Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Lurer på om hvor lenge må jeg vente på svar. Skrev dem to ganger, men ingen svarer. Jeg er ikke fornøyd med forsikring, fordi jeg må betale termintillegg hver gang jeg betaler faktura. Det er 26 kroner i måned, men det er 312 kroner per år! Jeg vet ikke hvorfor de bestemte at bonusen min er 40%, hvis jeg sa at jeg har 50% bonus. Nå for tiden alle kan bruke live chat, men Frende bruker email.. Er det for å ikke svare på det??? Lønner seg å miste en kunde istedenfor å jobbe bra og gi god tjeneste? Har dere så mange kunder at dere vil ikke ha mer?
Hei Galina, vi vil selvfølgelig beholde deg som kunde! Og jeg regner med at du har fått svar fra [email protected] nå. Jeg kan ikke gå inn på avtalen din i kommentarfeltet her, men det er oftest slik at bonusen overføres fra tidligere selskap, så det kan ligge en forklaring der, men det sjekker vi opp i. Termingebyr kan du forøvrig slippe om du betaler årlig. Deler du opp fakturaen er det 26 kroner per gang, både med giro og avtalegiro. Og chat-funksjon tester vi ut på frende.no, hvor vi akkurat har lansert nye nettsider. Ellers kan du jo enkelt ringe oss på 55153600, til vanlige tellerskritt. Ta gjerne direkte kontakt, så kan vi hjelpe deg med det du lurer på.
Godt selskap. Billige og bra. Utmerket kundeservice.
Synest det er for dyrt, når det bare er trafikkforsikring.
Hei Sarah, den nye trafikkforsikringsavgiften som forsikringsselskapene må kreve inn for staten påvirker ikke prisen på bilforsikringen din. Hvis det er den pålagte ansvarsforsikringen du mener, så avhenger prisen blant annet av type bil, motorstørrelse, hvor du kjører og alderen din. Har du flere forsikringer samlet, kan du få rabatt. Det som kanskje er betryggende, er at penger sin undersøkelse av forsikringsvilkårene for bilforsikring viser at Frende generelt har de beste vilkårene uansett om du velger kasko, delkasko, ansvar eller superforsikring.
Stort sett fornøyd. Ordner opp ved skade. Kjapp saksgang.
Jeg har hatt Frende i mange år, og har aldrig hatt behov for å benytte meg av noen av disse forsikringene som jeg har hos de heldigvis. Men når jeg først fikk en feil på min bil, så måtte jeg først kjempe i flere timer for å få "hjelp" - det endte til slutt med at jeg måtte sette igjen bilen, slik at bilberging skulle hente bilen og ta den til verksted. Jeg måtte deretter på egenhånd ta meg de 30 mil t/r fra Oppdal til Værnes for å få hentet leiebil det var 1 mai helg så det gjorde det litt mer komplisert riktignok. De hadde en kundebehandler som ikke jobbet for Frende(eksternt selskap) og var ikke i stand til å gi noen lovnader - noe som gjorde at jeg selv måtte ta en risiko for om jeg fikk dekket hjemreise for meg og familien med leiebil - fremfor å sette hele gjengen på tog sørover til Arendal. Videre så måtte jeg vente i 3-4 uker før de kunne få transportert min bil sørover, det endte tilslutt med at jeg måtte ha bilen, og tok deretter turen inn til Drammen for å hente bilen dvs totalt 45 mil t/r og fri fra jobb. Når jeg da kommer hjem og oppdager at det er sprekker i spolier foran, samt skraper under på siden som har oppstått i det tidsrommet som Frende har hatt ansvar for bilen. (bilen var handlet kun uker før denne turen, og jeg hadde gått over bilen i forbindelse med vask og polering) Jeg får da først en hendvendelse fra transportselskapet, i en form som er både frekk og repektløs, hvor de mener at det ikke er mulig at en slik skade har oppstått hos dem. Noe jeg heller aldrig har påstått - denne skaden kan like godt ha oppstått når bilberging hentet bilen. For meg så spiller det i utgangspunktet svært liten rolle, fordi jeg mener at Frende som har via sine samarbeidspartnere håndtert dette. Og må derfor selv må ta ansvar for å løse dette. Men de har valgt å først sette meg direkte opp mot transportselskapet, som var en svært lite hyggelig tone. Hvor jeg på nytt henvender meg til Frende og ber om at de tar ansvar for denne saken selv, og ikke overlater dette til alle andre. Jeg har nå etter lang tid fått en tilbakemelding, hvor de sier at det vanskelig å si hvordan denne skaden har oppstått, og sier at de kan behandle dette som en kaskoskade, med at det vil medføre tap av bonus og at jeg må betale egenandel. Her er det så mange feil og mangler i Frende sin håndtering, at dette ikke lenger kan kalles tilfeldigheter!!
Det er leit å høre om opplevelsen din! Forstår at du også har tatt direkte kontakt med oss, og det er godt å høre - det er eneste muligheten for oss til å gå inn i saken din og forsøke å nøste opp i dette, og også følge opp med aktuell bilberger og transportselskap som har vært involvert her. Alle forsikringsselskap bruker eksterne leverandører til slike oppdrag, og det er viktig for oss at også de etterlever den service og opplevelse vi ønsker at kundene skal ha med oss i Frende. Selv om det er vanskelig for oss å følge opp ut fra denne tilbakemeldingen, uten navn eller avtalenummer, sender jeg den videre til skadeavdelingen vår, slik at vi kan ta lærdom av dette.
For og få kunder, lager de lokkepriser, på forsikringer Som IKKE har samme dekninger, som eksisterende forsikringer dekker! Da det blir oppdaget, har du allerede godtatt vilkårene, du får da beskjed Om og beholde noen forsikringer i det gamle selskapet! Hvis du får skade, får du trøbbel og brev fra advokat!
Hei Kyrre - lokkepriser har vi ikke! I Frende tilbyr vi samme pris uansett om du kjøper på nett eller direkte hos en av rådgiverne våre. Om du ikke allerede har gjort det, anbefaler jeg at du tar kontakt med oss direkte med klagen din, slik at vi kan se nærmere på saken din, og rette opp i eventuelle feil.
Er bare misfornøyd med websiden, skulle sjekke bilforsikring for min datter og siden låste seg. Får ikke resatt forespørselen.
Hei Ole, takk for tilbakemelding! Jeg skal melde fra til teknikerne våre om dette.
Ikke fornøyd enkelt og greit. Noen saksbehandlere er lite behjelpelige og ikke i møtekommede.
Takk for tilbakemeldingen din, Katrine. Vi setter pris på konstruktive tilbakemeldinger som vi kan lære av. Kontakt oss gjerne direkte, så kan rette avdeling følge opp.
Opplever det som vanskelig å finne frem blant dokumenter og avtaler. Får også beskjed om å finne dette selv når jeg spør hvor dette finnes. Uprofesjonell telefonsamtale av takstmann, hvor det ikke blir presentert hvem han er ved oppringing.
Hei, sånn skal det ikke være! Bruk gjerne klagemulighetene på frende.no slik vi får registrert tilbakemeldingen din, kan følge opp dem det gjelder, og kan bedre oss til neste gang.
Det egner seg egentlig ikke på trykk! Noen i selskapet som har med kundebehandlig å gjøre, burde finne seg en annen jobb!
Hei Finn, vi vil gjerne høre mer om opplevelsen din! Send oss en mail på [email protected] - høres ut som det er noe vi kan lære her!
Lett å få fatt i, gir god tilbakesvar når en lurer på noe. Eneste grunnen til at jeg vurderer å bytte selskap er fordi jeg synes det er dyrt hos Frende, håper på å finne noe som er litt billigere.
Hør gjerne med din lokale representant, eller ta kontakt med oss på 55153600 eller [email protected] for å høre om du har fått fullt utbytte av totalkunderabattene våre. Kanskje det kan være noe å hente?
Dårlig med bonus økning! Går aldri opp i prosenter.
Hei, vi har markedets raskeste bonusopptjening på bil. Ta gjerne kontakt med oss direkte, om du vil vi skal forklare hvordan den fungerer. Du kan også lese mer om dette på frende.no
Har min lokale agent på telefon og til og med Snapchat, aldri et problem om man er havna i ei knipe!
Takk for hyggelig tilbakemelding, Jim! Godt å høre du er fornøyd med oss også lokalt. Sånn skal det være!
Grei så lenge du ikke får skade. Grei pris, men må ta alt med motparten sitt forsikringsselskap selv om skaden ikke er stor nok. Skal nå bytte til noen som faktisk hjelper deg når noe skjer.
Hei Gjermund, jeg håper du har tatt direkte kontakt med oss om at du opplever det slik. Vi ser gjerne på saken din en gang til, og uavhengige undersøkelser (feks EPSI) gir Frende topp score ved skade.
Har hvert OK, men vil undersøke pris opp mot andre. Nå har jeg to biler som ikke er med på tilbudet.
Har ikke noe å klage på. Har en utrolig flink kundebehandler som følger meg opp.
Det var kjekt å høre, Michael!