Gjensidige Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg har ved to anledninger forsikret to kjøretøyer hos Gjensidige, en motorsykkel og en bil. Min negative erfaring med Gjensidige Forsikring baserer seg på faktureringer og sluttfaktura når jeg har sagt opp. Underveis i motorsykkelforsikringen var alt knirkefritt, og jeg fikk god hjelp med kundeservice hvis jeg hadde spørsmål. Overraskelsen kom da jeg solgte motorsykkelen og skulle si opp forsikringen, da kom det en faktura på kr. 3000,- med "resterende betaling". Svaret jeg fikk fra Gjensidige var at motorsykkelen er et sesongprodukt, og dermed hadde jeg betalt en lavere sum på vinterhalvåret enn på sommeren, nå var det på tide å betale tilbake mellomlegget. Ok tenkte jeg, og betalte. Senere hadde jeg forsikring på en bil hos Gjensidige. Underveis har det vært litt styr med faktura, og har måttet snakke en del med kundeservice. Jeg har fått gode svar underveis og har følt at de spørsmålene jeg har stilt har blitt fikset. Da jeg sa opp denne forsikringen kom det en ny faktura på kr. 2600,-. Svaret på denne fakturaen var at det hadde skjedd noe underveis som gjorde at jeg hadde betalt for lite hver måned, og dermed måtte jeg betale tilbake det jeg skyldte. Dette ble siste gang med Gjensidige Forsikring for min del! Jeg tar ikke risikoen på flere restfakturaer i framtiden
Tror de er dyrere en de trenger å være. Men aldri vært noe tull hvis man har trengt de.
Alltid tilgjengelig Ordner opp når det er noe Fint at de har lokal kontor så man kan få hjelp fra en rådgiver lokalt Fordel med utbytte de deler ut vært år
De kunne ha delt opp betalingen synes jeg. Hadde håpet på en bedre løsning en det jeg har fått av de.
Imøtekommende og god service. Har ikke hatt grunn til for mye kontakt med forsikringsselskapet.
Samme takstmann har ved de to siste skadesakene, ignorert partenes meldinger om skadene. I 2014 satte jeg et lakkmerke på støtfangeren til min motparts bil. Det framgikk av meldingen at skjermen hadde en tidligere skade, men jeg ble likevel avkrevet fullt erstatningsansvar, og først etter 9 mnd. og mange telefoner, e-poster og klager i brevs form fikk jeg medhold om delt erstatning. I 2017 ble jeg urettmessig gjort ansvarlig for gammel bulk på skyvedøra til min motparts bil. Innrømmelsen om feil kom først etter 8 mnd. og samme klagebehandling.
Har hatt positive opplevelser med Gjensidige, men føler at de ikke gir meg rett pris sett i lys av min MEGET lave skadefrekvens.