Storebrand Forsikring opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Skuffet over at dette selskapet hverken klarer å besvare henvendelser eller har en digital side hvor en kan komme i kontakt med saksbehandler uten å måtte vente i 2 mnd! De refererer til" bare til å ta kontakt på tlf mellom 10 og 15 " men en kommer ikke frem og det blir ikke ringt tilbake. Kundeservice er det ikke etter min erfaring. Når det gjelder skadeoppgjør er de stivbeinte. Når en lekkasje inntreffer fra stikkledning og inn gjennom to hus ( vertikalt 2 mannsbolig) uten at fagmann finner eksagt hvor lekkasjen er får da altså den ene parten som ble minst berørt både mht graving i hagen og legging av nye rør dekket skaden på 241.400,38 øre i sin helhet ,minus egenandel på 6000,dette var Fremtind( Dnb) og den andre parten hvor hagen ble totalødelagt etter graving kun dekker 62.000. Her sier saksbehandler hos Storebrand få feiende flott: storebrand dekker kun skade på rør delvis da det er kobber rør. Regnestykket er :huset er 47 år, 20 år blir trukket fra. Da gjenstår 27 år. Så trekker de altså fra 5% for hvert år ,men kun opp til 80%. Så da får en altså kun dekket 20%. Så pass dere alle for å gå i denbe fellen. Selv om en hadde husforsikring super så har det ingen betydning tydligvis. All graving samt legging av rør rundt huset da de ikke fant bruddstedet som da utgjorde størstedelen med totalregningen på nesten 500 000 måtte altså den ene parten betale selv. Så skriver de så fint på sidene sine at det ikke skal gjøres skjevdeling. Det verste er jo at når en sender inn klage så er det samme saksbehandler som behandler klagen. Er det rikrig mon tro???
Takk for at du sier i fra, forstår frustrasjonen din. Jeg kan ikke si noe om en sak uten å se sakens dokumenter, men vi er i ferd med å etablere en klageansvarlig for å sikre at du som kunde alltid kan være trygg på at det er en upartisk og ny vurdering som gjøres av saken. Du kan også helt uten kostnad klage til Finansklagenemnda som vil se på saken og gi sin vurdering av saken.
Trivele forsikringsagent,god serviceog god informasjon
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding!
Dekker bare 80% av advokatutgifter og opp til 100000kr. BeløpsGrense Ikke endret på 20 år.
Rettshjelpsforsikringen er ment som en støtte til tvisteløsning og er stort sett lik i hele bransjen. Den er svært rimelig og ville nok dessverre ha vært langt mer kostbar om forsikringssummen hadde vært høyere og/eller uten denne innbakte egenandelen ("franchise") på 20 %.
Som alle andre forsikringsselskaper har de merkelige påstander om å være best på markedet! Du sjekker kontrakten, den er full av problemer og steder å unnslippe for å betale erstatning. Hvis du vil ha forsikring med god støtte, les kontrakten nøye! ber dem endre til den som du vil. Eller du blir overrasket senere. Ønsker du bare en forsikring fordi du bør følger reglene, vil det nok gi deg en god pris det første året, men du skal ikke forvente mye når du trenger hjelp fra forsikringsselskapet.
Leit å høre at du er misfornøyd med oss. Der vi påstår vi er best er det kun basert på markedstester fra uavhengige kilder. Vi håper og tror at vi rent faktisk er gode på det vi driver med, men husk at du alltid kan klage på en skadesak om du mener vi har misforstått eller gjort feil.
Null veiledning i det du ringer for å melde om bilulykke. De sender veihjelp og du for ingen info om hva skjer videre. Ingen spørsmål om eu trenger hjelp utenom det for å komme deg videre. Slik har jeg opplevd det ved to anledninger og deres super forsikring var til ingen nytte.
Dette hørtes leit ut, veihjelp og bilansvar er oftest det vi får hyggelige tilbakemeldinger om, så her håper jeg det har oppstått noen misforståelser eller feil? Ta gjerne kontakt med oss på nytt om du har grunn til å tro at det er gjort feil i sakene dine slik at du om ikke annet får en bedre forklaring?
Har enda etter 4 MÅNEDER ikke fått hjelp etter vannskade i tak !!! Det har gjort at byggeprosjekt blir et problem! Søppelselskap !
På mine sider finner du hvem som er din kundebehandler med telefonnummer og navn. Ta kontakt for å høre hva som dreier så mye. I vinter var det dessverre lange ventetider grunnet alt for mange saker i hele bransjen, men dette bør nå være under kontroll og du bør om ikke annet få en forklaring fra den ansvarlige om hva som tar så lang tid. Lykke til!
Komplisert skadeskjema, uinteressert kundebehandler, for liten utbetaling i forhold til gjenskaffelse av stjålet gjenstand .
Beklager at vi skuffet deg, de fleste kunder opplever at det er enkelt å melde skade til oss, men her kan vi selvsagt alltid bli bedre. De fleste gjenstander eldes over tid og er dessverre da mindre verdt etter noen år. Om du likevel mener at vi har gjort feil i din sak, ta gjerne kontakt med oss på nytt slik at du får en bedre forklaring.