Vardia Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Kommer med tillegg som går 8 - 10 mnd tilbake, uten varsel.
Vardia har forsikret mine 2 forrige biler og en MC siden mitt forhold til dem startet. Da jeg hadde anmerkninger på meg, måtte jeg i tillegg tegne livsforsikring, reiseforsikring og innboforsikring, i tillegg til å måtte betale 1 år på forskudd. Da dette virket som en billig pakkepris (og det var den) slo jeg til. Etter en tid ble min MC stjålet og jeg ringte Vardia og hørte følgende til svar: "Huff, da. Det var leit. Vi føler veldig med deg, men jeg seg her at du ikke har logget på Vardias nettsider, opprettet brukerkonto, lagt til og bekreftet tyveriforsikring og brannforsikring i veteranforsikringen din. Dette kan vi bekrefte med lydopptak fra telefonsamtalen, så... vi kan dessverre ikke hjelpe deg". Jeg avsluttet da alle forsikringer i Vardia ved å ikke betale neste år forskuddsmessig. Nylig tok jeg kontakt med dem med ønske om ansvarsforsikring på personbil. De mente jeg skyldte dem penger og at det nå var inkassosak. Dette betalte jeg på "straken", men det var ikke så lett, sa de. Fakta/forklaring: Fordi vedkommende som kjøpte min forrige bil ikke leverte bilens skilt som avtalt, var den fortsatt forsikret på meg. Dette ble en smell i lommeboka, men bidro allikevel ikke til noen løsning på forsikring til mitt nye kjøretøy. Etter hvert fikk jeg da endelig et tilbud som var dobbelt så dyrt som nettkalkulatoren deres sa, og jeg ga omsider opp hele greia. Jeg ble fortalt at Norske Lover sier at man ikke kan nektes helt nødvendige forsikringer (der i blandt ansvarsforsikring på bil). Men dessverre vet jeg ikke noe om det er lovlig å doble årspremien uten videre...? En annen gang måtte jeg ringe fra politikontroll og få bekreftelse på at bilen var forsikret. Siden jeg undersøkte på nett tidligere den dagen uten å finne noe feil, med politi ved siden av meg som var av en annen mening enn meg, var jeg muligens litt brydd der og da, men ikke hissig. Beskjeden kom fort og uventet gjennom telefonen: "Ta ikke den tonen der ellers er denne samtalen over!" Jeg ble rasende, men ga mobilen videre til politimannen, som fant ut av hva problemet var. Skiltene ble så klippet av bilen p.g.a. manglende ettervisning av kjøretøy til EU-kontroll. :-) (gøy å kjøpe bil privat) Alt i alt...? Mitt syn på Norges beste kundebehandler - Vardia...? Min konklusjon: Bra: Billig, ja. Dårlig: Ubrukelige når uhellet er en realitet. PS! Dere med betalingsanmerkninger der ute som trenger å forsikre bilen: Få en annen til å registrere og forsikre din nye bil på seg med DEG som medeier. Dette utgjør i praksis at du kan være den som eier og bruker bilen. Det aller beste med dette er når du en dag har blitt fri fra betalingsanmerkningene, kan du helt gratis registrere den over i ditt eget navn. (Salgsmeldingen har egen rubrikk til medeiers navn og adresse)
Alt i orden hvis man krever ikke noen fra selskapet. Når de må betale da en stor problem. Dårlig kundeservice man må flere ganger forklare til mange forskjellige konsulenter og til slut kommer bare en konsulent som svare på e-post.
Kundeoppfølging er blitt utrolig dårlig. Ringer du må du vente lenge i kontakt mellom selskap og kunden. Telefon til vardia.
Går ikke an å melde skader utenom arbeidstid, og da stod jeg der på nattmorran heilt uten å vite hva jeg skulle gjøre.
Dette er det mest rotete firmaet jeg noensinne har vært borte i. Har brukt en Vardia rådgiver som tydeligvis ikke er annet enn en agent for Vardia. Vi har forhandlet pris og når faktura endelig kommer er denne langt høyere enn hva vi har avtalt. Dette skjedde i fjor og skjedde igjen i år. Hadde det bare vært og ta en telefon for å rydde opp.. Men neida. Har sendt over 15 mail, til diverse ansatte i Vardia og blitt videresendt hver gang. For meg virker det som om de ikke har noen oversikt over hvem som gjør hva. Jeg bare lurer på hva som skjer ved en evt skade?? Slipper jeg heldigvis tenke på siden jeg har byttet til IF og VET at jeg ALDRI igjen kommer til å benytte med av disse... igjen.
De er billige; men det merker du når du har behov forsikringen. Slett kundebehandling, lite hjelp og lite dekning. Du forventer jo at forsikringsselskapet ordner opp når du kommer i uføret, ikke at du får tilbakemelding "ved slik type ferie så må du påregne skade; dette er ikke dekt." Campingvogna gikk til helvete, ferien gikk til helvete; når vi forsøkte å få dekt noen av ekstrautgifter så er ikke de dekt. Kjør 60 mil for å hente vogna når den er ferdig reparert; ja; forresten du får dekt 2,50 PR km en vei for å hente vogna.
Forklarer kort og greit hva forsikringen dekker og ikke uten å forvirre deg.
Ikke tar de telefon og ikke ringer/svarer på mail, var ute etter ennå en ny forsikring på nybil, men neida, NULL svar, useriøst så det holder.
Når Vardia tok over mine forsikringene dem opphørte seg litt arrogant jeg syns og premien har bare gått opp betydelig. For en som har ikke had noe skade/oppgjør, syns jeg det virker ikke riktig.
Hyggelige og hjelpsomme når jeg ringer. Ved spørsmål gir de gode svar.
Generelt godt inntrykk av selgerne, og prisene er vel på linje med de andre selskapene (når du legger sammen alle produktene, som bil, hus, ferie etc). Men - praksisen de har dersom en kunde av en eller annen grunn ikke har betalt en regning, er antakelig i strid med lovgivningen, i hvert fall når det gjelder bilforsikring. Opplevde å bli varslet om at forsikringen på bilen var kansellert 14 dager ETTER at de faktisk hadde kansellert. I praksis hadde jeg derfor kjørt 14 dager uten forsikring, uten å være klar over det. Og det på grunn av en månedsbetaling på drøyt 300 kr som ikke hadde blitt trukket som forventet. Og den neste månedsbetalingen HADDE blitt trukket på vanlig måte. I tillegg ba de meg tegne forsikring i et annet selskap dersom jeg skulle ha forsikring på bilen registret igjen. Men da ga jeg veldig klar tilbakemelding - og de fikset opp i det etter mange til dels hissige (aldri ufine) telefonsamtaler i løpet av dagen. Det å kjøre bil uten gyldig forsikring, er svært alvorlig, og kan ikke håndteres slik Vardia gjorde i mitt tilfelle. Hadde det skjedd en ulykke i perioden hvor bilen ikke var registrert med gydlig forsikring, kunne det fått svært alvorlige konsekvenser for både meg og Vardia - og slik jeg tolker forsikringsavtaleloven, og bestemmelsene rundt bilansvarsloven, er jeg tvilende til at deres praksis er lovlig.
Dyrt og vil ikke gi meg nytt tilbud. Jeg ba dem å ringe meg og de ringte meg aldri.