Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har alle forsikringene mine hos Frende. Kjøpte bil og skulle forsikre den også. Blodpris og laveste bonus. Når saksbehandleren attpåtil er lite hyggelig og bare ute etter å selge dyreste forsikring så er det bytte på meg. Jeg forsikrer alt jeg eier (bil,hus,barn, hund) til samme sum som jeg fikk kun for bilen i Frende. Jeg gikk fra 20% bonus hos Frende til 75% hos IF. Bytter alle mine forsikringer på mandag. Dette holder ikke Frende!
Stort sett veldig bra bortsett fra egenandelen på steinsprut bilglass
Raskt oppgjør, enkelt og greit. Lett å komme i kontakt med og ringer kjapt tilbake
Etter å ha brukt Frende som forsikringsselskap i flere år, kuttet jeg dem ut etter at de sviktet totalt da jeg trengte deres hjelp ved vannlekkasje i huset. De dekket ikke utvendig skade, og dekket kun en tredjedel av rehab skaden innvendig! Jeg trodde jeg hadde en god forsikringsavtale, men Frende hjelper ingen andre enn seg selv! Mitt råd er: Styr langt unna dette selskapet om du er menig mann uten juridisk dybdeinnsikt i forsikringsjargongen ; det finnes andre selskaper som faktisk forteller deg på forhånd hva du trenger å vite om avtalene dine og som faktisk hjelper deg når du trenger det uten at du har kasko i fleng på alt du eier/forsikrer. Frende kan være stolte av sine saksbehandlere; disse hjelper ingen andre enn seg selv! Hurra.. det er så en blir kvalm..
Hei Wenche, det er leit å høre at du ikke er fornøyd med dekningsomfanget, men vi kjenner oss ikke igjen i beskrivelsen din av oss og medarbeiderne våre. Jeg kan ikke gå inn i detaljene i skadesaken din her, men du er velkommen til å ta kontakt med oss om du trenger en forklaring på hva som dekkes (plutselige og uforutsette skader feks, ikke slitasje, elde) og hvorfor det er slik.
Frekke på telefon, og lite samarbeidsvillige kundeservice. Jeg føler meg mistenkt av kundebehandlerne og det er ikke hva jeg ønsker av et forsikringsselskap. Vi trenger forsikringselskap når vi er i sårbare situasjoner. Vi trenger ikke å attpåtil føle seg ignorert og mistenkeliggjort.
Hadde et uhell med felling av et digert tre som landet på garasjen som var under oppbygging. I frustrasjon kjørte vi vekk og kastet restene. Flere måneder etterpå spurte en kar på jobb om ikke jeg hadde tabbe forsikring. Ringte Frende som kom og kikket. De dekket skadene til tross for at "bevisene" var borte. Kun et bilde som viste at garasjen hadde vært der tidligere. Veldig positivt overrasket da jeg var sikker på at kravet ville bli avvist. Tror ikke mange forsikringsselskap hadde gjort det samme. Anbefaler Frende på det sterkeste
Så kjekt å høre, Kai! Som utgangspunkt stoler vi jo alltid på kundene våre. Takk for hyggelig tilbakemelding!
Litt for dyr i forhold til andre. Ble mye dyrere da jeg økte kjørelengden fra 12 000 til 16 000 km.