Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
God nok kapasitet og driftssikkerhet. Noe tungvint administrasjon av ruter.
Vanskelig å få tak i rett person på kundeservice. Dårlig oppfølging. Får ikke hastigheten som avtalt.
Hei! Gjelder dette primært trådløst nett er det en rekke faktorer som spiller inn for hva slags hastighet du ser, og her vil alt fra avstander\vegger\etasjer mellom deg og ruter, samt annet elektronisk utstyr hos deg eller nabo kunne påvirke hvor godt eller dårlig signalet fra ruter farer. Dette er radiosignaler som påvirkes av sine omgivelser, hvor det er lite vi kan bistå med for å endre dette. Skal du utføre en test som bekrefter hva linjen yter bør du teste med kabel direkte i ruter, påse at ingen andre enheter er på som kan dra båndbredde mens du tester, og du bør teste til litt forskjellige tidspunkter i løpet av en dag for et snitt da èn enkelt test ikke sier allverdens. Du vil nok også se at om du prøver forskjellige nettsider for hastighetstest vil også resultatet variere i stor grad, og er ingen garanti for hva linjen leverer men heller å anse som et godt estimat. Opplever du like dårlig hastighet også med kabel er et triks å teste direkte i fiberboks, slik at man omgår ruter som potensiell problemfaktor. Er det da like dårlig er det et godt tegn på et linjeproblem og da har vi ikke annet valg enn å henvise deg tilbake til teknisk avdeling for en feilmelding.
Forferdelig dårlig trådløst bredbånd. Pluss at det er overpriset. Nette detter ut hele tiden, å de leverer ikke den hastigheten som de sier. Fikk beskjed om at jeg trengte bare en ny ruter, så ville problemet bli løst, men ingenting ble forandret med ny ruter. Så styr unna!
Hei! Om ny ruter heller ikke løste problemet så bør saken henvises til vår tekniske avdeling på nytt, slik at vi får prøvd andre løsningsforslag om det første ikke hjalp. Her er vi avhengige av tilbakemelding for å vite om løsningsforslaget hadde en positiv effekt eller ei.
Verste kundeservice. To timer i kø også får jeg svar om at de ikke har lov til å melde inn feilen jeg opplevde… håpløst.
Som kunde i Telenor bredbånd. Er du registrert kunde i Telenor. Da ringes du ned ukentlig av selgere fra Telenor som skal tilby det mobil, økte ytelse og tilbud på Gud vet hva. Jeg har bedt om å bli slettet, men får beskjed at så lenge jeg er kunde i Telenor er jeg i kunderegister, og da har de lov å ringe meg. Derfor vil jeg fortest mulig bort fra Telenor
Hei og beklager dette! Det stemmer ikke at så lenge man er kunde så vil man uansett bli ringt opp av selgere. Her er tommelfingerregel at om man takker nei og ber om å bli avskrevet salgslisten, skal selger fjerne deg og alle samtaler opphører i løpet av en ukes tid. Vi kan bistå med å fjerne deg fra slike lister, men er avhengige av ditt kundenummer for å identifisere hvem dette gjelder. Her kan du imidlertid sende oss en Epost og be om å bli avskrevet våre salgslister : https://www.telenor.no/kundeservice/kontakt-oss/mobilabonnement/
Kundeservice lyver for å slippe å forklare at situasjonene min faktisk ble slik at jeg ble uten nett i over en uke. Ingen tvil, jeg bytter leverandør.
Hei! Ikke så godt å si noe om hva dette gjelder, men anbefaler å sende oss en Epost slik at vår reklamasjonsvadeling kan undersøke forholdet og samtidig påse at du får kompensasjon for nedetiden om du ikke har blitt tilbydt dette : https://www.telenor.no/kundeservice/kontakt-oss/e-post/
Jeg har tenkt at Telenor er et trygt og seriøst selskap, men det er de ikke. Vi skulle få tv og internett installert i midten av desember, men pga. problem med en kobling til Telenors fiberskap fikk vi ikke gjennomført installasjon før i april. Det er ingen i Telenor som har brydd seg, og vi fikk til slutt tv & internett kun pga. gjentatt masing på telefon og epost - det tok 17 (!) henvendelser totalt over fire måneder. Kundeservice er elendig, de prøver seg på mersalg i stedet for å hjelpe deg med saken. Hver gang man ringer må man forklare på nytt, og i tillegg lyver de til deg. De sa f. eks at man maks kan få kostnadsfri periode pga. forsinkelse i to måneder, mens det på nettsidene deres står at de tilbyr tre måneder ved mer enn 11 dagers forsinkelse (installasjon var da 108 dager forsinket).Ville aldri valgt Telenor om ikke det var fordi de har monopol på fiber her. Skriv epost i stedet for å ringe når du må kontakte dem, slik at du har kommunikasjon å vise til.
Hei! Informasjonen om kompensasjon nederst på denne siden er også hva som er gjeldende internt for kundeservice - https://www.telenor.no/privat/vilkar/prisliste_tv_bredband.html Uten å vite hva som spesifikt var problemstillingen rundt dette fiberskapet er det vanskelig å si noe konkret her, men i ly av at det gikk fra desember til april høres det vinterrelatert ut, og kan ha gått innunder forhold som er utenfor Telenors kontroll. Da er det litt andre forhold som gjelder for kompensasjon og kundeservice utviser skjønn. Du står imidlertid fritt til å klage om du ikke har gjort dette tidligere, slik at vår reklamasjonsavdeling kan undersøke saken nærmere : https://www.telenor.no/kundeservice/kontakt-oss/tv-og-bredband/