Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Selge min bil og kjøpe elbil. En kjøper ba om info om km stand da jeg hadde skade på min bil (ble påkjørt). Han har ventet og ventet og ventet og ventet og ventet. Jeg har ringt Frende (Fiende) minst 10 ganger den siste uken - og hver gang blir jeg satt videre til Sparebanken sitt kundesenter (skjønner jo at Frende er kjøpt opp av dem). Der har jeg valgt tastevalg for eksisterende kunde og blir satt videre til en saksbehandlere.... ....SOM ALDRI TAR DEN J#%@A TELEFONEN!!! Jeg har sittet i kø i alt mellom 10 til nesten 25 minutter.... og aldri fått svar. De fører jo logg; dersom de ikke tror meg - sjekk LOGGEN. Idag ringte jeg igjen... kjøper satt og ventet HJEMME HOS MEG, med pengene klare... og jeg valgte tastevalg for NYE kunder. Ja, jeg vet at det ikke er rett tastevalg og ber om unnskyldning for å lyve til dem - men jeg var desperat; kjøperen ga meg siste frist. Surprise surprise: jeg kom til en saksbehandler! Jeg spurte vedkommende om det er slik at sparebankens algoritmer prioriterer nye kunder fremfor gamle, med bakgrunn i at jeg desperat har forsøkt å få tak i noen som kan gi meg km stand ved skaden jeg hadde på min bil + tilbud på forsikring på min nye bil, som er elbil (og siden frende.no ikke gir meg noe tilbud online for en elbil, men ber meg kontakte kundesenteret for å få tilbud - noe jeg ønsket, siden jeg har vært fornøyd med Frende - faktisk). Han svarte at det kjente han ikke til, men han skulle ta dette opp med ledergruppen, som hadde møte senere i dag. Han skulle videre sende meg infoen jeg trengte + tilbud på ny forsikring av min Tesla. Han bekreftet min email og sjekket at jeg sto som eier av bilen jeg skulle ha info for, slik at han hadde all info. Alt i alt; han var svært hyggelig og imøtekommende og skulle rydde opp. Jeg så endelig lyset i enden av tunnelen. Status for meg, kl. 22.28, onsdag 21.Juli er som følger: - Jeg har IKKE fått mail med km stand info - Jeg har ikke fått tilbud om forsikring på min Tesla KJØPEREN HAR NÅ TRUKKET SEG FRA KJØPET. Vi var enige om en pris på 108,000kr for bilen. Han tror nå at jeg bare bløffet og har jukset med km stand eller noe, siden jeg ikke har gitt ham infoen han har bedt om I OVER EN UKE. Kjøperen er elektriker og skulle bruke bilen fra og med denne helgen. Jeg skulle bruke disse 108,000 som EK for min elbil - som jeg MÅ HENTE SENEST FREDAG - ellers vil selger kreve erstatning fra meg for tapet hun har hatt. Pardon my french: men, FY F%#N SÅ DÅRLIG KUNDESERVICEN DERES ER BLITT ETTER AT Sparebanken tok over. Ønsker de å miste alle kundene? Da er de på god vei. De får ha meg unnskyldt for å bruke usivilisert språk, men jeg er veldig frustrert akkurat nå. OG NOE J#%@&G FORBANNET. STYR UNNA!!!
Hei Asim, så kjipt at du ikke har fått hjelpen du trengte! Det er banken din som er kundesenter for deg som er kunde der, også på forsikring, skadene håndteres hos oss. Send gjerne en e-post til [email protected] eller direkte til banken om opplevelsen din. Slik skal det jo ikke være. Hilsen Heidi i Frende
Frende er topp bare god erfaringg ved alle mine skadeoppgjør
Vi er veldig opptatt av å gi deg et riktig skadeoppgjør, så vi setter stor pris på tilbakemeldingen din. Takk!
Svarer fort , hurtig oppgjør ved skade og hyggelige priser. Jeg har vært kunde i snart 10 år og slik det ser ut nå, så fortsetter jeg samarbeidet med Frende.
Tusen takk for at du tok deg tid til å sende en så hyggelig tilbakemelding! Det setter vi stor pris på. Vi skal stå på for at du skal være fornøyd også i fremtiden.
De finner på gebyrer underveis. Gebyr for fakturering, termingebyr osv. som ikke Nå fant de på at de skulle oppjusterte prisen med tilbakevirkende (!) kraft!
Dette høres rart ut! Anbefaler å snakke med kundesenteret vårt, for å få forklaring på hva som kan ha skjedd.
Ukomplisert, raske og imøtekommende ved skadeoppgjør etc.
Takk for hyggelig tilbakemelding, Per!
Kommer ikke til å skifte forsikringsselskap, veldig fornøyd med Frende !
Herlig! Hyggelig at du tok deg tid til å sende oss en tilbakemelding!
Har hatt en utmerket dialog med min assurandør på sals og service siden. Skadesiden er jeg derimot ikke imponert av. Ble møtt med lite forståelse på en naturskade og en takstmann som ikke fikk med seg hele bildet. Skal selvfølgelig dekke skaden selv, men måten det ble gjort på liker jeg dårlig.
Hei Bjørn, håper du melder fra til oss direkte om du opplever at takstmannen ikke får med seg hele bildet. Det kan vi følge opp!