Fremtind Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har betalt topp dekning på alle mine forsikringer til dette selskapet i minst 5 år. Har aldri vært noe tull. Så er jeg uheldig og må bruke forsikringen, så sier de at jeg ikke får noe bonustap, men at jeg allikevel må betale mye mer for forsikring enn tidligere. Og at jeg burde ha dårlig samvittighet for å ha påført selskapet en regning. De omtalte meg som en dårlig kunde. Forsikring er viktig. Men det er jo en grunn til at man har den. 1 uhell på 5 år. Og ja det var min feil, jeg har definitivt lært. Men. Jeg gjorde aldri noe ulovlig eller forsikringsmessig som tilsier at jeg skal ha reduksjon. Aldri vært tema. Det var full forståelse for ulykken med de forholdene som lå til grunn. Men å omtale meg nedsettende og oppføre seg slik de gjorde pr telefon syns jeg er kvalmt. Håper jeg aldri trenger forsikringen igjen, men er sjeleglad jeg hadde en når ulykken var ute. Bare ikke velg folk som hater kundene sine. Velg noen andre. De får pluss for rask respons og kommunikasjon. De var flinke å ringte nødetatene også som er et pluss. Det er behandlingen i ettertid jeg reagerer på.
Framstår proffisjonelle. Hyggelige mennesker. God service.
Oppfattet saksbehandler som arrogant og lite samarbeidsvillig. Formidlet dette til han, og fikk til svar at han ville være tydelig. Fikk "nei" til svar om utbetaling. Han formidlet dagen etter en link for eventuell klage. Han begrunnet avslaget, men mener selv at forsikringspapirene ikke beskrev grunnen for avslaget. Jeg fikk ikke avslaget skriftlig, noe jeg mener burde vært gjort.
Bra avtale det første året er i forhandlinger om ny avtale.
Min sønn ble syk i Tyskland, hadde reiseforsikring. For syk til å håndtere ting selv, jeg måtte be Fremtind sende forsikringsbevis pr sms og e-post fordi han ikke hadde dette på seg da han ble syk og sendt til legevakt, senere sykehus. Fremtind sendte forsikringsbevis pr sms og e-post - men ga ingen råd, og sa ikke at vi måtte kontakte Falck for å få hjelp. Jeg ordnet alt pr telefon, helt uten hjelp og støtte fra forsikringsselskapet. Det har enda ikke betalt sykehusutgiftene. Min sønn utredes nå på sykehus og det er påvist hjertefeil. Fremtind påstår det hele er psykisk, og vil ikke betale utgifter i forbindelse med hjemreise. Jeg trodde forsikring skulle gi både trygghet, hjelp og dekning. Det motsatte er tilfelle. Å ikke bli trodd av forsikringsselskapet er en stor belastning for oss midt oppi den akutte sykdommen. Jeg flytter alle mine forsikringer fra Fremtind.
Trege til å behandle skadesaker og umulige å få tak i på telefon. Anbefales ikke.
Skaden gjaldt en 65" TV som løsnet fra veggfestet, og ble knust i gulvet. Det gikk greit å melde skaden - det var bra :-) Så gikk det altfor lenge før skaden ble behandlet, og jeg opplevde som kunde å måtte "gjøre jobben" for selskapet. Måtte selv finne ut hva en ny TV kostet (skaffe pris hos leverandør), måtte selv finne et godkjent verksted som kunne verifisere skaden, måtte selv frakte TV`en til dette verkstedet. Måtte også legge ut for skadetaksering. I oppgjøret ble verdien på TV`en ble satt til det tidspunktet skaden skulle gjøres opp, 1 måned etter skaden. Det falt uheldig ut for meg som kunde siden prisen på skadetidspunktet hos leverandør var 5000,- høyere enn når Fremtind var ferdig med behandlingen. Fremtinds sene saksbehandling kostet meg altså 5000,-, noe jeg bare måtte akseptere iflg. Fremtind. I tillegg til arrogant og lite behjelpelig kundebehandling, har denne opplevelsen ført meg ut på jakt etter et mer kundevennlig forsikringsselskap. Styr unna !