Viken Fiber opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg bestilte nett den 6 mai. Da fikk jeg beskjed om at jeg skulle få tvpakke og ruter i posten snart. Så går det en uke og jeg får altiboxen. Så går det en uke til og jeg ringer for å høre hvor langtid det kommer til å ta før jeg får fibernett. Da sier de at de må grave kabel, noe som kommer til å ta 2 til 5 uker. "Rart de ikle sa noe om dette til meg når jeg snakket med dem" tenkte jeg, men ville ikke ta det ut over den stakkars kundebehandlern. Så er det gått 5 uker og jeg venter fremdeles på at de skal komme å ordne nettet. Det går en uke til så jeg ringer dem. "Du er registrert som at du har en fiberboks der" sier fyren i telefonen da. Så da har de klart å feilregistrere meg, selv om jeg har snakket med 3 forskjellige folk på kundeservicem, hvor jeg sa helt spesifikt at kabelen ikke funka, hvor flere sa at de skulle komme å fikse kabelen. De sa også at det ikke var fiber der, så de måtte grave. "Finner du en liten hvit boks på veggen i leiligheten din?" Spør fyren. Nei sier jeg. "Er du sikker?" Sier han. Ja sier jeg. "Gå å spør alle naboene dine om de har en fiberboks inne hos seg" sier fyren. Etter det sa jeg opp avtalen min der, lite imponert.
Viken fiber har monopol på fiber i området vi bor, men det virker ustabilt og de skylder kun på at det må være mitt mesh-utstyr, men det blir for enkelt når mange kunder klager over det samme. Alle kan ikke ha mesh-utstyr som svikter. Tjenesten på grunn av monopoler er dyrt og kundeservicen er mildt sagt skuffende.
Altfor dyrt. Prisene øker titt og ofte. Får ofte purring uten å ha fått regning.
Tar høy pris og når alt kommer til alt så er kundeservice fraværende. Kun behjelpelig med typiske nett problem, men med en gang det er noe fysisk som selve kabelen, da er det totalt fraskrivelse og henvisninger til muntlig avtale med forrige eier osv. Går nå til den grad og får gravd frem kabel fra konkurrentene i stede.
Greit nok, men dyrt sammenlikne med trådløst nettverk ra TELIA
Nettet detter ut med jevne mellomrom, har kjøpt ekstra forsterket, funker ikke noe bedre, mister nett med en gang vi går ut av døra, så null nett på terassen. Og til nesten 1000 kr mnd så er dette for dårlig
Bra, men må kjøpe ny box for å få unn nwtflix som jeg har betalt ekstra poeng for å få