Chilimobil har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Kjempe bra aboonoment for oss som bare bruker 4 g nett
ChiliMobil har i 2 år ikke levert meldinger fra Helserespons og legen. Det at det ikke var mulig å bestille time fordi det kom ikke noen sms med koder var en ting. Men det kom heller ikke meldinger om testresultater, eller beskjed at det ligger elektronisk resept. Legen fikk ikke beskjed at meldinger ikke kom gjennom, Helserespons fikk ingen feilmelding og pasienten ingenting. ChiliMobil lyver, eller svarer ikke. Som vanlig. Det er ingen trøst at dette ikke er eneste operatør som bryter forbrukerloven med velsignelse av relevante myndigheter. Hva skal til at slike selskaper forsvinner fra markedet? At noen dør!!!??
Endrer stadig vilkår på abonnementet fri data, som jeg mistenker er den største årsaken til at folk kjøper abonnement hos dem. Endringer blir ikke meldt av selskapet, men plutselig øker prisen på mobilabonnementet rett etter kjøp. Så driver de og senker hastigheten til nærmest null, eller så stenges data av. Og så mottas en sms om at en kan kjøpe mer data eller økt hastighet. På et mobilabonnement med FRI DATA. Mengden data brukt, er ikke så høy i mine øyne, (5-7gb max på et døgn hvis jeg er mye på farten) og langt fra maxgrense oppgitt da jeg inngikk avtalen. Kundeservice får man heller ikke tak i, og når de svarer omsider så er det ikke mye å skrive hjem om. På toppen av dette er dekningen veldig varierende, nettet ofte fryktelig tregt, og har flere ganger hatt problem med mms oppsett. Føler meg lurt, og er lite imponert over chilimobil.
Når jeg har gjennomført sikkerhetskopiering går jeg enkelte ganger over mengde GB for hva som er ønskelig fra ChiliMobil. Da må jeg sende en bekreftelse fra meg til dem om at jeg trenger å fortsette. Men da må jeg skru mobil av og på igjen for å aktivere fortsette. En unødvendig jobb og belastning for meg når jeg har måntlig datamengde på 1000 gb. Ettersom jeg forstår, kan man bruke opp til 1000 GB pr måned.
Internett fungerer raskt og service er hyggelig, men faktura er alltid høyere og fakturaen er ikke forståelig.
Jeg antar at Telenor har bedre dekning og at Bank ID er med robust hos de. Har hatt mye problemer med Bank ID.
Veldig ustabilt nett! Hver søndag detter nettet helt ut! Misserabel hastighet er og på nettet! Måler hastigheten nå og da, har aldri vært over 2mbit
Dekker mitt data behov. Får alltid samme regning. Absolutt verdi for pengene.
Jeg begynner i dag med chilimobil, jeg putte inn simkortet, men viser at sim kortet er ikke klargjort, hvordan dere kan hjelpe meg.
Veldig gode priser, men ofte vanskelig for andre å komme gjennom til meg eller at jeg ikke får ringt ut. Dette startet da jeg gikk over til Chilli. Dårlig dekning og appen kunne de spart seg for. Tenker at når man lanserer app så burde den hatt godt med funksjoner og ikke bare mulighet til å se hvor mye data man har/har brukt. Appen jobber de dog med å videreutvikle, men igjen den burde vært godt utviklet før lansering. For dårlig!!! Data rollover reklamerer de for, men det får man ikke. Gidder rett og slett ikke ta kontakt med kundeservice, skal bytte selskap!!
Det startet med at de registrerte meg hos tv 2 sumo, etter 2 måneder skulle de ha ekstra betalt for dette (100 kr). tok kontakt med dem, de unnskyldte seg. Neste måned skulle de fortsatt ha betalt ekstra for tv 2 sumo. Tok kontakt igjen, de unnskyldte seg. så økte de prisen på abonnementet med 100 kr. De sendte melding om at jeg hadde en regning fra dem, min side var under utvikling så fikk ikke logget inn, dette skjedde 2 måneder på rad. Betalte da 570 kr 2 måneder på rad, når jeg kjøpte bestilte et abonnement på 399. For å ikke snakke om 5GB om dagen 99 kr for boost greiene de startet med.
Her betaler man 499kr for fri data, men man må betale 99 kroner till etter å ha brukt 5GB for å få brukelig hastighet.. HVER DAG!? Beklager, men dette er helt usmakelig, bedre å restarte telefonen enn å måtte skyte kundene deres på nært hold bakfra. I skrivende stund så STJELER og LYVER Chilimobil hele tiden. Jo mer de stjeler, jo mindre lyver de og motsatt. Personen som la til/kom fram med ideen til superboost funksjonen burde bli sparket. Jeg anbefaler IKKE å få chilimobil framt til de fjerner tyveriet kalt "Superboost".
Bedre dekning og kundeservice enn Ice net, Talkmore osv
Etter å ha avsluttet kundeforholdet fortsatte Chili å fakturere i to måneder under påskudd om at det var uavklart om mobilnummeret skulle flyttes. Chili ble det dyreste og mest kranglete mobilabonnementet jeg har hatt. Sleip og lovstridig praksis!
Chili er kanskje det billigste for storforbrukeren, men hastigheten deres er ræva, og jeg føler hele tiden at den er strupet.
Helt greit abonnement hos chillimobil men siden jeg skal jobbe på Svalbard frem til desember så er det veldig dårlig dekning der vi jobber. Les Lunckefjell....