ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
hei. var så dum å bli lurt av en selger hos ice høsten 2021, jeg byttet over til ice med totalt 6 telefoner, det var såkalt fri 4g , det hørtes jo fint ut , men hjelper lite når det er dårlig dekning veldig mange plasser . selgeren fra ice fortalte meg at de sender på telenor sitt nett , det kan umulig stemme, når jeg var sammen med folk som hadde telenor , de hadde god dekning , jeg klarte ikke å ringe.. hva gjorde jeg da ? jo jeg byttet tilbake til telia. tenkte det blir jo ikke noe problem , telia dekker jo bruddgebyr på 3000,- pr tlf. men ice har faktisk bruddgebyr på 6000,- pr tlf , det står sikkert med liten skrift en godt gjemt plass , men ikke noe jeg ble fortalt når jeg ble lurt inn til ice . syntes det er helt utrolig at et såkalt seriøst telefonselskap kan få lov å holde på med dette .. om ikke det er nok ble jeg i forige uke oppringt fra en selger hos ice , tilbudet var som følger : de skulle dekke alle kostnader vedr bruddgebyr om jeg byttet tilbake, og nå var alt vedr dårlig dekning historie... helt utrolig
Hei, Bjarne Så dumt å høre at du har hatt mye problemer med dekningen din! Det virker som det har vært litt missforståelser rundt dekningen. Vi bruker ikke Telenor sitt nett, men vi bruker Telia's nett i områdene hvor vi selv ikke har dekning. Ang. bruddgebyret ditt gjelder nok dette ett Bedrift abonnement. Abonnementsavtalen som blir inngått skal bli fysisk godkjent av deg som kunde før den trer i kraft. Uansett veldig kjedelig om du ikke mener å ha blitt fortalt om dette av selgeren i forkant, og er veldig lei oss for den dårlige opplevelsen din. Mvh. Kristine ice.no
Eg vert kunde hos ice nett lenge så mye som har blitt bedre og forbedring i alle årane eg har vert kunde hos ice nett, ice + detter ut inni mellom ja eller den gjor det på min gammle iPhone så på min nye iPhone har det ikkje gjort det enda, stor fornøyd så langt, litt dårlig dekning noen steder i Molde så det ville vert supert om det er mulig og få det fiksa så ditta skjer når eg streama på twitch da legger eg litt inni mellom så oppe med Molde vatne og der og i norbyen er det dårlig dekning, elles er det super bra kundeservice og lav pris i forholde til hva man får da får pengane, dere som har komt med dårlig omtala her burde skamme dere så fordi dere har ikkje peiling på hva dere prata om, eg vert kunde i mange år til totalt , ice nett er det eg har hatt lengst, har bytta til andre selskaper men bytta fort til ice nett igjen, så synest eg dere burde få dere 5G i Molde snart, eg bruka mye mobil data i månen og har ice +, så må dere få fikss slik at vi får brukt mobilen i utlande så sendt melding og ringe ,fortsett og bere forbedre dere 😊
Hei, Kai Så utrolig hyggelig lesning! Dette er slik vi ønsker at kundeforholdene hos oss skal være 😊 Fantastisk at du deler din erfaring med oss! Her kan du sjekke jevnlig for når 5G kommer til Molde -> https://www.ice.no/dekning/5g/ Abonnementet skal fungere i utlandet, slik som i Norge. Kan det ha vært manglende innstillinger som var grunnen til at du har hatt begrenset tilgang til mobilbruken? Send meg gjerne en e-post til [email protected] så kan vi se på det sammen 😊Husk å ta med hele navnet ditt og mobilnummeret det gjelder. Ønsker deg en fin dag! Mvh Tina ice.no
Det har bra kundeservice men dårlig hastighet men de kan endre seg med 5g og når man er i utlandet så kan man ikke ringe eller sende melding
Hei Det er godt å høre at du er fornøyd med servicen du har fått hos oss, men det at du ikke får telefonen til å fungere i utlandet, må vi finne ut av. Send oss en e-post til [email protected] med fullt navn og fødselsdato samt telefonnummeret ditt, så skal vi se nærmere på saken. Mvh. Anne ice.no
Vi har vært lojale kunder hos Ice i flere år. Allikevel har vi en informert om dekningsfeil en rekke ganger, noe som hver gang har skyldtes skyldes feil i nettverket deres. De har forøvrig ikke informert om feilen på eget initiativ, eller meldt ifra om dette på deres egne nettsider. Til tross for at de har avdekket at feilen ligger hos de, så ønsker de selvfølgelig ikke å gjøre opp for seg heller. Først når man sier opp samtlige abonnementer hos de begynner de å ta kundene på alvor. Da ønsket de selvfølgelig å lokke deg tilbake men noe du man hadde krav på fra begynnelsen, uten å anerkjenne feilen. Dette blir rett og slett for dumt, og vi angrer inderlig for å ha noen gang blitt kunde hos de. Styr unna!
Hei Dette var leit å høre. Send oss gjerne en e-post til [email protected] med litt mer informasjon så skal vi se nærmere på saken. Mvh Anne ice.no
So where do we start with this quagmire of terrible service. Well let's start with my customer service experience. I have been with ICE for over 3 years now, Sadly it's my only option. When I ordered at first, the lied about the speeds i would get and then backtracked with this famous "Upto" or "Estimated", what this means in practise is ICE can lie through their teeth about speeds I can get, but still not get sued. Sadly a very dishonest practise. After dealing with customer services many times, it's pretty clear, they are bored people with little training, reading instructions off a screen. I got told 4 different things for the same problem, none of them were the actual problem. This when the tower went down and they refused to acknowledge that it was problem for over a week. they told me, it was my router, then it was my bad signal, then it was my computer then it was the network cable. I explained to them many times this was not problem and they refused to listen, finally after a week they agreed to send an engineer out, who took 4 days to turn up and further 2 days fix the tower. So over 2 weeks without internet. I got no apology or compensation. This cost me business and a lot extra time. I could give 3-4 more examples of my experience here but really i think the point is made. Just a note to ICE, I know you will reply to me here and ask me to email you, but NO i will not, this should be discussed in public forum, not behind closed doors where you can claim one thing and do another but undoubtedly you will claim this is not case but again from experience, ice likes to hide all its problems behind walls, so potential customers can't see the games they play and just how bad there customer service is. This sadly is something that happens a lot at least in my opinion with ICE. The price is rip off, while there competitors are offering, unlimited data and faster speeds. ICE still thinks 300gb a month is enough for over 1000kr a month, or 100 GBP or 103 USD. Yes they charge me over 1000 nok a month, for 300 gbs data. It's a utter rip off, they could easily offer unlimited, but they don't as they can rip off their customers more by forcing metered connection, then charging stupid amounts for extra data. The router they gave is terrible, I replaced it after a week with my own kit, because it could not even keep a stable connection for more than an hour without dropping and reconnecting. soon as changed the router, I had a great signal and no drops, but ICE claims its my signal that is problem, Just for context here, I am Network Engineer who works with cell towers and radio equipment on daily basis. So when I say they router is not good, can assure you it's not. Its cheap Chinese grey label that they got there logo put on and added some custom firmware. its cheap, and poorly configured, but yet they will charge you a lot of something they maybed payed 10kr at best.... So in conclusion, as much as ICE has its problems, when they signal is working and router is not falling over and such. its fine, but remember, that the price of being with ice.net is that you will spend a lot time wondering when it will go wrong again. Like for me in middle of speaking to my father in hospital, or in middle of important business call. They are finally making new tower near me and I will have access to other company's and honestly that is my review here, If you have chance, don't go near this company as they are dishonest, ripp off and poor hardware and signal, with limited data. you should go only go for ice if you have no alternative.
Hey, Dave Incredibly sorry that you have had so many problems with your router. Feel free to send us an email to [email protected] with your full name and telephone number, so that we can find a solution with you. Regards. Kristine ice.no
Ønsker å dele min erfaring så langt med ICE, kunde siden 1 april i år. Ble litt skremt av alle negative kommentarene som var her, men så langt kjenner jeg meg ikke igjen og har kun positive erfaringer å dele. Ble kunde: Bestilte abonnement da jeg kjøpte ny mobil hos POWER og allerede dagen etter var jeg flyttet over til ICE. Så gikk smertefritt og svært raskt :) Dekning: Bor i Innland fylke og ble overrasket over gode dekningen ICE har, både innendørs og ute. Ofte hatt bedre dekning fra ICE enn da jeg hadde et abonnement som brukte Telenor nett eller Telia. Kundeservice: Vært kontakt både på Mail og telefon med noen spørsmål jeg hadde og fikk raskt svar og kundeservice fremsto både hyggelig og behjelpelig. Faktura: Ikke så mye å si om, har abonnement sum i måneden og fakturaen inneholder kun denne :) Ingen overfakturering eller overraskelse på faktura. Tross for mye negativitet her, anbefaler denne kunden ICE og angrer ikke på å blitt kunde hos dem. Mvh Kay
Hei, Kay! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :-) Det du beskriver er akkurat slik et kundeforhold skal være. Det er ikke uten grunn at vi igjen har vunnet Kundeserviceprisen, så jeg setter stor pris på at du deler din erfaring med oss! Jeg ønsker deg en fin dag! Mvh Stine ice.no
En grunn til å bytte til Ice var å få både telefon og bredbånd av samme leverandør. Finner ut etterhvert at wifi tale,som er eneste mulighet for telefon på hytta,ikke støttes for IPhone. Trodde det var en selvfølge,ikke vært nevnt ved byttet(selvsagt),dvs det blir tilbake til Telenor for der funka det.Drit og dra.
Hei, Stig Wifi-tale er en tjeneste vi har for våre privatkunder, men det er kun enkelte telefoner som støtter tjenesten. Jeg beklager ulempene dette kan ha medført for deg! Jeg håper vi sees i fremtiden, så fort alle våre telefoner støtter tjenesten :-) Mvh Stine ice.no