Storebrand Forsikring opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Startet billig men de blir grådigere og grådigere for hvert år.På fem år har husforsikringen mer en dobblet seg...det har ikke min lønn.
Dessverre rammes også vi av inflasjonen i samfunnet og har derfor en langt høyere prisstigning enn vi liker. Vi er ikke de eneste, så faktisk i en prissammenligning som ble fremlagt nå i månedskiftet juni/juli at Storebrand er fortsatt av de selskapene som ligger lavest i pris, selv om du neppe opplever det slik.
Svært ubehagelig kundeservice. Gjør vondt å forholde seg til. I tillegg er det etter min erfaring trenering av informasjon og sågar gies feil info. For det første endrer de forsikringen til dårligere dekning uten å informere eller gi kunden reell mulighet til å vite dette, eller til å velge bedre dekning og betale mer. Man har IKKE tilgang til annet enn et elendig kundesenter som ikke kan svare på noe, ikke engang kan sjekke utfra polisenr hvem som er rådgiver i saken, og man får beskjed om å ringe, mens realiteten er at du kommer ikke frem til avdelingen og blir ikke oppringt heller. Du må godta opptak , men du får ikke tilgang selv til opptaket av personvern grunn, haha de verner kunden mot seg selv? Eller seg selv? spøk til side, her kan de misbruke info som de vil, for om jeg feks sier at jeg ønsker tilbud om bedre vilkår til høyere pris, så fjernes vilkår men prisen økes. Dette har jeg selv opplevd. Satt i telefon kø i 105 min, når agent tok telefon, bommet hin og koblet meg bort, ringte opp igjen, nå 35 min ventetid, valgte «bli ringt opp og behold plass i kø, ble ringt opp etter 1time, men fra kundesenteret, som satte meg over på nytt, samme skjer. Midt i saken som startet i april , endrer de vilkårene, uten at jeg vet dette. Får ikke innsyn da forsikringen er på mitt barn . Hatt forsikring i 10 år, hun er 13, så dette er bedrageri , innsynsgrensen går v 16. Før sak startet sa de jeg hadde dekning, og derfor skulle de ha mye info. De fikk spesialistvurdering og MR bilder, vi hadde ikke fastlege men en vikar skulle svare på svært omfattende spørsmål, så hele journal måtte sendes, dette er lovstridig iflg forsikringsavtaleloven. Det rare er at når hele journal var dem i hende gikk en sykt treg saksbehandling så raskt, at jeg vil tippe vi snakket maks noen timer, før avslaget kom, begrunnet med at jeg ikke hadde dekning. Hvorfor skulle de da ha all info? Ikke bare driver Storebrand langt inn i gråsonen , men de har en helt bevisst strategi for å tilrane seg mer info enn de har krav på, samt har en bevist strategi mht å sørge for at kunden ikke får tilgang på egen profil etc og heller ikke personlig hjelp. Kundesenteret må være trent opp til å holde kunden unna rette person. Styr unna og gå til Forbrukerrådet og Finansklagenemda . Det burde mange gjøre
Fikk bedre tilbud. Tusen hjertelig takk for alle hjelpen.
Skjer ingenting når man ønsker hjelp i skadesak. Får ikke hjelp, selv om vi purrer på status i saken. Totalt tafatt
Godt tilbud. God service. God kommunikasjon med forsikringrådgiver.
Fikk flom i kjelleren. Polygon som jobber for Storebrand, lovte 4 ganger at de skulle komme med demontering.. De hadde ikke kapasitet til å reparere skadene, så alt ble ordnet av meg. Nektet å hente siste sekk med avfall, så ble liggende i 6 måneder. Måtte kaste det selv. Styr unna Storebrand og Polygon.
Ble tilbudt et bud som dem mener ville spare meg 2500 kroner. Spurte om dem kunne sende meg oversikt over avtalen på Email, jeg liker å ta informerte vurderinger. Dem bare skrek på meg og sa: Da kan du bare gå glipp av å spare 2500 kroner og la på røret. Ettersom mitt nåværende forsikringsselskap var flink med å sende meg informasjon, oversikt osv og er veldig imøtekommende, ikke påtvingende men istedenfor høflig og gav meg tid, så føler jeg meg tryggere hos dem, selv om det skulle koste meg mer. Når selskaper er villig til å kaste potensielle kunder under bussen på den måten, så er det bedre å unngå å være en kunde.