Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Ruteren slutta å fungere og får opplyst om at det kun er mulig å få hjelp i kontortid fra mandag til fredag. Da skal i alle jeg finne en annen leverandør av bredbånd!
TV og Internett har vært nede nå i 42 timer! Ny melding om rettetid satt om nye 18 timer. De skriver at det er en kjent feil, så hvis feilen er kjent så må det være enkelt å fikse/rette? Begynner å tro at Telenor ikke akkurat ansetter de skarpeste "kniver" i skuffen. Kanskje de har underleverandører som er ubrukelige? Alltid på nett MY ASS!
Kobbernettet skal nå fases ut og et stort antall internettbrukere må finne en ny løsning for sin internett tilgang. Telenor tilbyr enten fiber eller såkalt trådløst bredbånd. Det viser seg nå at valget mellom disse to ikke er reellt. I strøk der fiber er etablert nekter Telenor meg i praksis å velge trådløst bredbånd. Det medfører at jeg som eneste mulighet må kjøpe meg inn i en privat eid fiberkabel som ligger i nabolaget, til en kostnad på 20-30 tusen, hvis ikke mer. Jeg mener at Telenor her støtter opp om lokal grådighet og lar mindre bemidlede kunder i stikken.
Over en uke siden fiberen ble gravd over av en nisse neddi her, å Telenor sine underlevrandører klarer ikke å utbedre feilen. Telenor kan heller ikke fortelle meg om noen er på saken. Alle på kundeservice meddeler at det ikke er noe de får gjort noe med etc. På facebook får jeg tilbakemelding om at de er for store til at de kan ha døgnbemanning siden de har for mange kunder... Gratulerer med den logikken. Nå er det fredag ettermiddag, å relacom på oppdrag for telenor klarte ikke løse det før 16:00, så da har vi ikke fiber igjennom helgen, denne helgen heller.
Jeg kan absolutt ikke anbefale Telenor som nettleverandør slik som det er nå. Det er bestandig noe tull og problemer i deres ende, servicen er dårlig, internettet faller ut og det virker som det alltid er noe som ikke er som det skal være. Helt skammelig! Vi sitter rett og slett og betaler for noe vi ikke kan bruke, og mobilregningene stiger langt over det de burde kun fordi vi må bruke mobilnettet når WiFien streiker. Det er rett og slett latterlig.
Ringte kundeservice når montøren aldri kom eller kontaktet for avtalt tid som Telenor sa de kom, Telenor Kundeservice som jeg snakket med er hyggelige :) De ga meg nummer på montøren, brukte rundt under 2 timer for å få kontakt, hyggelig kundeservice der og :) De fortalte meg at Telenor aldri hadde avtalt de med noe som helst av montering, jeg trenger sårt internett pga skole-undervisning... Har brukt over 1 måned for å få internett i hus, pga første gang jeg bestilte forsvant bestillingen i systemet, så jeg måtte bestille på nytt...
Det å komme i kontakt med kundeservice kan du bare glemme. Du må gjennom et oppsett og trykke på et titals knapper på nettsiden deres for å finne fram til kontakt oss og så lese at det kun finnes kundeservice via telefon. Ellers om problemet ditt gjelder et spesifikt problem så kan du hende du får opp et epostskjema med 3 dagers svartid, etter å ha trykket deg gjennom flere sider. Andre vanlige selskaper har telefon, epost, chat, facebook. I tillegg er det jo de dyreste abbonementene på markedet og de øker prisene ofte.