If Skadeforsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg har vært meget fornøyd med If, men når jeg denne gang fikk papirene, fikk jeg sjokk over prisøkningen.
Urettferdig behandlere kundene sine. Det hjelper heller ikke å klage da de ikke ser på saken fra et nøytralt ståsted.
Påfører feil opplysninger på forsikringsbevis og da man oppdager det forandres det og prisen øker. De nye opplyningene er og feil og IF nekter å bekrefte at det er IF selv som har innhentet dette, De har det i sine interne notater sier de, og blir irriterte da jeg ikke gir meg jeg får fra flere andre forsikringsselskaper bekreftet at mine opplysninger stemmer. Jeg som kunde kan selvfølgelig ikke gå god for opplysninger som er feil, og det er jeg som kunde som står ansvarlig for de er riktige. Om dette er frengangsmåten for å ha et argument ved evnt. skade, at man har oppgitt feil opplysninger, eller om det også var et påskudd for å få tegnet superforsikring da huset « ble nyere « med IF. Et påskudd for å høyne forsikringspremien også. Holde seg langt unna alt IF holder på med er mitt råd.
Vi gikk for en super forsikring som skulle dekke det meste, men så feil kunne man ta da vi hadde behov for hjelp. Endte opp med å stå for alle kostnadene selv ved byggefeil som resulterte i kondens.
De gangene vi har hatt bruk for forsikringen har det vært problemfritt og god service.
If er et godt selskap og flinke med kundebehandling. Nå vil jeg bare sammenligne priser, men er villig til å betale litt ekstra for god service - så kanskje jeg bare blir i If?
Vært kunde i IF i nøyaktig 30 år. De første 22 årene nesten uten skader. De siste 8 årene har det dessverre vært en del skader, som f.eks vannskade og skadedyr i huset, skade på bil pga utforkjøring og en annen bil med sideskade etter autovernet. Noen andre skader har det også vært, så totalt sett skal jeg være den første til å innrømme at skadesnittet har vært høyt de siste årene. Plutselig fikk jeg en kjemperegning på ca 100.000 kr for et års premie. IF sin forklaring var at jeg hadde høy skaderate de siste 8 årene. Hva med de andre 22 årene spør jeg? Det spilte ingen rolle siden deres statistikk var basert på kun de siste 10 årene. De bekreftet at jeg derfor ikke var ønsket som kunde og dette var måten å fryse meg ut på. Jeg hadde relativt mye forsikret, ca 50.000kr pr år hos If, så vil jo si de har tjent relativt greit med penger på meg også. Kunder som er trofaste i 30 år blir fryst ut av IF hvis man bruker forsikringen man faktisk betaler for. Flyttet på flekken til Tryg til ca 34.000kr pr år. Nå er det slutt på å være lojal hvis jeg får bedre tilbud. Fremtind/Sparebank 1 har nå gitt meg et enda bedre tilbud, så nå flytter jeg igjen... Min erfaring tilsier at jeg aldri blir kunde hos IF igjen...