Eika Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Har alltid hatt god erfaring med Eika, både priser og skader, men ønsker å sammenligne priser.
Det er grei forsikring, men jeg er ikke fornøyd med prisen.
Brukte Eika som forsikringsselskap i mange år, etter mange skadefrie år så var eg ute for eit uhell med bilen og det var ei surrealistisk oppgjør. Måtte sjølv heile tida dytte på saksbehandler for det virka som om han godtok alt motparten sa ukritisk... Vart mektig irritert etter dette slette arbeidet, satte så i gang med å bytte selskap og fant ut at eg betalte dyrt for mine forsikringer hos Eika. Etter nokre år i nytt selskap som eg aldri hadde nokre skader hos så vart eg kontakta av ein ivrig selger for Eika forsikring som ville ha meg tilbake som kunde. Sa eg hadde dårlig erfaring med både skadeoppgjør og pris og ønska ikkje å vere kunde der igjen. Han insisterte på å gje meg pris og den var faktisk ikkje så værst. Spurte så om dette var lokkepris og om dei tok det igjen på fornyelsen og fikk eit tydelig nei på dette. Kva skjedde så... Fornyelsen kom, heile besparelsen vart henta inn og vel så det, DYRT vart det.... Uka etter fornyelsen så hadde eg eit lite uhell med bilen min, liten fillesak heldigvis. Skade for nokre tusenlapper på min, ingenting på motparten sin bil. Eg krevde å skrive skademelding fordi eg meinte eg var skyldfri, motparten ville bare reise. Men kva f... trur du så Eika klarer å rote til denne gongen også, joda skylddeling og null interesse for å hjelpe sin egen kunde nok ei gong. Då har eg brukt Eika for siste gong, meget dyrt og dei gidder ikkje å ta i saker der utfallet ikkje er 100% klart på forhånd...
Har ikke forsikring i Eika selv, men motpart som kolliderte med meg var forsikret der. Ingen tvil om at det var motparts skyld i og med at jeg sto parkert. 5 mnd etter kollisjonen og skademelding og alt er levert, og kjøretøyet er reparert på verksted, så ringer Eika til meg (som ikke er kunde der engang). De stoler tydeligvis ikke på sin egen kunde med det han har forklart, og i tillegg sitter å påstår at jeg har vært uten førerkort når hendelsen skjedde, og når det blir motbevist så stiller de spørsmål til skadene mtp kostnad på verkstedet osv, og syntes at det var tvilsomt at den skaden skulle koste så mye penger. I dette tilfellet var det snøscooteren min som fikk skade på forstillingen, noe som er svært dyrt i utgangspunktet, også var det andre skader i tillegg. Så begynte de å spørre hvordan terrenget var der hvor kollisjonen oppsto. De driver å fisker etter grunner for ikke å måtte betale reparasjonen, og det virker som de er ute etter sin egen kunde for å gjøre sånn at han må dekke alt selv. Å dessuten høres det ut som kundebehandler er beruset eller full når han ringer. Jeg har ALDRI vært borti at motparts forsikringsselskap ringer å spør masse spørsmål ang skader og beløp, og selve hendelsen. Er det ikke derfor man leverer skademelding til sitt eget forsikringsselskap? Føler jeg satt i avhør med et selskap jeg selv ikke bruker engang. Rett å slett useriøst. Anbefaler ingen å legge igjen penger hos Eika. Fyttirakkern for et amatøropplegg!
Helt grei, men prisen øker for mye pr. år, og ble til slutt for dyr. Nesten 12 tusen i året for en 10 år gammel bil (+ reiseforsikring) er for dyrt.
Hyggelige, Tilgjengelige, positiv, vanskelig å få tak i etter arbeidstid.
Vi ble trekt dobbelt på forsikringene våre etter å ha byttet avtalegiro fra Eika til DnB. Eika kunne ikke svare på hvorfor de trakk to ganger, men mente vi måtte snakke med DnB (som ikke har noen ting å gjøre med forsikringene). På toppen av det hele valgte de å sende en sak til inkasso som var betalt innenfor fristen. Etter å ha lagt fram utskrift, betalingsoversikt og historikk nektet de fortsatt å stoppe inkasso da de nektet å betale Svea inkasso sine gebyrer. I forkant av å sende til inkasso sendte de heller ikke ut betalingspåminnelse eller inkassovarsel. Eika gir seg blanke i lovverk og regler og tøyer grensene til å passe seg selv. Dette scenarioet endte opp med å koste oss flere tusen kroner. De mistet forsikring for bolig, bil, kommende hytte, ulykke, reise og livsforsikring. I tillegg mistet de oss som bankkunder. Håper flere gjør det samme.
Får ikke igjen det det koster og mister masse penger. Ikke bruk denne reiseforsikringen!!! Er ikke så gammel så kan ikke tjene opp pengene før mange år sikkert fordi er ikke gammel nok til å få jobb enda.
Brukte lang tid på å utbedre vannskaden. Tok 14 dager før de fjernet vannet kjelleren.
Enkelt med oppgjør å veldig imøtekommende, å er meget raske på oppgjør
Mye tull med min nettbank, fikk purring enda jeg hadde betalt. til og med purregebyr på kr 70. da vil jeg skifte forsikringsselskap.
Opplevde mitt største mareritt med eika, ble indirekte beskyldt for å lyve vedrørende skade på helt ny bil som ble lakkskadet i en vaskeautomat, arrogant holdning på både takstmann og kundebehandler. Takk og pris for at holdningen til eika ble funnet ut på skadeoppgjør på en bil og ikke på bolig dersom boligen hadde blitt Totalskadd. Leser på mye negativ omtaler her inne på bytt.no og mye her kjenner eg igjen hvordan de skal psyke kundene ut for å dekke mindre.. har faktisk ikkje ord for elendighet, beklageligvis hadde eg minimum en stjerne å velge , burde vært minus stjerner å kunne gi. Jeg som kunde er snart 45 år, har kjørt bil og hatt bil forsikret på meg Selv siden jeg var 18, og aldri hatt bruk for bilforsikringen, når først skaden oppstår så skal det være mer tragisk opplevelse med eika forsikringselskapet enn skaden på bilen. Hjelper ikkje om man har pluss forsikring hos eika.... aldri eika mer, og har ikkje litt å anbefale en gang... først når jeg avsluttet den lange diskusjonen med at jeg klager salen inn til finansklagenemda så kom kontrabeskjeden at bilen kunne leveres inn og bli utbedret slik den burde fra første stund, da hadde det gått måneder. Bare beskjeden fra takstmannen fra eika som klarte å prestere å si at «bilen er kjørbar, du kan ta bilen i bruk og komme tilbake etter sommeren og se hvilke riper som fortsatt er på bilen» først anklager de meg for å lyve, så skal de lure meg til å bruke bilen for å kunne si at de riper er kommet i ettertid??? Hva var liksom hensikten. Heilt ærlig forstår eg ikkje heilt hvordan konsulentene til eika klarer å sove om nettene dersom dette er normal politikk hos eika......
Har alltid vært fornøyd med behandling av skade på reise og bil, ikke noe tull i oppgjør noen gang. Men begynner å bli litt dyr etterhvert synes jeg. Hyggelige folk å snakke med også, det veier kanskje opp.
Eg fekk rast takst og oppgjer etter orkanydelegging av tak. Men eg fekk berre dekt øydelagd takstein, ikkje til hjelp for å skifte tak /vindu. Hmm.