Chilimobil har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Fikk presentert en faktura fra mai som hadde gått til inkasso nå i desember. Ringte og forklarte meg og etter en kort mailkorrespondanse kunne saksbehandler hos Chili trekke inkassosaken da de innså at dette var en menneskelig feil; at jeg kun hadde glemt den, og betalt alle fakturaer i tide siden det. Veldig fornøyd med hvordan jeg ble lyttet til og forstått. Jeg følte meg betydningsfull og ikke bare som en i mengden. Saksbehandleren handlet raskt og tok ansvar for at mitt problem ble løst og tenkte samtidig fleksibelt da mitt ærende ikke fulgte standard løsning.
Abonnementet fri data tilbyr opptil 1000Gb pr. mnd. For hver tjedje Gb brukt stopper det opp og du får en SMS som må besvares for at du skal få 3 GB til. På toppen av det hele må mobilen restartes hver gang dette skjer. Abonnementet er med andre ord ekstremt irriterende og tilnærmet ubrukelig.
Aldri vært borti ett mer useriøst firma der man daglig ble begrenset på datamengde og flyttet til dårlige vilkår selv om man ikke brøt vilkår og holdt seg laangt under grensen for datamengde. Ble tvunget til avsluttet abonnement da jeg hadde benyttet meg av 20% av den tillatte datamengden på 18 dager.
Fikk degradert fri bruk uten forvarsel med en sms., Hvor de påstår at jeg har brutt reglene for bruk. Har brukt ca 200 GB på på 3 uker strømming, da jeg ligger på sykehus og ikke har tv. Jeg skal ligge her 1 måned til. Uten tv. Dette kan umulig være lovlig. Fraråder på det sterkeste. Ser at flere her har opplevd det samme.
Du betaler for 1000gb. De sperrer deg for og ha brukt unormalt mye,og jeg har da brukt 200gb på 18 dager. Altså 20% av det jeg har betalt for! Ren svindel.
Her kommer årets julegave fra meg til verden. Ikke vurder mobilabonnementet CHILIMOBIL! Først å fremst kan jeg ikke annet enn å legge meg skinnflat overfor alle venner og bekjente som i det heletatt har vurdert Chilimobil på min oppfordring! Jeg beklager. Jeg var svært godtroende ovenfor abonnementet og har gitt anbefalinger videre basert på en sparsommeligt egenvurdering. Chilimobil lokker til seg kunder ved å markedsføre abonnementet FRI data, og nå også med datadeling til eget bruk. Dette er en langt i fra sannheten. Denne uken er vi flere som har blitt fratatt abonementet vårt, med begrunnelse i at vi bruker for mye data! FOR MYE DATA I ET FRI DATA ABONNEMENT!!!?? Utestengingen ble også gjort uten noe form for advarsel. Jeg har forsøkt å få en forklaring på hos Chilimobil kundeservice, men her har ikke de mye informativt å komme med. Vi ble sperret ut fra fri data-abonnement og satt over på abonnementet "25 Gb", samtidig som de tappet denne datakvoten til 0, med begrunnelse i høyt forbruk i det tidligere abonnementet. Jeg har store problemer med å forstå at denne praksisen kan være i tråd med lovverket og har derfor sendt denne saken til flere klageinstanser. Det er ikke prisen for abonnementet som har vert det viktige for meg ved å velge chilimobil, men den datafriheten jeg innbilte meg å få som chilimobil-kunde. Denne friheten er ikke-eksisterende i den praksisen som chilimobil utøver på flere hold. Jeg kan ikke se å ha brutt med noen av de rettningslinjene abonnementet opplyser om, og mener det er en svært uetisk kundebehandling å sperre abonnementet mitt på en uberettiget misstanke om brudd på vilkår.
Fri bruk heter abonnementet, men det er svært misvisende. Nå strøypes datastrømmen på 5GB, og man må sende SMS for å "åpne opp", men da får man kun 3GB, før det hele må gjentas... 1000GB bruk pr.mnd er i snitt 33GB om dagen, DER hadde jeg forstått om strømme-grensa gikk, med sms om åpning blablabla... I tillegg til disse nye begrensningene, er prisen økt fra 399 til 499.