If Skadeforsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Alltid behjelpelige og raskt oppgjør. Dyre forsikringer.
Når det gjelder dekning av skader så gjør If jobben sin. Problemet er at ansatte i If tror at If er det eneste selskapet som gjør jobben sin, alle andre selskaper betaler ikke ut en eneste krone i forsikring. Ergo, synes If det er helt greit å ta betalt mange tusen kroner ekstra i året. Jeg har alle mine forsikringer hos If. Har fått tilbud på Reiseforsikring hos et annet selskap, forsikringen dekker 4 ganger så mye som If sin reiseforsikring med normal dekning, og da sparer jeg litt penger. Og da har jeg fått tilbud om kun å flytte reiseforsikring. Det selskapet som har gitt meg tilbudet ligger kun 0,2 poeng under If her på bytt.no. Så dette er ikke et dårlig selskap. Jeg har vært i kontakt med If 2 ganger og bedt om å få et bedre tilbud på reiseforsikring, spesielt når jeg har alle mine forsikringer hos If. Jeg har fått samme svar 2 ganger: "Men vi er Europeiske!". Men det hjelper ikke om dere er Gud, når jeg kun får 1/4 av utbetalingen i henhold til det andre forsikringsselskapet dersom noe skjer. Føler rett og slett ikke verdsatt som kunde etter så mange år If.
Jeg har ikke hatt noen grunn til å kontakte if bortsett fra å få økt km på bilforsikring. Ingen skader. På tross av dette har prisen på forsikringen økt veldig fra jeg byttet til if og til i dag.
Jeg liker veldig godt kundesenter hos If, men forsikringen er for dyr. Selv med ansvar begynte jeg på rundt 1000 kr ++, etter to år med skadefri kjøring ligger jeg på 600 kr +. Dette er litt skuffende, leser flere andre steder at det er normalt å få 70%bonus etter ett år, men det er kanskje noe med alder å gjøre.
Utrolig bra på pris og service, gode betingelser.
Jeg gjorde en avtale pr. tlf med selger, som da etter mye frem å tilbake kunne matche prisen jeg hadde hos DNB forsikring, 20k i året. En uke senere har jeg fått faktura på 29, nesten 30k i året. Det lå til rette for skadefri kjøring, men før skjema var sendt inn, så var forsikringen aktiv og regning sendt i posten. Har brukt mye unødvendig tid på dette, og ikke noe særlig hjelp å få heller. Dette bør jo være en standard rutine for IF sine selgere at alt er ihhl til avtalt før en faktura sendes ut, eller forsikring aktiveres osv. Dette blir siste gang jeg bruker IF. Sitter med inntrykk av at det mye unge selgere som bryr seg veldig lite om kundene sine, og mer om provisjonen sin. Kommer ikke til å anbefale IF til min familie eller venner.
Ingenting dårlig med If, men er interessert i å sjekke om jeg kan spare penger på å tegne forsikring andre steder.