Eika Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Det tok lang tid for skaden ble utbedret og vi fikk beskjed om at selskapet ikke dekket nytt gulv i nedre del av stue fordi de mente dette var et separat rom. Vi har en åpen planløsning mellom kjøkken, spisestue og stue der et ca 15 cm høyt trappetrinn skiller. Dermed anså selskapet at den nedre delen var et eget rom. Vi godtok å betale materialene til gulv i nedre del selv, mot at selskapet dekket arbeidet. Arbeidet er dårlig utført med svai i gulvet flere steder. Vi har ikke hørt noe fra selskapet etter at arbeidet var avsluttet, hverken når det gjelder sluttrapport eller sluttoppgjør. Alt i alt føler vi at vi har fått tilbake lite fra forsikringsselskapet i forhold til det vi betaler i forsikringspremie.
I den tiden vi var forsikret i Eika, hadde vi 1 skade, denne skaden var på våtrom. Vi hadde allerede bytta selskap der vannskaden så ble oppdaget i etterkant. Dette er noe som skulle dekkes av Eika, men i stede ble takstmann sendt ut, for så å åpne veggen. I brevet sendt fra Eika fikk vi så svar om at skaden nå ha skjedd etter forsikrings perioden. Takstmann fra vårt nåværende forsikringselskap mener bestemt at dette er en gammel skade. Nå dekkes ikke skaden å vi står der med åpen vegg samt uten dekning på forsikring.
Motarbeider og nekter å svare på spørsmål når det først skjer noe. Tar ikke ansvar å så mye som beklager den dårlige servicen. Hånflirer og er rett ut ufyselige.
Umulig å få tak på. Roter med oppsigelser. Jeg byttet til eika og skulle spare penger. Men i flere mnd kostet det meg masse ekstra. Anbefaler å styre unna. Betal heller litt mer i året å kjøp forsikringer av noen som kan det!
har ikke noe og utsette på selskapet ingen utbetalinger eller skader
Eika er vanskelige å nå og de har ikke gode nettsider. Jeg klarer ikke å få tilgang til egne forsikringsoppgjør fra min side? Lang behandlingstid og dårlig oppfølging etter påført skade, der jeg måtte legge ut fordi Eika ikke klarte behandle saken.
Eika finnes i tilknytning til lokalbanken, noe som skaper et godt og personlig kundeforhold, samt at de tilbyr konkurransedyktige priser.
Bra: 1 kontaktperson som gjør så godt han kan Ikke bra: Blitt dyrere de siste 2-3 årene
Dyrt og selvom du har hatt samme forsikring i alle år. Får man bedre pris andre steder
Ble kontaktet av forsikrings konsernet i Danmark, som Eika tilhører. Alt praktisk ble ordnet. I tillegg holdt de løpende kontakt med meg! Fikk tilbakebetalt utlegg, da jeg kom hjem. Eika ga meg meget god service!
Bra - Ingenting Dårlig - Har dårlig kontroll - Dårlig kundeservice - VELDIG DYRT - VELDIG DÅRLIG KVALITET
Har ikke opplevd noe negativt/positivt da jeg etter flere års kundeforhold aldri har hatt behov for skadeerstatning .
Bra dekning i mitt område, men jeg synes de begynner å bli dyre.
Veldig bra på reiseforsikring og oppgjør der. Ikke fullt så fornøyd med hytteforsikringen pga litt steil mottagelse ved bruk av hytteforsikringen. Har ikke brukt bilforsikringen da det ikke har vært skade på bil de siste 9 år.
Jeg har ikke hatt noen negative erfaringer med Eika som forsikrer. Jeg har bare hatt Eika som forsikrer 1-2 år. I år var forsikringene steget med 6000 kr. Da hadde jeg riktignok i mellomtiden kjøpt ny båt, med påhengsmotor, som nok har hatt litt påvirkning på prisen.