Chilimobil har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Fikk degradert fri bruk uten forvarsel med en sms., Hvor de påstår at jeg har brutt reglene for bruk. Har brukt ca 200 GB på på 3 uker strømming, da jeg ligger på sykehus og ikke har tv. Jeg skal ligge her 1 måned til. Uten tv. Dette kan umulig være lovlig. Fraråder på det sterkeste. Ser at flere her har opplevd det samme.
Du betaler for 1000gb. De sperrer deg for og ha brukt unormalt mye,og jeg har da brukt 200gb på 18 dager. Altså 20% av det jeg har betalt for! Ren svindel.
Her kommer årets julegave fra meg til verden. Ikke vurder mobilabonnementet CHILIMOBIL! Først å fremst kan jeg ikke annet enn å legge meg skinnflat overfor alle venner og bekjente som i det heletatt har vurdert Chilimobil på min oppfordring! Jeg beklager. Jeg var svært godtroende ovenfor abonnementet og har gitt anbefalinger videre basert på en sparsommeligt egenvurdering. Chilimobil lokker til seg kunder ved å markedsføre abonnementet FRI data, og nå også med datadeling til eget bruk. Dette er en langt i fra sannheten. Denne uken er vi flere som har blitt fratatt abonementet vårt, med begrunnelse i at vi bruker for mye data! FOR MYE DATA I ET FRI DATA ABONNEMENT!!!?? Utestengingen ble også gjort uten noe form for advarsel. Jeg har forsøkt å få en forklaring på hos Chilimobil kundeservice, men her har ikke de mye informativt å komme med. Vi ble sperret ut fra fri data-abonnement og satt over på abonnementet "25 Gb", samtidig som de tappet denne datakvoten til 0, med begrunnelse i høyt forbruk i det tidligere abonnementet. Jeg har store problemer med å forstå at denne praksisen kan være i tråd med lovverket og har derfor sendt denne saken til flere klageinstanser. Det er ikke prisen for abonnementet som har vert det viktige for meg ved å velge chilimobil, men den datafriheten jeg innbilte meg å få som chilimobil-kunde. Denne friheten er ikke-eksisterende i den praksisen som chilimobil utøver på flere hold. Jeg kan ikke se å ha brutt med noen av de rettningslinjene abonnementet opplyser om, og mener det er en svært uetisk kundebehandling å sperre abonnementet mitt på en uberettiget misstanke om brudd på vilkår.
Fri bruk heter abonnementet, men det er svært misvisende. Nå strøypes datastrømmen på 5GB, og man må sende SMS for å "åpne opp", men da får man kun 3GB, før det hele må gjentas... 1000GB bruk pr.mnd er i snitt 33GB om dagen, DER hadde jeg forstått om strømme-grensa gikk, med sms om åpning blablabla... I tillegg til disse nye begrensningene, er prisen økt fra 399 til 499.
Hadde Chili Fri data i fire dager før de begrenset abonnementet til 25GB data per måned. Villedende markedsføring er en mild beskrivelse av dette selskapet. Styr unna!
Allerede fra første dag slet jeg med ChiliMobil. De hadde registert mitt FriBruk med 1GB istedenfor 1TB (ifølge de), og dataen min forsvant så fort jeg hadde fått aktivert mitt nye sim-kort fra Chili. De hadde da brukt 15 dager lenger enn den fastsatte datoen for overføring av mitt telefonnummer. Da jeg så neste gang måtte kontakte de, en mandag i sommer, var det over 2(!) timers estimert ventetid i kø og jeg la på etter en times venting. Jeg sendte da en mail, som de så brukte over en måned(!) på å besvare. I høst har de ikke mindre enn 5(!) ganger satt ned abonnementet mitt til 12GB,og stengt av datatilgangen min grunnet «et dataforbruk som ikke er i tråd med vilkårene» med umiddelbar virkning. Jeg har kontaktet de ved hver av disse anledningene, og de har da satt tilbake mitt FriBruk-abonnement. Forrige uke ble jeg igjen bombardert med sms-en: «Oops, i dag går det unna med dataforbruket :) Ønsker du å surfe videre? Svar «Data» på denne meldingen og få nye 3GB tilgjengelig (kostnadsfritt). Hilsen oss i Chilimobil», flere ganger ila få minutter. jeg skjønte ikke hvorfor jeg fikk disse og ringte kundeservice. Da forklarte de med at de «etterakkumulerte» dataforbruket mitt etter endringene i vilkårene deres(?!). Jeg fikk rettet opp i abonnementet mitt, som da stod på ChiliLargeEU til det nye FriData- abonnementet. I dag, fire dager etter, får jeg på ny en sms som sier at «Chilimobil ikke lenger kan tilby meg FriData», og har satt ned abonnementet mitt til 25GB, og dermed også stengte datatrafikken min igjen. Da jeg sendte e-mail i stad fikk jeg da bare til svar at det var ingenting å gjøre med, og at dette var grunnet i «forbruk av data vurderes å vesentlig overstige tilsvarende kunders gjennomsnittsforbruk». De nekter å gi noe informasjon om hva slags tall de baserer dette på, og at det er en «vurdering de gjør på månedlig basis»....
Noe av det dummeste jeg har opplevd. "nå med deling" står det klart og tydelig på websiden dems. Bruker du over 5 giga pr døgn, stenger de linja di, og du må svare på en sms, vente på bekreftelse, og slå av og på telefonen din. Da får du i teorien 3g til. Noe som aldri stemmer. Igjennom en Netflix film stenger de linja gjerne 2 til 3 ganger. sms terror altså. Og jeg har KUN delt til egne enheter. Men noen på chili har bestemt jeg altså ikke overholdt det. Jeg har mange enheter da. 2 pc'er, stasjonær og laptop, playstation og xbox, samt mine 2 telefoner. Alle, egne enheter. Så folkens, dette med deling, kan dere glemme. Feil markedsføring, juks og bedrag. Jeg anbefaler ICE til de som trenger mobildata, og ikke kan få noenlunde bra Fastlinje. Takk og farvel chili, håper dere går konk. Makan til lureri, og sms terror skal man lete lenge etter. Fri data er alt under 150 gb på en mnd.. dessverre brukte jeg noe over dette.... Og det fikk man jo klart se, da de sendte sms i hytt og pine, og brøt samtaler...