Fremtind Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Rask tilbakemelding, føler opp saken på en utmerket måte.
Rask behandling, tatt i betraktning koronatidene. Greit og ganske riktig oppgjør.
Bra oppgjør da min mobiltelefon fikk glaset knust da er jeg meget fornøyd.
Ordner fort opp i ting når ulykken først har oppstått. Har også mulighet å melde om hendelsen på telefon til saksbehandler.
Hyggelig henvendelse med informative opplysninger.
Bruk meld skade. Går mye raskere. Får svar kort tid etter meldt skade.
Utleie forsikring er bare tull. Ingen skade de dekker. Får alt til å bli slitasje og ikke skade. Manglende vedlikehold. Raserte uteområdet /hagen min for prydbusker og trær. Fikk tilbakemelding at de ikke dekket manglende vedlikehold??Kun plutselig oppstått skade?? Mann går ut i sinne berserk og hogger ned. Manglende vedlikehold?? Huset bærer preg av alt annet enn normal slitasje. Ser ut som de har bodd der i mange år og har bodd der i 2,5 år. Det er fuktskader og luktskade i huset. Latt være å ha varme på bad hele tiden så det har blitt rått og fuktig slik at baderoms innredning har slått seg og treverket sprekker opp og satt seg råte. Det samme har skjedd med vinduet. Malt på lister og kontakter. Ikke vasket og forlatt huset som en skitten rønne. Ingenting skal forsikringen dekke. Jeg skal si opp alle mine forsikringer i Lo favør. Tegn ikke dyr utleieforsikring for du får ikke hjelp i etterkant om du trenger. Måtte stå på etter først å få avslag om juridisk bistand til Advokat i forbindelse med utkastelse. Det var med nød å neppe at det gikk i orden. Har kontaktet If og de ville sett på dette som unormal slitasje/hærverk og ville fått dekket til nødvendig oppussing. Jeg trodde jeg forsikret meg nettopp mot slike leietakere som ville oppføre seg slik??
Jeg har lengre tid å vente til saken er ferdig ca 2 måneder kanskje ikke for alt, bare meg.
Kjempefornøyd med saksbehandlerne og rask respons. God oppfølging og god oppdatering underveis i saken. Ingenting negativt å tilføye.
Meget god kundeservice ved henvendelse og skadeoppgjør.
Fikk fort kontakt per tlf og der var di hyggelig og informativ vedr saken min, oppga hva jeg måtte sende inn og penger på bok innen få dager.
En veldig positiv opplevelse. Appen og anvisningen. Og den meget kjappe tilbake mld.
Helt fornøyd helt til nå!🤩🤩🤩Forsikringen anbefales til alle.
Rask og effektiv tilbakemelding. Kjempe hyggelig kundeservice👍👍👍 bra jobbet.
Det er to hovedmomenter som dessverre gjør at jeg ikke kan anbefale Fremtind Forsikring til andre på nåværende tidspunkt. Det første momentet gjelder oppgjørsformen. Ved et tradisjonelt forsikringsoppgjør legger man aktuell markedspris til grunn ved erstatningsberegningen. Hvis jeg har forstått Fremtinds oppgjør riktig så fungerer det imidlertid noe annerledes: 1. Fremtind har via Scalepoint fremforhandlet gunstige priser på diverse varer direkte fra forhandlere. Disse prisene er jevnt over lavere enn hva forbrukeren ville betalt hos forhandler. 2. Ved erstatningsberegningen legger Fremtind så sine egne fremforhandlede priser til grunn, fremfor å legge til grunn faktisk markedspris. Den eneste måten å oppnå full erstatning ift. markedspris, er ved å velge erstatning i form av gavekort hos en grossist som Fremtind har avtale med - en løsning som må antas å være er vesentlig gunstigere for Fremtind enn konvensjonelt kontantoppgjør. Dette fremstår for meg som problematisk av flere grunner. For det første kan jeg ikke se at denne beregningsmåten på noen måte er synliggjort i forsikringsvilkårene. Den representerer dermed et brudd på forsikringsavtalen mellom Fremtind og undertegnede. For det andre fremstår oppgjørsmetoden som generelt forbrukerfiendtlig, da man fratar forbrukeren rett til å velge forhandler på like vilkår (les: forbrukeren vil stå dårligere dersom vedkommende velger en annen forhandler enn den Fremtind tilbyr gavekort hos). Et ytterligere problem er at oppgjørsmailen man mottar ikke forsøker å gi kunden nærmere forklaring av den ovennevnte ordningen. Dette fremstår for meg som svært merkelig, all den tid jeg må anta at det klare utgangspunkt for erstatningsberegning er å legge til grunn markedspriser og ikke privat fremforhandlede priser mellom forsikringsselskapet og grossister. Det andre momentet gjelder at oppgjøret finner sted i Fremtinds egen nettbutikk "fremtind-shop", driftet av Scalepoint. Ved å blande rollene som forsikringsselskap og grossist grumser dere til et skille som, så vidt meg bekjent, har vært klart definert så lenge jeg har vært forsikringskunde hos norske selskaper. Dette svekker min tillit til Fremtind som en upartisk og troverdig tilbyder av forsikringsprodukter. Helhetlig oppleves overgangen fra Sparebank 1 Forsikring til Fremtind Forsikring derfor dessverre som negativ.
Enkelt å fylle ut webskjema og rask og effektiv kundebehandling elektronisk fikset også kontakt og avtale med verksted og befaring av skaden uten ventetid på befaring og verkstedsbehandling.