Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Bra Bredbånd, men ikke billigst. Trådløse ruterne fungerer bra også.
Bra produkt, men prisene er hinsides etter bindingsperioden. Og det er taktisk priset slik at man må velge både tv og internett. Koblingssalg heter det, og er vel strengt tatt ulovlig. Men ikke rart at det koster å være telenorkunde når toppsjefene tjener flere titalls millioner i året, noen må jo betale den uanstendige lønna deres. Dessverre er det veldig nære monopolvirksomhet enda da det ikke er mange som kan tilby samme tjenester der de eier fiberkabler.
Hei! Så fremt det ikke gjelder sameie\borettslag med en spesifikk avtale på både internett og TV, er det ikke krav til at man velger TV sammen med internett. Det vil også fra tid til annen være kampanjer tilgjengelig for eksisterende kunder etter den opprinnelige bindingsperioden som kan få prisen ned, og kan sjekkes via kundeservice på 915 09000.
De bruker 2 dager på og reparere et brudd på kabel. Kontakter kundeservice som sier han ikke kan gjøre noen av følgende punkter. - Fortelle hvor brudd er. - Sette meg i kontakt med avdeling for faktura, da de "ikke har telefon" - Kan ikke lage sak på trekk i faktura, da jeg helt klart ikke betaler for nett jeg ikke får brukt, når jeg sitter på hjemmekontor. - Gi noe som helst hjelp utover og si "Det tar den tiden det tar, ikke noe annet jeg kan si eller gjøre for deg" Sameiet har Telenor, det skal det bli slutt på👍
Hei! Vanlig rettetid er innen tre virkedager men blir som regel håndtert i løpet av èn virkedag - noe beroende på når på dagen forholdet er meldt inn til oss og hvor kompleks feilen måtte være. Hvis det er snakk om et fysisk brudd på en kabel vil ikke kundeservice ha innsyn i hvor dette spesifikt befinner seg, og er noe montør må opplyse om hvis du har behov for å vite dette. Vi har fakturaavdeling for mobil, internett og TV som du får innvalg om når du ringer oss på 915 09000, men dette er kun førstelinje. Er det opprettet sak til andrelinje har de ikke eget innvalg eller kan settes over, men kontakter deg ved behov. Rent generelt ved nedetid på internett så har man krav på kompensasjon etter 24 timers nedetid, og er noe kundeservice skal gi via 915 09000 uten at man trenger å settes over til fakturaavdelingen vår og er i så tilfelle dårlig opplyst av den du har vært i kontakt med, dessverre.
Elendig TV pakke, router som er utdatert så det holder. Fiber ustabil og dyr.....
Hei! Vi kom nylig med ny ruter som er tuftet på den siste trådløse standarde WiFi6E, så om du har stor bolig, flere etasjer eller mye vegger kan det være lurt å vurdere et bytte av ruter. Vi har også stadig vekk kampanjer gående så det kan samtidig være lurt å forhøre om det er noe tilgjengelig for deg via kundeservice på 915 09000.
Ønsket å deaktivere tjenesten "Nettvern", som blokkerer funksjoner jeg trenger å ha. I følge nettsidene er dette noe man enkelt skal kunne administrere selv på "mine sider" ved ganske enkelt å slå funksjonen på eller av. Problemet er imidlertid at denne funksjonen ikke lenger finnes på mine sider eller i "mitt Telenor" appen - har sendt 3-4 mailhenvendelser, og de første 3 gangene fått til svar at dette kunne jeg lett fikse på mine sider eller i appen. Først 4. gangen - da jeg la ved skjermdumper av at funksjonen ikke fins - erkjente de at den faktisk er fjernet, og at dem skulle fikse det for meg "manuelt". Dette er nå ca 2 måneder siden - og ingenting har skjedd. Har forsøkt å ringe dem totalt 4-5 ganger, og hver gang måttet vente i opptil 45 minutter før de i det hele tatt tar telefonen. Og når jeg til slutt får svar, så kan de ikke hjelpe meg. Resultatet av dette er at jeg til tross for at jeg kjøper en 750 Mb/s fiberforbindelse, må kjøpe mobildata for å kjøre de tjenestene jeg bruker, fordi nettleverandøren blokkerer de, og ikke klarer å fjerne den "valgfrie" blokkeringa. Opplever også av og til at nettet detter ut ca en halvtime om nettene. Det eneste positive, er at hastighet og stabilitet på nettet generelt sett er bra. Men det er vanskelig når det er helt forferdelig dårlig kundeservice - og enda verre tilgjengelighet.
Hei! Det er forskjellige metoder for å aktivere eller deaktivere beroende på om det er mobil- eller fastnettsabonnement, hvor trådløst bredbånd ansees som et fastnettsabonnement. Dette gjøres via ruterens grensesnitt ved innlogging på wifi.telenor.no - se veiledning nederst på denne siden : https://www.telenor.no/kundeservice/internett/sikkerhet/nettvern/ Ikke godt å snakke på vegne av den\de du har vært i kontakt med, men dette burde ha vært formidlet fra første samtale og beklager dette!
Montør 1 hadde ikke med seg bor og bare dro. 2 uker senere purret jeg. Montør 2 var syk og Telenor hadde ingen vikar. Montør 3 kom 3,5 time for sent, koblet forferdelig stygt, tok betaling for 25m kabel hvorav kun 4 meter brukt og tok over 3200,- for jobben. Telenor kaller noe kundeservice, men det er så rævva. Borettslaget mitt har valgt denne aktøren, men nå er vi flere som er DRITTLEI deres «service», gigantiske Snøhetta ruter, teite T-We vi aldri bruker og irriterende Apper.
Telenor er for dyre og vi har hatt dårlig nett og vi er 40 enigheter her og da var vi for små til og kunne melde inn hele sameiet
Hei! Lave hastigheter og ustabilt nett kan ha rot i mye forskjellig, og i sær for trådløst nett er dette gjerne forhold i boligen som styrer da det er radiosignaler som påvirkes av sine omgivelser. Det kan være greit å ta en kikk her om du plages med lave hastigheter : https://www.telenor.no/kundeservice/internett/test-av-hastighet/
Fått beskjed på telefon og chat at jeg må slå av ruter/modem vente 10 sek, 1o minutter etc så er alt bra igjen. Men neida, ble bare dårligere og dårligere. Kan ikke ha hjemmekontor leger grunnet Teleno.
Hei! Ikke så godt å si hva dette er relatert til men om første løsningsforslag ikke har fungert er vi avhengig av en tilbakemelding på utfallet, slik at vi kan prøve ytterligere løsningsforslag for deg til vi med sikkerhet har fått løst problemet.
De ga et bra tilbud ved første tlfsamtale, den kvinnelige ansatte var ekstremt dyktig i jobben sin! Men fra der har det dalt nedover. De har misforstått oss og vårt behov, unngått å opplyst om at man trenger en kabel fra T-We boksen til Tv og tatt betaling for 1 ekstra mnd uten å opplyse om at dette er deres prosedyre ved avbestilling 20. i en mnd og ikke 30/31.
Hei! I utgangspunktet kan man ha trådløs tilkobling til dekoder men vil da kun gjelde for strømmetjenester og ikke lineær-TV. I disse dager sender vi imidlertid ut programvare for våre dekodere som muliggjør at også lineær-TV vil fungere over trådløst nett slik at man kan unngå kabel. For internett og TV er det standard oppsigelsestid hos alle operatører at man betaler ut inneværende måned man legger inn oppsigelsen + neste. Man kan da velge om man ønsker å beholde tjenesten ut hele oppsigelsestiden.
Jeg kan si jeg er ok fornøyd med trådløst bredbånd. Det er litt for lav opplastingshastighet, som går utover når ungene spiller på nett. Nedhastigheten er høyere enn de lover👍 jeg har spurt noen ganger det siste halvåret når de slår på 5g, men det kan de ikke svare på. Jeg vet montører har vært og oppgradert antenner. Men ting skal vel ta litt tid. Det er pluss for at kundeservice har lange åpningstider. Kunnskapen er varierende, som hos firmaer flest. De mindre selskapene som er rimeligere har gjerne noen begrensinger i forhold til åpningstider. Noen må betale lønna til de som jobber etter kl 16 også, og det blir jo kundene.
Hei! Online-spilling krever forsvinnende liten båndbredde(typisk 50-100Kbit opp og ned) hvor opplastingshastighet spiller fint liten rolle. Det kan imidlertid være problemer om man skal spille samtidig som man strømmer et eller flere steder, i sær om det er snakk om 4K-innhold. Om du vet at antenner for 5G allerede er på plass er det nå radioplanlegger sin jobb å justere basestasjonen slik at den fungerer optimalt og ikke "kræsjer" med signalene fra øvrige basestasjoner i området. Dette kan fort ta et par uker før du vil se endringer på mobilen\trådløst bredbånd.
Enkelt og montere , ingen graving . Billig antenne . Litt vanskelig å skifte kanal på Wtv.
Jeg bytter fordi nettet er ustabilt og Telenor akter ikke gjøre noe med det, samt at prisen er høyere en enkelte tilbud på markedet i dag.
Hei! Hvis det er snakk om hyppige utfall og lave hastigheter er det to forskjellige scenarioer som spiller inn: - Gjelder dette primært trådløst nett er det en rekke faktorer som spiller inn for hva slags hastighet og stabilitet du ser, og her vil alt fra avstander\vegger\etasjer mellom deg og ruter, samt annet elektronisk utstyr hos deg eller nabo kunne påvirke hvor godt eller dårlig signalet fra ruter farer. Dette er radiosignaler som påvirkes av sine omgivelser, hvor det er lite vi kan bistå med for å endre dette og høres ut som at er grunnlaget for tilbakemeldingen du har fått. Da er det potensielt å endre ruterplassering, bytte til en nyere ruter eller supplere med forsterker som er løsningen. - er problemet lave hastigheter og utfall med kabel hvor samtlige enheter mister nett samtidig og internett-lampen på ruter lyser rødt, betyr det at ruter\fiberboks mister kontakt med sentral, og er et linjerelatert problem. Her må mest sannsynlig tekniker eller montør ut og ta en kikk på linjen for å avklare hva som skaper problemer og kan kun håndteres av teknisk avdeling på 915 09000.
Prøvde å få tilbud fra Telenor, Fikk også ett tildels godt tilbud. Spurte å få dette på mail eller sms, og fikk til svar at tilbudet gikk ut etter at samtalen var over. Spurte om hvorfor det og det var visstnok slik de gjorde det. Kommer til å skifte fra Telenor, selvom det var gratis fra nå av
Veit ikke hva som har skjedd med det har gått fra akseptabelt til dritdårlig og noe galt har skjedd når naboen borti gata her ikke fikk bredbånd fra Telenor. Utrolig at det snart er mulig å dra på tur i rakett som romturist men internett er umulig 5 mil i fra hovedstaden. Rævva! Bygg ut mer…
Hei! Hvis det gjelder trådløst bredbånd hvor noen i nabolaget ikke får kan det være et tegn på kapasitetsproblemer. Da har enten forbruket i området gått opp vesentlig i senere tid, eller så kan det være at basestasjon enten har redusert drift eller tatt ut av bruk grunnet problemer med å forlenge avtale med grunneier\kommune. Da må vi se på andre løsninger og kan dessverre ta litt tid.
God nok kapasitet og driftssikkerhet. Noe tungvint administrasjon av ruter.
Vanskelig å få tak i rett person på kundeservice. Dårlig oppfølging. Får ikke hastigheten som avtalt.
Hei! Gjelder dette primært trådløst nett er det en rekke faktorer som spiller inn for hva slags hastighet du ser, og her vil alt fra avstander\vegger\etasjer mellom deg og ruter, samt annet elektronisk utstyr hos deg eller nabo kunne påvirke hvor godt eller dårlig signalet fra ruter farer. Dette er radiosignaler som påvirkes av sine omgivelser, hvor det er lite vi kan bistå med for å endre dette. Skal du utføre en test som bekrefter hva linjen yter bør du teste med kabel direkte i ruter, påse at ingen andre enheter er på som kan dra båndbredde mens du tester, og du bør teste til litt forskjellige tidspunkter i løpet av en dag for et snitt da èn enkelt test ikke sier allverdens. Du vil nok også se at om du prøver forskjellige nettsider for hastighetstest vil også resultatet variere i stor grad, og er ingen garanti for hva linjen leverer men heller å anse som et godt estimat. Opplever du like dårlig hastighet også med kabel er et triks å teste direkte i fiberboks, slik at man omgår ruter som potensiell problemfaktor. Er det da like dårlig er det et godt tegn på et linjeproblem og da har vi ikke annet valg enn å henvise deg tilbake til teknisk avdeling for en feilmelding.