Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Profesjonelle og hyggelige personer som betjener telefonen på kundesenteret. Raskt og effektivt oppgjør.
Takk for at du tok deg tid til å gi oss en då hyggelig tilbakemelding!
Anbefaler ikke frende.. Rådgiver er veldig på at du når han til alle tidspunkt osv før du signerer avtalen.. Når den er signert får du ikke tak i han uansett om man ringer i arbeidstid. Har vært bare krøll med forsikringen fra dag.. så anbefales ikke..
Hei Bjørn, hvis rådgiveren din ikke er tilgjengelig eller har sluttet, kan vi sjekke opp i det, og eventuelt overføre deg til en annen. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected]
Ikke fått tilsendt riktig faktura, markedsfører seg med god kundeservice noe som ikke stemmer. Ønsker ikke å være behjelpelig med noe som helst.
Hei Laila, så leit å høre at du opplever oss slik! Vi retter selvfølgelig opp i det, om du har fått feil faktura, men det kan vi ikke gjøre her, men feks via [email protected] Grunnen til at vi skryter av servicen vår, er at flere uavhengige tester har kåret oss til best på kundetilfredshet (EPSI) og topp tre kundeservice i forsikring (Kundeserviceprisen), det er vi selvfølgelig stolte av! Men du har jo rett i at vi må bevise det for kundene hver dag også!
Vet ikke hvordan man skal oppsummere alt dårlig i en anmeldelse. Men kort fortalt så følger de ikke opp, ble lovet å ringt opp knyttet til en skade på bil sikkert 10 ganger og ble det aldri. Istedet hadde de tatt deg frihet til å avslutte saken og gi meg bonustap som kom som en overraskelse på neste faktura der jeg måtte ringe igjen og da hadde de gjort en feil tydeligvis. Rettet det og ringte meg ikke opp igjen. Fikk skriftlig mail om detaljer knyttet til min forsikring der og de fakturerte meg noe annet enn det jeg har skriftlig fra dem. Ringer aldri tilbake. De sender tilbake mail og beregninger som ikke henger på greip med mailer de har sendt til meg eller det som er snakket om på telefon (ønsket å forskuddsbetale så jeg slapp å tenke på det mens jeg var 6 mnd i utlandet). Fikk alt bekreftet per telefon og mail og betalte og krav kommer igjen og igjen i nettbank. Sier jeg bestrider kravet og de sender nytt krav i nettbank og følger ikke opp. Aldri vært borte i så uproff behandling så nå har jeg avsluttet dette kaoset. Som en profesjonell aktør går ikke dette an. De er raske til å ta telefonen, men å løse opp i problemer og følge opp kunder klarer de ikke. De klarer heller ikke gi meg noen grunn til at jeg har betalt for mye, men får ikke pengene tilbake som de kjørte gjennom i nettbanken etter jeg bestred kravet som er ulovlig, og jeg var i utlandet som jeg sa til dem og ikke mulighet å sjekke nettbanken til en hver tid. De bare slutter å følge opp når du spør om ting de faktisk ikke kan svare på eller skjønner. Helt tragisk. Finn en annen aktør, har hatt forsikringer hos andre og aldri opplevd slik uproffhet og rot. Og du kan bare glemme at de kjemper for deg i en rettsak. Kan litt om juss og hadde alt av bevis på min side men de gir seg etter en (selvfølgelig) mail som skal si meg imot fra motgående forsikringsak og bare gir seg når jeg sier her kan dere ta dem på det. Men bare å glemme, saken blir lagt i bunke og bare å glemme. Den skaden tok jeg på egen regning da det var snakk om under 10 000, men jeg hadde ikke skyld da jeg ble rygget på, men de er livredde for konfrontasjoner tydeligvis og går en grense for hvor langt man orker å vente på en telefon og snakke med 100 forskjellige folk..
Hei Stine, hvis du har hatt en slik opplevelse med oss er det virkelig beklagelig! Håper du tar deg tid til å sende samme klage direkte til oss, slik at vi kan se på kundeforholdet ditt og følge opp det som burde vært gjort annerledes.
Tok kontakt med Frende for å få avklart hvilket sikkerhetstiltak som måtte være tilstede for at forsikringen skulle gjeldende på sameiet jeg bor i. Fikk oppgitt informasjonen per telefon, men da jeg ba om å få dette bekreftet på epost da for dokumentasjon til felleskapet - sa kundebehandleren "Det kan du ikke få, når du ikke er kunde". Opplyste igjen at jeg var kunde felles via sameiet og at det var dette henvendelsen gjaldt, da sa vedkommende at jeg skulle lese på nett. Makan til useriøsiteter har jeg ikke vært borti. Vi kommer til å bytte fra Frende og jeg kommer til å få det vedtektsfestet at Frende Skadeforsikring AS aldri får forsikre denne bygningen igjen.
Hei, vi kan dessverre bare opplyse detaljer til kunden direkte, i et sameie er det ofte lederen som har signaturrett og innsynsrett. Vi har i slike saker ikke oversikt over hvem alle beboerne er, og kan ikke opplyse detaljer i saker eller kundeforhold til hvem som helst. Beklager om du opplevde det som rigid.
Meget treg når vi først har fått skade men er kjempeførnøyd med med vår kundekontakt. Han er enestående. Det er jo aller viktigst at en får hjelp når uhellet en gang dessverre er ute, men blir betenkt nå når ting tar sånn tid. Det er kjempefort gjort å bytte selskap da.
Hei Frode, jeg vet ikke hva slags skade du har hatt, enkle saker får oppgjør samme dag, tyngre saker med flere involverte tar naturlig nok lenger tid, uansett forstår jeg at det kan være frustrerende å vente!
Treg å ta kontakt. Vært mye rot ang bilforsikringene. Ringer, får ikke svar. Dem ringer ikke tilbake, som dem lovde.
Hei Leo, kan det er være at du er kunde hos en av distributørene våre, og blir rutet dit i stedet for til skadeavdelingen? Hvis det gjelder en skade kan du sende henvendelse direkte til [email protected], hvis det er kjøp eller endring på forsikringer når du oss på [email protected]