Viken Fiber opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Dyr månedspris, tar betalt for å skifte ut gammel sentral, stoler ikke på kunden når man sier det er trøbbel.
Har klaget siden påske om at bildet fryser. Etter oppgradering til ny sentral. Ingenting som nytter. Full pris for noe de ikke klarer å levere 👿
Kun Viken som kan levere fiber, hvilket betyr at de har monopol som betyr høy pris.
Skulle bytte dekoder til trådløs . Så mye problemer og styr for en vare som koster 1495,- er vanskelig og finne. Styr unna viken fiber er mitt råd. Ps. Abonnementet koster skjorta
Grei kobling som går ned et par ganger i året. Dessverre utnyttjer Viken fiber sitt monopol og operere med hinsides høye priser. Over 829 kr i måneden for internett! Burde ikke kostet mer enn en tredjedel. Det er ikke mulig å senkeprisen, da det er laves farten har dyttets oppover hele tiden, den er nå 150 MBit/s (minst 3 ggr høyere en hva jeg trenger)
Jeg bestilte nett den 6 mai. Da fikk jeg beskjed om at jeg skulle få tvpakke og ruter i posten snart. Så går det en uke og jeg får altiboxen. Så går det en uke til og jeg ringer for å høre hvor langtid det kommer til å ta før jeg får fibernett. Da sier de at de må grave kabel, noe som kommer til å ta 2 til 5 uker. "Rart de ikle sa noe om dette til meg når jeg snakket med dem" tenkte jeg, men ville ikke ta det ut over den stakkars kundebehandlern. Så er det gått 5 uker og jeg venter fremdeles på at de skal komme å ordne nettet. Det går en uke til så jeg ringer dem. "Du er registrert som at du har en fiberboks der" sier fyren i telefonen da. Så da har de klart å feilregistrere meg, selv om jeg har snakket med 3 forskjellige folk på kundeservicem, hvor jeg sa helt spesifikt at kabelen ikke funka, hvor flere sa at de skulle komme å fikse kabelen. De sa også at det ikke var fiber der, så de måtte grave. "Finner du en liten hvit boks på veggen i leiligheten din?" Spør fyren. Nei sier jeg. "Er du sikker?" Sier han. Ja sier jeg. "Gå å spør alle naboene dine om de har en fiberboks inne hos seg" sier fyren. Etter det sa jeg opp avtalen min der, lite imponert.
Viken fiber har monopol på fiber i området vi bor, men det virker ustabilt og de skylder kun på at det må være mitt mesh-utstyr, men det blir for enkelt når mange kunder klager over det samme. Alle kan ikke ha mesh-utstyr som svikter. Tjenesten på grunn av monopoler er dyrt og kundeservicen er mildt sagt skuffende.