Fjordkraft Mobil opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Bestilte Fjordkraft ung med 10GB data fordi de hadde en svært god pris og "full telenordekning". Dette var i forbindelse med at jeg hadde byttet jobb og min tidligere jobb hadde betalt for telefonbruken min frem til nå, så da jeg prøvde å bestille abonnement hos fjordkraft begynte fa#%nskapen å rulle. Først måtte jeg sette i gang et eierskifte slik at jeg fikk beholde telefonnummeret mitt, greit nok. Men når det var gjort hadde ikke kundebehandler jeg snakket med klart å loggføre dette så ingenting skjedde og jeg ble bedt om å utføre eierskifte når jeg kontaktet de 2 dager senere. Javel, det har jeg jo allerede gjort? Min tidligere arbeidsgiver har sendt fullmakt og hele pakka? Nei det har du ikke. Okei da gjør jeg det igjen da, dette ble selvfølgelig heller ikke registrert av kundebehandler. 5(!!!) ganger ble jeg bedt om å gjøre dette av forskjellige kundebehandlere som alle sa "det står ikke loggført her at det har blitt gjort". Ingen av disse kundebehandlerne har klart å gjøre jobben sin??? Jeg endte opp med å gå 1 uke i ny jobb UTEN hverken telefon eller internett, noe som ikke var spesielt populært hos min nye sjef. Til slutt måtte kjæresten min fysisk dra til Lysaker og trappe opp på kontorene deres, noe som var avklart med kundebehandler dagen før, og kreve å få simkortet i hånden slik at jeg slapp å gå lenger uten telefon på jobben. Da hun møtte opp var det selvfølgelig INGEN som hadde fått den beskjeden og hun måtte diskutere i over 30 min før fjordkraft opprettholdt avtalen sin. Så, jeg fikk simkortet 4. Oktober, det skulle aktiveres klokken 1130, men det ble ikke gjort før ENDA en samtale med kundeservice klokken 1630!!! Og nå i dag, LØRDAG 5. OKTOBER, jeg har hatt simkortet i telefonen i UNDER ETT DØGN og det har kun vært aktivt i bilen fra jobb og hjem hvor jeg da koblet telefonen til wifi, FÅR JEG EN SMS OM AT DATAEN MIN ER BRUKT OPP OG HASTIGHETEN BLIR STRUPET??? Jeg har 10 GIGABYTE inkludert og brukt kanskje 30 MEGABYTE. Fjordkraft er den absolutt mest elendige drittopplevelsen jeg noensinne har hatt. Gjør deg selv en tjeneste og hold deg milevis unna denne de folka her, takk GUD for at de ikke har bindingstid.
Hei Fabian, og tusen takk skal du ha for tilbakemeldingen. Dette sier vi stor pris på at du gir oss beskjed om! Her er det ikke annet å gjøre enn å legge seg langflate, for her har vi rotet det til for deg. Det beklager vi. Jeg har sendt tilbakemeldingen din videre til de som har hovedansvar for både mobilabonnementene våre og eierskifteprosessen, slik at vi kan ta lærdom av dette. Dette skulle aldri ha skjedd, og vi skal gjøre vårt ytterste for at det ikke skal skje igjen. Med vennlig hilsen Fjordkraft
skjønner ikkje korleis dataen forsvinn. Kjøpte ekstra 3 GB, før kvelden var omme var det vekk, tlf var berre i bruk på spotify, hørte på musikk. Appen virker heller ikkje. Går ikkje ann å få fat i kundeservice i helgene.
Hei Wenche, og takk for at du legger igjen en tilbakemelding til oss. Det setter vi pris på. Det kan være mange grunner til at mobildata forsvinner raskere enn planlagt. Vi har skrevet en artikkel om de vanligste grunnene her: https://www.fjordkraftmobil.no/mobilskolen/raskere-tom-for-data-etter-bytte-av-mobilselskap/ Men jeg vil oppfordre deg til å kontakte oss på telefon, chat, e-post eller Facebook slik at vi kan se på dette sammen og komme til bunns i hva som har skjedd. Da kan vi også hjelpe deg med å få mobilappen til å fungere. Jeg håper vi hører fra deg! I mellomtiden ønsker jeg deg en fin uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Byttet til fjordkraft for 1 år siden. Hadde 2 GB hos Telenor i flere år. Aldri brukt opp alt unntatt i juli, da har jeg kjøpt extra eller hatt nok på roll-over. Så til saken. Fikk SMS 28 AUG, snart brukt opp all data. Hadde da 3 GB. Kjøpte 3 GB extra 30 AUG. 16 sept, melding igjen. Snart brukt opp data. Byttet til 6 GB den 17. samme dag nullstilte jeg alle tellere på 2 enheter. I dag samme beskjed, tomt for data snart. Leste av telleren, brukt totalt 622 MB de siste 7 dagene. Så her er det noe alvorlig galt med datatelleren til fjordkraft? Eller teller iPhonen feil tro?
Hei Roger, og takk for at du legger igjen en tilbakemelding til oss. Så leit å se at du ikke er fornøyd med mobilabonnementet ditt. Siden jeg ikke vet hvem du er er det vanskelig for meg å si nøyaktig hva som har skjedd her. Jeg vil oppfordre deg til å kontakte oss direkte via telefon, chat eller e-post slik at vi kan se nærmere på dette sammen med deg. Vi er også tilgjengelige på Facebook. På generelt grunnlag kan jeg si at det er ikke noen forskjeller på måten mobildata brukes/telles hos oss enn hos andre mobilselskaper, så forklaringen ligger nok et annet sted. Jeg tror ikke det er noe i veien med telleren på iPhonen din heller, men dette vil en av våre kundekonsulenter kunne finne ut av sammen med deg hvis du tar kontakt. I mellomtiden har vi også skrevet en artikkel om dette temaet - kanskje finner du noe av forklaringen her? https://www.fjordkraftmobil.no/mobilskolen/raskere-tom-for-data-etter-bytte-av-mobilselskap/ Jeg håper vi hører fra deg! I mellomtiden ønsker jeg deg en fortsatt fin uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Opplever stadig store tillegg for databruk, noe jeg sjelden hadde før jeg byttet til Fjorkraft. Etter første gang ble jeg mer bevisst, sjekker ikke email på ferge, slår av data roaming. Ser likevel at email er lastet ned 4 ganger på 2 timer og tilleggsfakturering på nok 460,00 siste mnd. Ser også at Fjordkraft er 3 x dyrere enn feks OneCall på Maritim bruk. Kommer til å bytte leverandør.
Hei Randi, og takk skal du ha for tilbakemeldingen din. Det stemmer at databruk på skip er dyrt, og vi anbefaler alltid å skru mobildata helt av når man er på slike reiser. Det er mye bedre å benytte seg av WiFi ombord. Vi sender ut prisvarsel på SMS med en gang man er tilkoblet satelitt slik at man skal være oppmerksom på hvilke priser som gjelder, og slik at man kan ta sine forholdsregler. Det er leit å høre at du vil bytte mobilselskap, men hvis du er avhengig av å bruke mobildata på skip har jeg forståelse for at du ønsker en operatør med lavere pris. Jeg ser vi har samme pris som OneCall på Telenor Maritime offshore, men her vet jeg jo selvsagt ikke hvilken satelitt det er du oftest er koblet opp mot. Ønsker deg en fortsatt fin uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Billig og godt abonnement for den som ikke bruker mye mobildata til stadighet.
Hei Jørn, og mange takk for den hyggelige tilbakemeldingen! Det er godt å høre at du er fornøyd med oss. Om det er noe som helst vi kan hjelpe deg med i fremtiden er det bare å ta kontakt med vår kundeservice. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Så langt har jeg ikke hatt negative erfaringer med fjordkraft, at dekningen som leveres fra telenor ikke alltid er der. Vel, slik er det hos alle de andre leverandørene også. Skulle jeg savne noe så ville et ekte rollover være suverent. Pr i dag er det ingen som har dette, du får bare samle opp fra forrige mnd. Noen av oss bruker mobilen lite i perioder og mer i andre perioder. Da ville et ekte rollover tilbud vært kjærkomment. Savner også tilbud på mobiler, eneste ekte mobiltilbud er valgfritt abonnement men rentefri betaling av mobilen over 10 - 12 mnd. Kunne også vært supert om fjordkraft ble første seriøse leverandør av mobilt bredbånd for oss som streamer en del film og serier.
Hei Arild, og tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen. Så godt å høre at du er fornøyd med oss. Vi noterer oss ønskene dine, og håper vi vil kunne tilby enda flere tjenester som dekker dine behov fremover i tiden som kommer. Ønsker deg en fortsatt strålende uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Mangler Sveits i tillegg til datapakke EU/EØS. Det har de fleste andre leverandørene.
Hei Elin, og tusen takk skal du ha for tilbakemeldingen. Det stemmer at vi ikke har Sveits inkludert i EU/EØS. Jeg skal ta tilbakemeldingen med videre, og ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft