If Skadeforsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Synes det er gode forsikringer, men at de er svært kostbar ift andre.
Har månedsfaktura men dem roter med dette når man skifter biler f. Eks og klarer ikke å administrere kontoen min. Plutselig får man inkassokrav fordi enkeltforsikringer i pakken ikke blir med. Jeg prøvde å få til et system som skulle gå automatisk fordi jeg er mye bortreist og papirfakturaer fungerer ikke for meg. De klarer ikke å få det til. Fungerer en stund men så blir det bare tull. Skikkelig irriterende.
Jeg har superforsikring hos IF, og det er oppdaget skade inne i vegg som åpenbart skal bli dekket av denne forsikringen. De har kommet tilbake med en takst av skaden hvor de foreslår å fylle på isolasjon inne i en vegg hvor det har vært rotte som har spist opp det meste av isolasjon og plast. Dette forslaget er så useriøst som det går ann. Veggen må jo rives på innsiden og bygges opp igjen. Opplever saksbehandleren som meget trenerende og useriøs. Det er åpenbart at IF gjør alt de kan for å slippe utbetalinger av forsikringspenger. If sendte i 2021 en person som gikk grundig gjennom huset og kunne bekrefte at jeg kunne få superforsikring. Rapporten da var at det ikke var noe å utsette på huset, noe jeg jo også var enige i. At jeg senere fikk avdekket hvor store skader det var i en veggene her kom som en stor overraskelse. Anbefaler på det sterkeste å ikke inngå en forsikring med IF siden de ikke kommer til å ta din skade seriøst. Det har endt med at jeg måtte sende saken til finansklagenemda for å få IF til å ta saken seriøst. Anbefaler andre å gjøre det samme hvis de er i samme posisjon.
Svindlet meg for min bonus på 75% i 18 måneder... banditter!! De nektet meg min 75% bonus enda jeg har kjørt skadefritt i langt over 30 år... fullstendig uhørt!!
Har vært kunde i årekker . Desverre uheldig med bilen og kjøretøyet mitt måtte få reparasjoner. Før fornyelsen ringte jeg kundeservice . Årspremien har steget med 1500% If begrunner prisøkningen med uhell bilen min var involvert i . Ble egentlig truet,sjikane og ufin oppførsel av kundebehandler som var en kvinne . Jeg advarer mot og ta og forsikre noe her i IF . Dere er herved gjort oppmerksom og advart mot dette forsikrings selskapet . Årspremien på tilsvarende forsikring er vesentlig under i tilsvarende forsikrings selskaper . Tom L.
Vanskelig tilgjengelighet på telefon, lang ventetid, liten respons.
Dei trekte meg for 2 årsavgifter på samme bil,generelt dårlig på pris
Vi har alltid rett. Har aldr brukt noen andre, men nå er det slutt. Makan til oppførsel.
Har vært kunde hos if i mange år, og har ikke hatt skader bortsett fra en naturskade. Da det i forbindelse med hussalg ble oppdaget sopp/råte i en krypkjeller ca.1 mnd. etter salg fikk vi ikke dekket dette selv om denne skaden måtte ha oppstått mens vi var forsikret i if.
Etter langvarig og fornøyd If kunde får jeg plutselig 37,5 % prisøkning ved fornyelse av forsikringene våres. Useriøs aktør som ikke kunne forklare hvorfor økningen var så høy. Dette var ikke gjeldene for personforsikringene så det var positivt. If aldri mer!
If håndterte skadeoppgjør veldig raskt og effektivt.
Det virker som om at IF Forsikring spekulerer med å inngå gode avtaler, men at de automatisk raskt øker prisen år for år.
Var hyggelige folk og fikk bra med hjelp, men fikk en bedre forsikring et annet sted
Veldig skuffende selskap som ikke svarer på Mail på sakene,eller tar sine kunder seriøst.Dem nekter å betale ut månedlig utbetaling etter sykdom jeg fikk.Saken har holdt på siden oktober.
Det opplyses om at det og det er forsikret, men skjer det noe og man opplyser om dette, så sies at det er unntatt og gjelder ikke for det. Man må lese forsikringsvilkårene altså. Man tror man har den beste forsikringen, men egentlig en forsikring som ikke gjelder, for omtrent alt er unntatt. Og så er de veldig frekke. De avslutter sakene sine med en gang uten å ta det opp med kunden hva som er saken. Og så vil de ikke svare videre. Man har kommet inn i en ond sirkel, ihvertfall hvis det skjer noe.
Fraværende oppfølging av saksbehandler og et IT system som ikke evner å ta imot bilder førte til at årets fellesferie blir uten båt. Saksbehandler manglet elementære service innstillig og var mest opptatt av å unngå utbelalinger til kunde. Bruk ikke IF på båtforsikring er min anbefaling. Odd J.