If Skadeforsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
eg hadde tegnet en personforsikring hos If, med tro på at jeg var godt dekket i tilfelle uhell og skader. Dessverre ble denne troen satt på prøve da jeg nylig ble utsatt for en alvorlig fallulykke på gaten. Under fallet brakk jeg hånden og måtte gjennomgå en operasjon for å få den reparert. Etter ulykken kontaktet jeg If for å få dekning for medisinske kostnader og eventuelle andre utgifter knyttet til skaden. Til min store skuffelse fikk jeg beskjed om at forsikringen ikke dekket noen av kostnadene forbundet med denne ulykken. Denne avgjørelsen kom som et sjokk, ikke bare for meg, men også for legen min, som uttrykte overraskelse over at If forsikringen ikke dekket et slikt åpenbart uhell. Jeg hadde forventet at forsikringen skulle gi en viss økonomisk trygghet i tilfelle uforutsette hendelser, men i stedet ble jeg sittende med alle kostnadene selv. Dette har fått meg til å stille spørsmål ved verdien av forsikringen jeg har betalt for, og om forsikringsvilkårene var tydelige nok ved inngåelsen av avtalen. Denne opplevelsen har vært svært skuffende og frustrerende, og jeg føler det er viktig å dele min historie slik at andre kan være oppmerksomme på hva deres forsikring faktisk dekker, og kanskje unngå en lignende situasjon.
Dårlig kundeservice. Behandlerne er bare sure. Tar lang tid å få tak i dem
Når jeg endelig kom igjennom etter 4 førsøk. Så var det en opplysning som selger aldri har innformert meg om og det var egenandelen. Den kan jeg sette selv har har jeg funnet ut. Husker ikke ordrett hva som ble sagt. Men desverre følte jeg meg som en kjeltring. Og dårlig kundebehandling. Han gjorde ingen feil hadde rett i det han sa. Men jeg orker ikke å ha et forsikrings selkap der jeg må bruke en halv dag på å få kontakt med dere.
Prisene var skyhøye. Jeg har hatt og kjørt bil i mange år, og skal ha forsikringen på megselv for første gang, aldri hatt bruk for forsikring, men må ha da det er forbudt uten. Ettersom dette er min første bilforsikring, har jeg ikke opplevd dårligere priser. Jeg bruker bil mye, og mest til og fra jobb, ca 45min hver vei. Jeg kjøpte meg en brukt 2017 hybrid fra VW for å kjøre billigst mulig. Men med disse prisene, er alt unødvendig dyrt uansett.
Et trygt og godt selskap som øker prisene jevnt og trutt som alle andre!
Dårlig info på prisstigninger og de har også mye bra men nå det siste året så kommer det så mye vilkår at jeg har ikke noe dekning snart på de jeg har. Alle forsikringer burde hatt en bedre pris for uføre og resten som har mistet 40% av sin egen inntekt
Jeg har vært kunde av If i flere tiår, har aldri hatt problemer, verken med å endre forsikringer, eller ved skademelding og skadeoppgjør. Kundeservice svarer raskt på henvendelser, og den digitale løsningen både på nett og i mobilapp fungerer svært tilfredsstillende. kan anbefales.