ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
4G hos ICE funket ikke i Ukraina. Jeg snakket med serviceavdelingen og brukte en god time uten hell på feilsøking. Saken ble sendt over til teknisk avdeling hvor jeg fikk svar tre dager senere om at de kunne ikke feilsøke med operatør i landet(KyivStar) pga situasjonen. Det var ingen problem for meg å få tak i KyivStar, og de sa det var null problem å feilsøke. De skjønte på ingen måte problemet. Så hadde jeg blitt belastet for to samtaler til Nederland på samme dag til to ulike norsk nummer. Begge personen befant seg i Norge på tidspunktet. Svaret fra kundebehandler var: "Jeg er nok uenig, det står her at du har ringt til de 2 , da er det Noe som ikke stemmer. Jeg sjekket med en overordnet og det ser bra ut på vår side. Vi skal ikke diskutere om hvem som har rett her, jeg fjerner det beløpet, men om det kommer opp igjen så står du for å betale det. Men jeg fjerner det nå 😊" Og etter at jeg fortalte at svaret hans var uakseptabelt så var dette responsen: "Da tar vi det om det skjer igjen😊 Jeg forstår at du opplever det uakseptabelt, men jeg har løst det for nå, og om dette skulle skje igjen så tar vi en titt på det, da kan vi åpne saker og ta det du ønsker å bevise for. Annet enn det så ønsker jeg deg en strålende dag videre, om det ikke er mer" Hva tror de er mest sannsynelig. At de har noe feil i systemet sitt, som de har på 4G, eller at jeg har ringt to ulike norske personer som begge tilfeldigvis er i Nederland på samme dag. Blir svett. Minus to kunder på ICE.
Hei, Knut! Utrolig trist å lese om situasjonen din! Som alle vet, er situasjonen i Ukraina ikke bra, noe som skaper problemer på mange fronter. Et av problemene er at kunder dessverre kan oppleve manglende dekning. Dette er beklageligvis ikke noe vi kan gjøre noe med 😕 Dette med samtalene til Nederland høres jo veldig rart ut. Her er det fint om du kontakter vårt kundesenter på telefon 21 00 00 00 eller chat på ice.no, slik at vi kan prøve å finne en årsak til dette problemet. Mvh. Kristine ice.no
Har benyttet mange ulike operatører opp igjennom, og valgte Ice pga pris og datafrihet. Var skeptisk pga omtaler her. Nå har jeg hatt Ice i flere år, og er samlet sett veldig fornøyd og glad for at jeg ga det et forsøk. Reiser en del (østlandet), også uti naturen. Opplever dekning som rimelig god, men ikke best. Har ikke hatt problemer med samtalekvalitet. Aldri hatt behov for å kontakte kundeservice. Aldri opplevd mas eller henvendelser. Har også abonnement for barna. Også dette er billig. Appen er oversiktlig og grei, og det er lett å bestille/endre abonnementene ved behov for hele familien. Mitt råd til alle som er opptatt av å ikke betale mer enn man må: prøv Ice og se hvordan det funker!
Hei, Bård! Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding! 💛 Det er ett veldig godt tips du kommer med her. Noe som ikke passer for andre, kan passe utmerket for deg. Man må bare teste og finne ut av det selv! 😃👍 Mvh. Kristine ice.no
Hyggelige, flinke folk, en møter hos ICE. Men desverre strekker tekniske muligheter ikke helt opp, som ender med veldig blandet samtalekvalitet på mitt litt ulendt liggende hjemmested og enkelte plasser, ut i felten. Jeg er avhengig av 100 prosent samband og vil har den best mulige kvaliteten. Om en, to år kanskje er ice net der også. Menn ikke her og ikke idag.
Hei, Jørg Tusen takk for hygglig tilbakemeldning :) Leit att det ikke fungerer helt optimalt for deg, men vi jobber stadig med utviklingen av vårt nettverk. Mvh. Marianne ice.no
Hadde behov for internettilgang som alternativ løsning til mobilt bredbånd på ferieleiligheten i en fjellbygd med masse hytter hvor ICE sin sender er kun 200 meter unna i fri sikt. I en ICE butikk fikk jeg anbefalt vanlig mobilabo 8GB med Data Frihet som tillegg. Har sådan sjekket dekning og behov for fart og bestlte via kundeservice. Hyggelig fyr som har gitt rabatt de første månedene. Simkortet kom raskt og alt fungerte bra i ICE+ nett i en uke. Så ble det bråstopp og ICE+ ble borte. Sjekket på andre telefoner med abo på Telenor sitt nett, også der var kun Telia og Telenor tilgjengelig. Kundeservice har sjekket og har ikke funnet driftstans der hvor jeg var og har prøvd å hjelpe med å sende ut nye APN-innstillinger. Ikke mulig å komme inn på ICE+. Fikk ekstra data for å kunne bruke Telia sitt nett, men med 10 GB/døgn forbruk er det veldig lite. Tok telefonen med simkort til Oslo område og der virket det som det skulle. Tok kontakt med kundeservice igjen og fikk høre at det har vært full driftstans i over en uke i fjellbygda og at de "ikke alltid har tilgang til oppdaterte driftsmeldinger". Har så blitt lovet at jeg måtte ikke betale for Data Frihet siden de har en fornøydgaranti. Har fryst abonnement og etter en måned bestemt meg å si opp siden vi har funnet en annen løsning i ferieleiligheten. Så tok det nok en måned etter oppsigelsen for å få pengene tilbake. Pros: Hyggelig og løsningsorientert kundeservice på telefon nesten uten venting, godt produkt Data Frihet som gir 1 TB data til 348 kr med redusert fart (10 MBit/s). Appen er brukervennlig og viser godt om en er tilkoblet ICE+ nettet. Cons: At nettet faller ut i over en uke på et feriested med kapasitet til 15.000 mennesker er for dårlig. At kundeservicen ikke vet om det og kunden ikke varsles, kan ikke unnskyldes. Har aldri hatt et like langt avbrudd med andre operatører et sted. Det virker om ICE er på rett vei, men nettet må bli mer stabilt. Tilbakebetaling av det som ble lovet iht. garantier kunne vært raskere og frysing av abonnement virker litt strategisk opplagt for å pynte på statistikker. Lærdom: Du får det du betaler for...
Hei, Takk for din tilbakemeldning :) Beklager ulempen dette har medført deg. Vi jobber stadig med utviklingen av vårt nettverk. Mvh. Marianne ice.no
Frøs 1 av 3/4 tlf nr hos dem grunnet utenlandsstudier. De åpnet det uten å varsle oss. Kostet oss 2 mnd betaling pluss nytt frysegebyr uten at simmen har vært noe i bruk. Skuffende siden de frem til nå har levert god kundeservice. Skifter trolig leverandør for alle nå.
Hei, Rune Dette var leit å høre. Når det registreres frys for et abonnement, gjenåpnes dette automatisk etter 6 måneder. Dette skal du som kunde bli informert om, og vi beklager hvis det har skjedd en glipp her. Jeg får dessverre ikke sjekket saken din her da det krever mer informasjon enn hva vi ønsker at du legger ut her på offentlig vegg, men ta gjerne kontakt med vår kundesupport på telefon 21 00 00 00 eller via vår kundechat på ice.no. Vi kan da se hva vi kan gjøre. Mvh. Anne ice.no
Er svært fornøyd med Ice. Fikk bedre dekning hjemme i Oslo med ice enn med tidligere leverandør. Sleit med dårlig samtalekvalitet.
Hei. Tusen takk for hyggelig tilbakemeldning :) Mvh. Marianne ice.no
Ice er billig, men det gode slutter der. Elendig dekning i Bergen, spesielt om du ikke er ute.
Hei, Omar Det er beklagligt att du har elendig dekning. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected] så kan vi se hvordan dekningen ser ut i ditt område. Mvh. Marianne ice.no