KLP Forsikring opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Nettsiden hos KLP er noe av det beste jeg har sett. Veldig enkelt å endre forsikringer.
Elendig kundeservice. Ved henvendelser møter man forskjellige saksbehandlere som bare kan gi generelle svar. Får ingen hjelp ved vannskade og skadebegrensning. Man må ordne alt selv opp imot takstmann og rørlegger. Selskapet har ingen lokalkontorer og ingen kundekontakt. Det virker som om all deres saksbehandling kun går ut på å unnlate seg å dekke kostnader ved skader. KLP er billig da de ikke har lokalkontorer og alt er sentralisert på et kontor i Oslo. Skal du ha innboforsikring til hus så styr langt unna dette firmaet. De bør heller fokusere på pensjon og banktjenester.
ja de er nok en av de billigste men hva hjelper det når ingenting gjelder når det skjer noe. samtidlig er de forferdelig ufine i oppførsell både til meg og de firma jeg bruker dette er på lang vei et svindel selskap.
Rotete system. Mailer 3-4 ganger året hvor forsikring nullstilles og startes. Plutselig penger tilbake og så regning i posten med purregebyr.
Forholdvis rimelig, bra kundeservice. Men har blitt litt dyrere i det siste.
Det informeres av KLP om at rabatt kan oppnås om en har gjennomført sikkerhets-sjekk av elanlegget, Infratek gjør den jobben PÅ VEGNE av eltilsynet (som er øverste instans på sjekk av el) Infratek konkluderer etter sjekk hele huset med at alt er funnet iorden og ok-Ingen feil funnet....Godkjent. når jeg sender kopi av tilsynsrapporten sier KLP at de ikke godtar denne som dokumentasjon??? Finner jeg bare annet forsikringsselskap som verdsetter kunder som Aldri har hatt skadeutbetaling / bonusberøvende eller annet på noen av sine poliser er vår tid i KLP over -Og de kan droppe først som sist i å prøve seg på et antall "rednings-telefoner" når alle våre forsikringer er flyttet derfra. KLP framstår for meg som noen som bare Leker forsikring, så kanskje like bra å oppdage det nå FØR man havner i en evnt skadesituasjon..
Opplever at når skaden først har skjedd - vanninntrengning i bolig - så er det vanskelig å få tak i hjelp/ melde inn skaden for å skadebegrense og satt i gang tiltak. Dårlig på kundebehandling og mest opptatt av å avdekke skyld/årsak og spare mest penger for sin arbeidsgiver. Jeg forventer at når en skade først har skjedd så skal forsikringsselskapet trå til og sette igang tiltak og berolige kunden med at alt ordner seg og at det vil bli ordnet på beste måte. Det oppleves dessverre ikke slik fra dette forsikringsselskapet.