If Skadeforsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
If er svært proffe og hyggelige. Da jeg ble påkjørt av en buss fikk jeg god oppfølging fra selskapet. Grunnen til at jeg nå vil sjekke markede er at jeg vil sjekke om jeg betaler riktig pris for forsikringen jeg har.
Ok på pris, men det er på skadeoppgjør man ser kvaliteten på et forsikringsselskap og her er det fullstendig stryk. Vil understreke at dette ikke er misnøye med en konklusjon, men en advarsel til andre som vurderer selskapet. Her er det vinglete behandling, If opererer med egne definisjoner, de gjør egne antakelser uten dekning eller dokumentasjon for disse, ved henvendelse til ledernivå (etter mye rot fra fagpersoner) unnlater de bare å svare (både leder for skadesenter og adm.dir). Og sender du en klage har de behandlingstid på flere måneder. Et godt råd: betal gjerne evt noen tusenlapper ekstra i premie, for er du uheldig og får en skade vil du ikke være kunde i If.
IF har 234 forferdelige svar fra kunder. Tot. karakter 3.2 Ikke mye å skryte av. Jeg slutter meg til dette. Min opplevelse av IF innebærer at jeg nå vil finne et annet selskap. Jeg har kjørt skadefritt i 60 år og har heller ikke påført forsikringselskap utgifter på verken hus (i 40 år)eller hytte (i35 år). Min kone fikk en skade på min bil. Ved innkjøring på parkeringsplass fikk hun noen små riper på bakskjerm og deretter en liten skade på fronten. Skadene var små og If svarte at dette var å betrakte som 2 skader med 2 egenandeler og deretter bonustap. Dette var jeg uenig med IF om og valgte å betale skaden selv. Ba om å få tilbake skademelding og bilag men dette nektet IF. Dette betyr at skaden er registrert på min forsikring. Denne saken vil jeg ta opp med Datatilsynet da IF tvilsomt har behov for opplysninger fra en kollisjon som de nå ikke er part i. Jeg har heller ikke fått opplyst hvorfor dette skal inn i deres register som en skade.
Det er ille å se hvordan If har skodd seg på pandemien, der andre har vært med på "dugnaden", har If tidenes overskudd. I tillegg til dette har de satt opp prisen på forsikringene sine betydelig siste tiden. For meg gjelder det alle typer forsikringer, bil, hus, innbo, båt, motorsykkel, personforsikringer og barneforsikringer. De dekker seg bak ting som at biler er dyrere å reparere etc. Styr unna, send pengene der de blir i Norge, ikke til Finland, i det minste. Uten at de først har hatt dårligere overskudd, er min mening, at det blir vanskelig å skylde på flere og dyrere skader, for deretter å sette opp prisene. Pandemien har kun gitt forsikringselskapene økt inntjening.
De frasier seg 8 års garantien for karrosserireparasoner og ber meg ta opp saken med verksted!!! ( rust etter reparasjon etter påkjøring bakfra )
Gratis forsikring etter kjøp av ny bil. Fikk beskjed at den varte 1 mnd. Bestilte da ny forsikring hos et annet forsikringsselskap. Å fikk beskjed at det gikk automatisk. Men nå mener de at vi må betale en mnd hos de, på grunn av sen tilbakemelding. Fikk regning samme dag.. Ser at flere her skriver om den samme opplevelsen ved kjøp av ny bil. Bilforsikring hos If er 50-70% dyrere en hos andre, styr unna!!
bra på kunde behandling og skade oppgjør, rask...
Fikk plutselig melding av TFF om at kjøretøy er uforsikret eier blir ilagt gebyr for hvert døgn kjøretøyet har vært uforsikret. IF forsikring hadde ikke gitt noen varsel på dette og dette syntes jeg var ufattelig skummelt. Snakket med de og de mente de hadde sendt varsel. Om de har det så er det veldig utydelig! Tenk om jeg hadde vært utfor en ulykke nå når jeg ikke har forsikring. Dette var pga en ubetalt regning som var 5 dager over betalings dato. Syntes dette blir for dårlig. De setter faktisk kundene sine i en veldig skummel situasjon. STYR UNNA dette selskapet!!
Hyggelige kundebehandlere, får svar på det man spør på å er veldig greie. Fine priser har jeg fått og. Trives godt med if!
Jeg har vært hos if i mange år etter å ha byttet forsikring flere ganger før. If har ved min siste markedsundersøkelsen kommet best ut.
Har ikke hatt bruk ffor forsikringen.Har ikke vært så stor økning på forsikringspremien.
Raskt og korrekt skadeoppgjør. Glimrende nettløsning og god kundeservice
Jeg kontaktet IF ifbm kjøp av høreapparat. Ønsket forsikring. Fikk opplyst at høreapparat var automatisk inkludert i min innboforsikring. Når jeg for noen dager siden meldte at jeg hadde mistet det ene apparatet fikk jeg til svar at høreapparatene ikke var forsikret dersom jeg hadde mistet høreapparatet!!?? Forstå det den som kan🙁
Har alltid hatt en bra opplevelse med IF, men når du tegner forsikring med de, så øker prisene MYE og fort når du er kunde der. Følg med ofte på prisene du betaler. De er derimot hjelpsomme og ryddige når uhellet først er ute. Får du god pris hos de, så er det bare å bli med, men bytt selskap så fort prisene øker på.
Det føles veldig trygt å ha if i ryggen når noe skjer.
Samarbeider med Amcar og gir ekstra rabatter. BRA! Spesielt gunstig for hobbybil! IKKE BRA: Må betale selv om bilen står i ro det meste av tiden. Krav om minimum kjørelengde som ikke blir brukt anses som RAN. Må betale for en tjeneste som ikke blir levert! Hvis denne praksisen ikke gjelder alle "kjeltringfirmaer" vil jeg gjerne vite det! Finnes det noen som er ærlige på dette området?