Fremtind Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Tok 2 måneder for dem å bli ferdig med saken. Stilte meg et spørsmål for hver Mail og det er ikke særlig bra når de brukte 1 uke minimum på å svare på mailene. Flere av mailene jeg sendte ble ikke en gang registrert hos dem. Prøvde å si at jeg skulle betale 3000 i egenandel når jeg ikke skulle betale noe som helst i egenandel. Kundeservicen var ikke mye bedre heller, satt i kø i sånn ca. 1 time og det skjedde ingen fremgang. De sa at de hadde ringt når de ikke hadde. Anbefaler deg sterkt å holde deg vekke fra dem og hvis du må bruke dem så ønsker jeg deg lykke til. Verste opplevelsen jeg har hatt med forsikring i mitt liv.
Når en flyreise ble kansellert og flyselskapet (TAP) kun tilbyr cashpoints eller en voucher, og generelt gjør det umulig å finne frem til eventuelle klagemuligheter, sier Fremtind at dette er mitt problem. De vil ikke på noen måte hjelpe til med å få tilbake noe beløp fra flyselskapet, og sier bare at det er mitt problem når flyselskapet kansellerer. Hadde jeg derimot avbestilt selv (pga. reiseråd) hadde saken vært en helt annen. Uholdbart kundebehandling!
Fremtind bruker Norsk Hussoppfordikring ved sopp og råteskader, veldig komplisert og dårlig sakshandling etter stokkmaurangrep i huset vårt. Men super behandling da mobilen knuste, både for mannen min og jeg. Ingen egenandel fordi vi har innboforsikring via Fagforbundet og LO favør begge to. Reiseforsikring ikke mulig å få noe svar fra selskapet i coronatida, og det er uvisst om kansellert reise blir tilbakebetalt, reiseselskapet må svare først og det gjør de ikke. Hva gjør forsikringsselskapet Fremtind da???
Kjapp og grei håndtering av saken. Veldig god service.
Lett å komme fram på tlf, enkelt skademeldingsskjema. Grei og rask behandling.
Opplevde god service både via telefon og på mail. Rask saksbehandling.
I forbindelse med en bilskade i vinter fikk vi god hjelp fra selskapet.
Har hatt behov for bruk av forsikring ved bil, reise og alt har fungert raskt og effektivt. Kommunikasjon via mail fungert flott og utbetalinger kommer veldig raskt. For meg et ryddig og trygt forsikringsselskap. Bare godord og si...
Jeg ble frastjålet en sykkel til en verdi av 17 000 kroner, riktig nok 9 år gammel, men endte med 2 900 kroner igjen. Det er utrolig lite for en sykkel som fungerte helt fint og ikke i nærheten av å dekke innkjøp av tilsvarende. Mitt største ankepunkt mot Fremtind er imidlertid mangelen på forklaring på hvorfor utbetalingen ble så liten. Det står bare "avskriving 80%" i en kolonne. Hvordan skal en kunde uten forkunnskaper om forsikring forstå det? Hvorfor 80%? Hvorfor ikke 20% eller 95%? Dette er svakt, og mulighetene for å klage var heller ikke godt informert om. Elendig, rett og slett. Utrolig at Sparebank1 kan benytte seg av Fremtind.
Det var veldig enkelt å melde skade via den digitale portalen. Veldig greit å slippe lang ventetid i telefon.
Jeg har god erfaring med den kontakten jeg har hatt med selskapet.
Har hatt et par saker hos dem, misfornøyd med noen, men alt i alt synes at det er bra selskap, tilgjengelig og behjelpelig. Veldig modern og digital selskap, det liker jeg veldig.
Fantastisk service av en hyggelig dame jeg snakket med. Anbefales.
Lett å få meldt om avbrutt reise, kun 3 mnd. før utbetaling i disse tider, meget bra.
De er veldig raske til å ordne opp med utbetalingen, både før og etter Corona. Svartiden deres ble meget heftig lang under Corona, likevel ordner de kjapt opp når du først får tak i de. Totalt sett er jeg svært fornøyd med de. Skal de forbedre noe, må det bli å matche servicen sin på epost, med den de viser på telefon. Det er alltid veldig bra service på telefonen, håper det blir samme standard eller bedre på epost også =)
Har alle mine forsikringer i selskapet, både hus-, innbo-, bil- og reiseforsikring. I alle mine saker overfor selskapet, har jeg mottatt oppgjørene rettidig og til min store tilfredshet. Basert på mine erfaringer med Fremtind (tidligere SpareBank 1 Forsikring), er dette en meget ryddig, trygg og god "samarbeidspartner". Jeg har egentlig vanskelig for å se noe forbedringspotensial hos selskapet i dag.