If Skadeforsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Personen på kundeservice reiseforsikring reagerte med å skjelle meg ut fordi jeg ikke hadde satt meg inn i deres enorme blekke med vilkår når jeg satt i Thailand nesten uten internett på tlf. Med et dypt infisert sår i leggen som gikk inn til beinet ca og etter 3 uker med daglige sykehusbesøk reiste jeg hjem når såret en dag ble svart og det rant svart væske ut av det. Jeg fikk selv tak i en siste billig billett, uten at de "hentet" meg ut som jeg burde forstått at de måtte gjøre og godkjenne, selv om de allerede hadde godkjent alle mine sykehusutgifter. Jeg har aldri opplevd så dårlig og nedlatende kundebehandling i hele mitt liv, og jeg betaler over 5000kr i året for min reiseforsikring. Det gikk kun noen minutter etter denne samtalen, så hadde de også avslått hele kravet mitt om tapte feriedager: Over 3 uker med beskjed om å ikke kunne bade, trene, holde meg i ro og sykehusbesøk daglig i Thailand (sykehusbesøk og taxi betalte IF for uten problemer) og allerede betalt treningsopphold som jeg ikke fikk benyttet. Så 3 uker sittende inne på rommet på ferie med en skade er ikke nok for å få dekket tapte feriedager eller betalte aktiviteter i følge IF, selv om alt er godt dokumentert. At jeg ikke får dekket reise hjem er forsåvidt greit selv om jeg kun har søkt refundering av gebyret jeg betalte for å booke om min retur og ikke hele reisen. Det er avslag på hele mitt krav om tapte feriedager, tapte betalte aktiviteter og kundebehadlingen jeg reagerer sterkt på. Kun fordi jeg bestilte min egen returbillett og avbrøt ferien selv for å eventuelt slippe mer infeksjon og det det kan medføre av uopprettelige skader. De sier skriftlig i sitt avslag at denne skaden ikke er grunn nok til å reise hjem, og at deres erfaring av sykehus i Thailand er så bra at jeg kunne fortsatt videre behandling der. Dette er snakk om å ha et flere cm dypt åpent, infisert sår på leggen som ikke ville lukke seg, daglig drenering av puss og som sagt til slutt er blitt svart. Antibiotika både intravenøst og oralt hjalp dårlig, 37 varmegrader, bakteriefloraen der og med direkte møkkete sykehus og behandlere som ikke snakker Engelsk. Dette sier IF i sitt avslag er bra nok behandling. Lege og helsepersonell i min nærmeste familie derimot sa klart i fra at jeg burde reise rett hjem. Det er ingen grunn til å tro at IF sin utstrakte reiseforsikring kan hjelpe deg med noe som helst Mastercard som er gratis ikke kan. -Oppdatering. Jeg skal nå utredes videre i Norge da det viser seg at jeg muligens har fått skader i nerver i foten og såret fortsatt ikke er grodd skikkelig og er svart enda etter 6 uker. Mest sannsynlig fordi de holdt såret mitt åpent alt for lenge for å tjene på dette, og rotet rundt i såret daglig. Man kan jo bare undres over hva som kunne skjedd om jeg ble værende i Thailand. De har nå også etter tre klager ertstattet betalt treningsopphold for meg, men de nekter fortsatt å betale for tapte feriedager. Saken er klaget inn til Finansklagenemnda.
Best i klassen så langt. Umiddelbar respons når man har hatt brukt for forsikringen sin. Aldri vært noe problem med de.
Tar ikke telefon, svarer ikke på melding inne på min side. Meldte inn skade på nett, måtte velge 3 alternative verksteder og har siden ikke fått noe respons. Lagt igjen melding både på IF og hos verkstedet, gått over 3 uker. 16 minutter ventetid på telefon ikke mulig å legge igjen nummer.
Blir alltid løst lett og greit hvis det skulle dukke opp noe :)
Prikkfri kundeservice og rask behandling hver gang det er et spørsmål.
Har brukt if i mange år. Hatt sak om vannskader i hjemmet, og bilskade. Utrolig hjelpsomme ved begge tilfeller. Takstmann gav gode råd, og fikk full dekning i løpet av en uke.
Fikk problemer med å betale. Kontaktet de med løsningen som ble ignorert og forsikringene stoppet. Deretter ringte jeg og sa at pengene var klare for å betale inn og spurte om forsikringene da startet igjen som før. Fikk et ja. Når pengene var innbetalt ble det sagt at noen av mine forsikringer ikke starter igjen, samt at forsikringssummen øket med nesten 5000 kr. Utrolig dårlig...
Greit å flå di unge, me som har mest peng.. kunne satt ned prisen med tanke på di som ikke melder skade.
Skulle dra på tur til østen, men ble skadet bare et par dager før avreise- fikk kjapp og greit oppgjør for reise- anbefaler IF som forsikringsselskap
Har bare hatt trøbbel med bilen, men når det skjer noe så ringer man og får hjelp med en gang.
Har sjelden hatt bruk for noen forsikring, eiendommen er godt vedlikeholdt og bilen vår har vi hatt nå i 13 år og er kun kjørt 51500, håper de varer livet ut 😊👍
Min erfaring var heller dårlig da jeg fikk skade i huset. Hadde superdekning, men endte likevel opp med et krav. Prøvde lenge å megle med en umulig saksbehandler som ikke ville snakke med meg. Måtte til slutt få juridisk bistand for å få slutt på saken. Man skulle tro at når uhellet var ute , så var det flott å kunne være trygg med en forsikring i ryggen , men nei, dette ga meg bare magesår. If må skjerpe seg.
Ved skade oppgir saksbehandler helt andre vilkår enn de som er oppgitt i LO-favør.
Skade på flere av mine private gjenstander, som ikke skyldtes min feil under en reise til Spania. Vært kunde hos if(Europeiske) i 3 år, får til svar at hendelsen regnes som ulykke/uhell, og vil ikke gjelde min standard reiseforsikring. Med andre ord velger de å kategorisere hendelsen til ulykke/uhell, og derfor får jeg ikke dekket noe gjennom min reiseforsikring, og If styrer unna en mulig utbetaling. Synd for meg som hadde regnet med å få noe igjen, og derfor kjøpte tilsvarende i Spania. I dette tilfellet kunne de helt klart plassert hendelsen under skade på eiendelen under reise, det velger de ikke og sparer seg selv for penger. Styr unna, det finnes flere selskaper der ute som dekker mer enn disse, anbefalt av testere kan godt være, men ikke min favoritt vin dette nå.
STYR UNNA IF! ADVARSEL! IF drenerer saker. IF dem følger ikke opp kunder og firma/selskaper IF bruker i skade saker IF og de håndtverker firmane dem har avtaler med, minimaliserer skade omfang for og spare penger på kundes bekostning = utbedrer ikke det faktiske skade omfanget , IF dem lager useriøse egeninsats priser der bygg firma ned justerer sin egen times pris for og tilfredstille IF for og få beholde arbeids avtalen med IF 100% et useriøst Selskap!
Fikk bilforsikring for mer enn 400 kr billigere pr mnd hos Gjensidige. Hver gang jeg snakket med kundebehandler hos if oppga de forskjellige tall. De lyver deg rett i trynet! Hold dere unna!