Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg og min samboer var på bilferie i sommer. Bilen brøt ned i Sverige, og vi ble strandet der. Vi ordnet alt selv, lånte penger og ordnet leiebil med hans bilforsikring. Men vi måtte ta inn på hotell - det er snakk om to netter på latterlige 2000 kr. Da jeg ringte FRENDE ble jeg møtt av tomme løfter om at de skulle ringe dagen etter (situasjonen var såpass alvorlig at de "garanterte", deres egne ord). De ringte aldri så jeg gjorde det igjen, og ble møtt av en dame i andre enden som bare LO AV MEG og sa at det minst kom til å ta 5 uker. (Hun nevnte ikke kvitteringer engang, selv om vi selvfølgelig sparte på disse i tilfelle). Jeg fikk sjokk, men holdt meg høflig for å øke sjansene for hjelp. Hvem ler av noen i en desperat situasjon? Dette skjedde i begynnelsen av juli, og jeg har ennå ikke fått noe svar. Nå er det oktober. De har faktisk ikke ringt, helt til JEG sendte inn en påminnelse til de igår kveld. Uten en eneste unnskyldning eller beklagelse, ja ikke en telefonsamtale engang, fikk jeg plutselig et avslag på mail i morges... De har faktisk glemt oss i over 3 måneder. Og ennå ikke ringt eller spurt om kvitteringer, svaret var bare nei. De har faktisk ikke lyst til å hjelpe, og jeg angrer på hver eneste krone de har fått.
Hei Carina, vi har ikke for vane å glemme kundene våre, og vi ser gjerne på hva som har skjedd i saken din, om du kontakter oss direkte.
Faser ut kundeservice, bare nett. Ikke personlig/ kunde ansiennitet teller ikke lenger!
Vi faser på ingen måte ut kundeservice! Kundesenteret vårt er hjertet i Frende, og er kåret til Norges beste i forsikring flere ganger. Du når oss på 55153600!
Snart 2 måneder har gått siden trafikkuhellet. Saken er egentlig veldig klar. Motparten kom ut fra gårdsvei til vei med navn. Jeg har gjort alt for å få de til å sjekke opp fakta, men ingen tilbakemelding om det. Nå er jeg drittlei av sommel fra Frende. Bytte av selskap er veldig sikkert.
Hei Geir, beklager at du har måttet vente. I slike saker er vi oftest avhengig av tilbakemelding fra motpartens selskap, og det kan ta tid.
Vi var så uheldige å bli frastjålet en kamerabag første dagen på ferie, ganske tidlig etter at vi byttet selskap til Frende. (Etter flere års forsikring av det samme utstyret i annet selskap uten problemer) Vi fikk ingen respons på klagen vår og først etter gjentatte gangers purring fikk vi beskjed om at vi var rødlistet, og at de satte en etterforsker på saken vår. Greit nok, han konkluderte med at ingenting var galt, og vi fikk erstattet kameraet etter nesten ett års venting. Etter dette fikk vi en skade på noe utstyr under en flyreise, alt dokumentert, godset forsvarlig pakket. Dette var i februar, og vi har ennå ikke fått noen respons på skademelding eller purringer. Vi har prøvd å gå via både reiseforsikring, verdisakforsikring og båtforsikringen vår som alle skulle dekke skadene, men ingen respons. Så for oss fungerer Frende ikke så bra.
Det er leit å høre at dere opplever oss på denne måten. Hvis du vil vi skal se nærmere på dette er det fint om du tar kontakt direkte eller bruker klageskjemaet på frende.no
Reiseforsikringen deres er fin, men velger du superforsikring på hus, da gjør det alt for å slippe unna kravet. Gjerne ved å bruke takstmenn som har lite peiling på hva de holder på med. Nå det da blir irettesatt pga åpenbare feil i vurderingen, da velger de fortsatt å holde seg til hva takstmann sier.
Hei Jan, godt å høre at du er fornøyd med reiseforsikringen, men leit at oppgjøret på hus ikke sto til forventningene! Vi bruker kun sertifiserte takstmenn, men alle kan gjøre feil, og da har du selvfølgelig mulighet til å klage.
Hadde kasko, etter oversvømmelse i garasjen de har sendt meg til en firma og de taksert til 13 568,44 kr. Jeg fått kontant 1,427 kr. Møtt med en så skamløs mafia for første gang.
Frende Forsikring har opptrådt svært useriøst og feilinformert i en sak vedrørende dødsbo. De svarer ikke på mine henvendelser, og jeg mottar ingen beklagelse i saken. Jeg ser at de får mange dårlige anmeldelser, så kundene gjør klokt i å velge andre forsikringsselskap.
Vi beklager om du har fått feil informasjon, det vil vi selvsagt rette opp i. Selvsagt hender det at også våre medarbeidere gjør feil, men kompetanse mangler de ikke, og jobben og ansvaret tar vi alle svært seriøst.