette kommer på plass. Ustabilitet kan være så mangt men er i de fleste tilfeller tilknyttet trådløst nett, og kan i sær være et problem om man bor i leilighet hvor det er ekstremt mange andre nett og trådløse enheter som kan forstyrre signalet ditt. Anbefaler å ta en kikk her om hastighet og utfall er problematisk : https://www.telenor.no/kundeservice/internett/test-av-hastighet/

Dårlig og variabel hastighet

Omtale av  Lindesneskunde

Har utendørs 4G antenne for Internett og TV hjemme. Betaler for 30Mb opp- og nedlasting. Veldig ustabilt, og veeeeldig tregt nett. Måles til mellom 2Mb og 12 Mb på det beste. Det å se TV er umulig, bare freezer og hakkete. Kjemper med Telenor, har hatt dette problemet i 5-6 uker nå..... skal visst få besøk av en tekniker på fredag, mellom kl 07.30 og kl 17.00.... greit når du jobber 30 minutter unna...🙄😡🤬😤

Tar lang tid å få problemer løst

Omtale av  Beate

Møter hyggelige kundebehandlere, men når det tar lang tid, snart en uke, før de kan rette feil, er det nærliggende å bytte leverandør. Sist vi opplevde det samme, tok det nærmere to uker før vi hadde nett igjen. Da får vi heller ikke sett tv, og hjemmekontor blir vanskelig.

Svar fra Telenor Bredbånd
19.07.2023 13:17

Hei Beate! Rent generelt vil et brudd meldt innenfor åpningstider være håndtert i løpet av tre virkedager, og i de fleste tilfeller påfølgende virkedag. Hvis det har gått en eller to uker er dette med stor sannsynlighet en driftsmelding som har vært komplisert(les: feil under offentlig vei, behov for trafikkdirigering\gravetillatelse\rekvirering av spesialutstyr) som kan føre til at det tar lengre tid enn normalt - 30 timer er vanlig for en driftsmelding, så hvis 1-2 uker er din erfaring er dette beklagelig nok unike tilfeller som går langt over det som er vanlig. Så lenge du er uten tjenesten i over 24 timer har du imidlertid krav på kompensasjon og kan fåes hos kundeservice på 915 09000 etter at feilen er meldt rettet.

Nedlatende

Omtale av  Lone

Har forsøkt å få løst et problem hos dem i over 1 mnd, har kontaktet dem 8!!!! ganger, og blitt lovet at de skal løse det men ingenting skjer!

Svar fra Telenor Bredbånd
19.07.2023 14:14

Hei og beklager dette! Vi får dessverre ikke undersøkt noe herfra for deg uten et kundenummer slik at vi får identifisert hvem du er, og kan ikke si annet enn at saken må purres opp igjen via kundeservice på 915 09000 om du fortsatt ikke har blitt tilbydt en løsning.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Brukte 7 dager før de startet på reparasjon.

Omtale av  Jonas

Nabohuset brant ned og tok med seg fiberkabelen til Telenor og GP nett. Flere i nabolaget mistet tv og nett. GP nett fikset feilen mandags morgen. Telenor brukte en uke etter masse purringer fra flere naboer. Selskapet som skulle utføre jobben hadde bare en person tilgjengelig på dette tidspunktet. Neste gang telenor: Hvis dere skal ha montasjejobben utført så billig, at selskapet dere hyrer inn ikke har råd til å ha nok folk på jobb. Da må dere nesten ta høyde for å betale overtid/hotellopphold for montører andre steder i landet når det først skjer noe! Jeg foreslår å kutte de 16 millionene som toppsjefen har til 2 mill, og bruke 14 av disse på montører i stedet. Hadde nok gitt betydelig bedre omdømme på flere måter…. Det eneste positive er menneskene på kundeservice som har sendt purringer og gitt hjelp i den grad de kan. Kundeservice får uansett bunnkarakter da den mest grunnleggende kundeservicen er å holde god oppetid på tjenestene sine, noe telenor som selskap i dette tilfellet svikter på.

For dyrt

Omtale av  Knut A

Bredbånd for dyrt i forhold til hvor mye har l data i mnd.

Svar fra Telenor Bredbånd
19.07.2023 14:12

Hei! Fra tid til annen vil det være kampanjer tilgjengelig for våre bredbåndsabonnement som kan få ned prisen i en periode, hvilket kundeservice på 915 09000 kan sjekke for deg.

Rotete

Omtale av  Kristiansand

Svært rotete fakturaer. Mnd beløp stemmer ikke overens med avtale og får inkassovarsel på regninger som er betalt.

Svar fra Telenor Bredbånd
19.07.2023 14:11

Hei! Hvis dette er et konsekvent problem anbefaler vi å sende oss en Epost her, slik at vår reklamasjonsavdeling kan ta en utsjekk for deg slik at du får en permanent løsning på problemet : https://www.telenor.no/kundeservice/kontakt-oss/tv-og-bredband/

Unngå Telenor dersom mulig.

Omtale av  Erik B

Telenor kan bli bedre på priser, samarbeid og kundeservice. Har du en muntlig avtale om gratis fiber-utbygging kan du bare glemme at den forblir gratis. Skaff deg alt av tilbud og lovnader skriftlig. Om mulig unngår du å ha Telenor i det hele tatt.

Telenor har et faktureringssystem som vanlige folk ikke skjønner noe av

Omtale av  Egil

Blir fakturert for flere mnd. De sier at det blir fratrukket ved neste reining, altså er jeg bank for Telenor!!! Ikke lett å holde kontroll på hva du betaler her!!!!

Svar fra Telenor Bredbånd
19.07.2023 14:17

Hei! Ved første faktura eller endringer på abonnement, vil påfølgende faktura gjelde for en lengre periode enn vanlig, og er som regel inneværende + neste måned. Man betaler altså månedsprisen i forkant - eksempelvis vil man få faktura for august i juli da man alltid betaler faste utgifter på forhånd, og er vanlig for mobil og internett uansett operatør. Du ser en oversikt over vanlige spørsmål rundt faktura her om noe er uklart : https://www.telenor.no/bedrift/kundeservice/faktura/

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ustabilt ned ca 5~15Mb opp 0,6~12Mb

Omtale av  Cato J

Telenor gir meg nesten aldri den hastighet jeg bestilte, jeg har ringt og klaget og da forbedrer det seg noen ganger men kun for noen timer/dager så er jeg tilbake på 1/3 av hastigheten ca 7,5 Mb av 25 Mb som er abonnement.

Svar fra Telenor Bredbånd
19.07.2023 14:19

Hei! Uten å vite eksakt hvordan det testes så må vi anta at dette gjelder trådløst nett, som vil påvirkes av sine omgivelser da dette er radiosignaler. Anbefaler å ta en kikk her for hva man bør være obs på samt hvordan gjøre en mest mulig korrekt hastighetstest for å avklare hva linjen faktisk yter : https://www.telenor.no/kundeservice/internett/test-av-hastighet/

Må betale leie på utstyret. Kan ikke bruke eget kjøpte utstyr

Omtale av  Morten V

Skjulte abbonementsavgifter. Påtvunget leie av utstyr

Svar fra Telenor Bredbånd
19.07.2023 14:20

Hei! Det er ikke noe problem å kjøpe og bruke egen ruter om du har spesifikke preferanser som vår ruter ikke dekker. Per nå er det krav til dekoder om du har TV, men på sikt vil det komme endringer også her slik at du ikke trenger å leie dekoder om du ikke har behov for den.

Prima

Omtale av  Tore

God dekning hjemme og i Europa. Raskt. Fin fakturaoversikt.

Norges desidert verste kundeservice

Omtale av  Eirik R

Har i løpet av de siste 3 ukene vært i kontakt med Telenor fem ganger for å anskaffe modem og ruter, ettersom dette ikke fulgte med leiligheten. Telenors kundeservice er såpass inkompetente at de har klart å sende meg 3 rutere, 2 av de til min gamle adresse, til tross for at jeg eksplitt har bedt om å bli tilsendt modem. Når et modem omsider kom i posten fulgte det ikke med coax-kabel, og modemet får ikke noe signal. Hver gang jeg har ringt inn har den forrige kunderådgiveren ikke skrevet notat, så det er null historikk på saken, sett bort fra de utallige ruterene som har blitt sendt ut. En klagesak ble omsider opprettet, men jeg har ikke hørt noe en uke etter. Dette er så langt under det minimale man forventer.

Svar fra Telenor Bredbånd
19.07.2023 14:21

Hei og beklager dette! Vi får dessverre ikke undersøkt noe nærmere for deg herfra uten et kundenummer for å identifisere hvem du er, og kan ikke annet enn å henvise deg tilbake til kundeservice på 915 09000 for en avklaring på fremdrifts i reklamasjonssaken.

Sagt opp,men de fortsetter bare å fakturere

Omtale av  Jack

Telefonsamtale med kundeservice i november ifjor på bedrift pga lukking av butikk. Alt var såre enkelt ifølge kundeservice og jeg ga beskjed om oppsigelse som de sa. Plutselig ut av det blå sender de alt til inkasso uten varsel om noe som helst, for både bruddgebyr og utstyr som jeg ventet på kollilapp retur på. Og fremdeles holder de på med utsendelse av fakturaer for noe jeg ikke lenger har. Patetisk . De ble kuttet ut hjemme også pga avtale om månedlig faktura plutselig ble flere på en gang midt i høye strøm fakturaer. Patetisk. Aldri mer

Svar fra Telenor Bredbånd
19.07.2023 14:32

Hei! Anbefaler å ta dette direkte med bedrift sin kundeservice på 915 09000, og be om at det opprettes en reklamasjonssak på forholdet om tidligere henvendelser ikke har gitt en løsning. Man kan enkelt opprette en returlapp via denne siden om du fortsatt ikke har fått sendt tilbake utstyret : https://www.telenor.no/kundeservice/oppsigelse/returslipp/

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Altfor slu, dårlig kundeservice og installasjonsfirma gjorde dårlig jobb.

Omtale av  Terje

Forsøkte å ta betalt for frakt av dekoder som montør satt i gangen vår. Den skulle også vært satt opp av montør.. forsøker stadig å sette opp prisen, enda jeg har inngått en avtale på en gitt pris. Må ta kontakt og de setter ned prisen. Montør gjorde ikke jobben ferdig. Demonterte ting for å legge kabel. Men monterte ikke alt på igjen. Telenor svarer sjelden på alle spørsmål jeg stiller i mailene.

Svar fra Telenor Bredbånd
19.07.2023 14:30

Hei og beklager dette! Om det er slik å forstå at problemet gjentar seg hver gang faktura kommer og svar rundt montering\frakt ikke blir håndtert over Epost, anbefaler vi å heller ta dette mot kundeservice på 915 09000 og be om at de oppretter en reklamasjonssak på forholdet så vil de kunne finne en permanent løsning for deg.

Telenor Bredbånd

Har tilegnet profilen
Telenor Bredbånd deltar på Bytt.no

Telenor Bredbånd har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Telenor Bredbånd besvarer ikke omtaler

Telenor Bredbånd har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Telenor Bredbånd henter ikke inn tilbakemeldinger

Telenor Bredbånd benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR