ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg har hatt Ice helt siden Chess ble kjøpt opp av Telia, og gikk til helvete. Før det hadde jeg vært Chess-kunde i nesten 10 år, tror jeg. Jeg fikk vite ved en tilfeldighet at mange av Chess' ansatte hadde gått over til Ice etter "sammenslåingen". Telia er vel en slags "gigant" som skal ta Telenor på monopol, som er helt fair. Men følelsen er at Telenor drives av oppegående voksne folk, mens Telia drives av en gjeng tenåringer. Men dette var off-topic! Jeg har ikke TElenor, fordi Ice hadde bedre priser. Bottom line er at jeg er, og har vært siden jeg byttet, strålende fornøyd med Ice. Det er lett å komme i kontakt med kundeservice (alfa og omega!!), Ice-ansatte har fått grundig opplæring (like viktig!) og kan sine egne produkter og tekniske ting. Hver eneste henvendelse jeg har hatt har blitt besvart på noen minutter, og alltid løst på første henvendelse. De er konkurransedyktige på pris og er et oppegående, godt drevet selskap. 10/10, anbefales. Hilsen fornøyd kunde
Hei Anonym! Tusen takk for flott tilbakemelding, dette setter vi virkelig pris på! God jul! Mvh Stine Ice.no
Jeg kjøpte iPhone 13 fredag 25. november. På e-posten stod det at den skulle komme fra 1-4 virkedager, men det er tydeligvis feil. Vi har ikke fått noen melding om at den har blitt sendt eller noe, så vi vet ingenting om hvor den er. Skal jeg bare fortsette å vente? Jeg syntes ikke dette var noe bra.
Hei, Frøya Så leit å høre at du ikke har fått mobilen din ennå. Siden jeg ikke har innsikt i abonnementet ditt herfra, anbefaler jeg at du kontakter kundeservice på [email protected]. Da skal vi selvfølgelig hjelpe deg 😊 Mvh Julie ice.no
Jobber i gruve å er helt avhengig av wifi tale å det har ikke ice med iphone
Hei Geir Det er helt riktig at vi ikke tilbyr wifi tale til iphone enda, men det blir lansert wifi tale for flere modeller fortløpende, så vi håper dette er på plass snart. Mvh Stine Ice.no
I dag har jeg 2 abonnement. For min sønn ung bruker 30 gb og meg selv 1 gb. Hvor jeg har avtale slik at min sønn over fører det han ikke bruke til meg i løpet av måneden og det må han gjøre når ny måned starter for 2 abonnement betaler jeg ca 400 kroner pr måned. Og det er jeg fornøyd med. Men jeg har også forhandlet meg frem til den pris selv. Og i tillegg fikke jeg 2 måneder gratis i oppstarten. Så desember vil bli første måned jeg betaler for. Så jeg er fornøyd med ice.
Min kone fikk en tlf fra Ice med et tilbud hun trodde var bra. Hun ba derfor selger ta kontakt med meg som er eier av familiepakken og betaler regningen for abonnement våres. Det viste seg at tilbud bare var et velkomst tilbud på 2 måneder og derretter vil bli dyrere en det vi betaler for familie pakke hos Onecall. Selger ringte opp igjen til hun og påsto at jeg hadde godkjent overføring til dem. Nå Forsøker Ice å overflytte vår familiepakke med eierskifte av mitt nr som jeg har hatt i 30 år over til hennes navn og gi hun regningene i fremtiden. Når jeg som eier ringer ice kundeservice og ber dem kanselere bestillingen og forteller at selger har lurt min kone til et dårligere tilbud. Så tar de ikke dette til seg og sier at d er kona mi som må ordne. Hva blir d neste?? Skal de ringe barna og tilby ny mobil mot å svare ja på en melding??
Hei, Christer Dette var leit å høre. Nå har jeg ikke innsyn i hva som har skjedd i din sak, så jeg kan kun skrive på generelt grunnlag. Når det bestilles et abonnement hos ny operatør i et annet navn enn den som eier nummeret i dag, må det bekreftes en SMS med eierskifte fra nummeret som skal overføres. Nummeret blir ikke overført til oss før SMS-en er bekreftet. Mobiloperatørene i Norge har i henhold til norsk lov ikke lov til å hindre et mobilnummer fra å overføres fra en operatør til en annen. Derfor er det strenge rutiner når det gjelder bekreftelse av eierskifte. Jeg håper at dette løser seg for dere og ønsker deg en god kveld! Mvh. Julie ice.no
For oss med Apple produkter er dessverre ICE Norges dårligste mobil selskap, dette skyldes fordi ICE ikke har avtaler med Apple har dem sagt, men når dem nå har sagt dette i årevis uten å få til noen avtale er vel sannsynligheten liten til at det skjer. Ingen WiFi tale, eneste selskap som man må manuelt skru på 5G fot at det skal fungere (auto hos alle andre), eSim til iPhone kan man få (tungvint løsning, må installere ICE appen og kontakte kundeservice så blir eSim sendt til appen og man kan installere det derifra). Ingen støtte for eSim for Apple Watch, vel og merke mangelvare oss aller fleste foruten Telia og Telia’s andre merkenavn som glimre med sin støtte der. Ble glad da ICE kom med iceMax abonnementene, men skuffelsen kom like raskt med så dårlig hastighet alternativer dette abonnementet tilbyr, her burde dere minste også tilbydd et alternativt med fri fart første 100GB som aller fleste andre mobilselskapene velger å gjøre. Synes tillegg at alle mobil selskap burde tilby å bli kunde med eSim, da jeg selv ble kunde opplyste jeg at jeg ikke kom til å ta i bruk fysisk SIM-kort og at det ikke er særlig miljøvennlig å sende et brev med plastkort i posten som ikke kom til å bli brukt. Her har ikke bare ICE noe å lære, men fleste andre mobil selskap også. Er vel noe mobil selskapene prøver å utsette så lenge som mulig, siden med eSim kan kundene flytte lettere og mye raskere enn ved vanlige måten å måtte vente på et fysisk SIM-kort. (Bare en tanke, ingen konkrete bevis på dette) Har byttet mobil selskap, jeg ønsket heller å betale mere for et ubegrenset data abonnement som tilbyr fri fart og ikke begrensingene til ICE og siden Apple produkter er noe jeg fortsatt i lang tid kommer til å bruke og ICE ikke er god match der konkludere jeg med at jeg ikke kan anbefale ICE for meg selv eller til noen andre, spes. Apple brukere. Glemte noe så klart… Erfaring med kundeservice er kun positive, dem er raske til å svare, hyggelige og løste iallfall mine utfordringer raskt.
Hei, Kay Det er veldig leit at du har valgt å bytte til en annen operatør. Vi har dessverre ikke fått noen dato på når WiFi-tale og eSIM til Apple Watch blir lansert. Det er alltid bra med tilbakemeldinger og tips, og det setter vi pris på. Det er også godt å høre at du er fornøyd med kundeservice. Det er stor konkurranse i markedet og nye mobilabonnement og tjenester lanseres stadig. Det kan jo hende vi får et abonnement som passer til deg 😊 Mvh. Julie ice.no
Kjøpte en mandaga telefon , fikk over 1 uke og fikk ikke svar på henvendelsen. Ble til slutt at jeg benyttet angrerett på helw kjøpet. Men visa slutter ikke her . Fikk kredittkortgjels oppført på meg ifra en ukjent bank , noe aom viste aeg å være tlf. Dette får jeg ikke svar på og finner heller ingen info om at slikt skjer i en ukjent bank. Virker som respekten for kundene er helt utelatt der de faktisk gir en faan i deg som kunde . Styr unna for her finnea ingen rutiner eller effektivitet for å hjelpe kundene.
Hei, Kvive! Beklager at du har hatt den opplevelsen hos oss! Send oss gjerne en e-post til [email protected] med navn, telefonnummer og en oppsummering av saken, så skal vi undersøke dette for deg. Mvh. Rebekka ice.no