Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har bodd i kollektiv med Telenor Internett i cirka 2 år nå. I denne perioden har det vært problemer med Internett hvor ruter eller modem må byttes ved tre tilfeller. Lange køer for å nå kundeservice, blir sendt til feil avdeling og feil diagnose av hvilket utstyr som er ødelagt. Modem og ruter som de sender er av lav kvalitet og telenor kan ikke anbefales for noen.
Telenor klarer ikke å levere. Bruker du en ruter som ikke tilhører Telenor eller dens leverandør så prøver de å få deg til å "oppdatere" din egen ruter for å kunne gi Telenor tilgang. Den trådløse bredbåndsantennen frakoblet nettverket og selv om de er tilkoblet antennen kan de ikke starte den på nytt og ber deg gjøre det. De lever også kke hastigheten de har fått beskjed om å levere. Selv om det står i kontrakten at de kan levere opp til 100 Mbps så trenger de bare å levere det i kanskje 5 sekunder på en måned. Det er ren svindel.
Fikk tråløst bredbånd i juli -21, og har hatt masse problemer med nettilgangen. Antennen er satt opp feil, og Telenor viser ingen vilje til å rette opp dette. Vi er mer offline enn online, ikke greit når men har hjemmekontor. Det er som å stange hodet i en vegg, du kommer ikke forbi kundeservice. Der sier de at det skal komme en montør i løpet av 1-2 virkedager, og at de har purret på firmaet som skal utføre service. Det er nå 2,5 uker siden vi meldte inn feil siste gang, det skjer ingenting!
HEEEELT elendig kundeservice som nekter å åpne nett SELV om vi har betalt fordi "det er prosedyre"...
Ruteren slutta å fungere og får opplyst om at det kun er mulig å få hjelp i kontortid fra mandag til fredag. Da skal i alle jeg finne en annen leverandør av bredbånd!
TV og Internett har vært nede nå i 42 timer! Ny melding om rettetid satt om nye 18 timer. De skriver at det er en kjent feil, så hvis feilen er kjent så må det være enkelt å fikse/rette? Begynner å tro at Telenor ikke akkurat ansetter de skarpeste "kniver" i skuffen. Kanskje de har underleverandører som er ubrukelige? Alltid på nett MY ASS!
Kobbernettet skal nå fases ut og et stort antall internettbrukere må finne en ny løsning for sin internett tilgang. Telenor tilbyr enten fiber eller såkalt trådløst bredbånd. Det viser seg nå at valget mellom disse to ikke er reellt. I strøk der fiber er etablert nekter Telenor meg i praksis å velge trådløst bredbånd. Det medfører at jeg som eneste mulighet må kjøpe meg inn i en privat eid fiberkabel som ligger i nabolaget, til en kostnad på 20-30 tusen, hvis ikke mer. Jeg mener at Telenor her støtter opp om lokal grådighet og lar mindre bemidlede kunder i stikken.