Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Ustabilt nettverk. Spesielt etter klokken 2200. Vi får virkelig ikke det vi betaler for..
Betaler for hastighet 150/150, har for øyeblikket 2,5/70. Har hatt 5 telefoner til kundeservice de siste 3 dagene uten at det skjer noe. Kommer ikke videre. Blir ikke tatt alvorlig. Sender ikke folk for å se på det.
Jeg må ringe telenoreksperten til 26kr minuttet for å få helt grunnleggende teknisk hjelp. Jeg er låst ute fra å administrere routeren min da WPA passord ikke fungerer. Resette hjelper ikke siden telenor laster inn gammel config sentralt etter jeg resetter den lokalt hos meg. Kundesupporten er helt ubrukelig på tekniske ting og burde egentlig endre navn til fakturasupporten.
Fikk tilbud om 3 mnd. gratis oppgradering av bredbåndet fra 75 til 150 Mbps. før jul i 2019. I går kom det en faktura i posten på nærmere 200 kr. Tok kontakt med Telenor kundeservice og fikk da vite at jeg måtte betale fakturaen som så skulle bli refundert siden. Fakturaen var tillagt et papirfakturagebyr på hele 79 kr. som en ikke får refundert. Da er tilbudet ikke lenger gratis samtidig som en får ekstra arbeid med å betale en faktura med et laaaangt kid-nr. for noe som ble lovet å være gratis. Lureri kaller jeg dette for. Styr unna Telenor for de er dyr og dårlig! Det er nok ikke uten grunn at de ligger på bunnplass på Bytt.no!
Fikk en telefon like før jul i 2019, om at kobbernettet her skulle avsluttes rett over nyttår. Hvis jeg ikke tok Telenors nye internettløsning, kunne jeg risikere å bli uten nett i jula, så da bestilte jeg mobilt bredbånd. Det innebar at jeg måtte kjøpe en ny ruter for 2800kr (!) Jeg syns det var j#%lig dyrt, så jeg bestemte meg for å benytte meg av angrefristen og si det opp. Nå har januar 2020 gått, og kobbernettet finnes fremdeles, ingen av naboene har blitt kontaktet om at kobbernettet avsluttes heller. Telenor har blitt så simple og grådige at de juger for sine kunder. Fra nå av er jeg ferdig med Telenor for alltid, svindlere holder jeg meg langt unna.
Det er mange grunner til at jeg opplever Telenor som verstingen blant leverandører. - Gpon fiber passiv og ikke aktiv access. - Ingen mulighet for fast ip. - Multimodemet med skybasert konfigurasjon legger beslag på port 80 eller alternativt 8080, skal du bruke begge selv har du et problem Telenor ikke er villig til å løse. - Telenor er ikke villig til å dele informasjon om iptv, det er da umulig å benytte egen ruter i kombinasjon med iptv. - Elendig kundeservice. Absolutt total mangel på kompetanse på hva dem selger. - De dynamiske ipadressene Telenor bruker er det ikke mulighet for å endre PTR for og adressene er svartelistet for utgående smtp. Søppel over hele linja
Har blitt for dyrt og får ikke den farten du betaler for. Har kobberkabel til huset.. Bare et tidsspørsmål før det legges ned.