NiceMobil opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Var glad for å finne eit rimeleg 1 GB abonnement. Abonnementet datt ut med en gang vi passerte grensa til Sverige. Måtte på Wifi for å få chatta med kundeservice og få sletta abonnementet og legge det inn igjen via appen. Etter ios oppdatering er det og trøbbel. Oppfører seg som en "tidlegare linje" i kontakter. Problemet skal vere at kommunikasjonen mellom eSIM og telefonen skurrer. Hva betyr det? Kundeservice i chat er høfleg og hjelpsam, men tipsene gjorde ikkje at vi kom i mål.
Hei Ingrid. Det er leit å høre om problemene du har opplevd i utlandet. Dersom oppdatering av IOS og en omstart av telefon ikke løser problemet du opplever, vil jeg anbefale deg å ta kontakt med oss igjen på chat for videre feilsøking. Hyggelig å høre at du opplever en god service hos oss 😊 Mvh. Ken
Jeg ville bli kunde og lastet ned Appen. La inn hvilket abb jeg ville ha og ble bedt om å logge inn med Bank Id mobil Men hver gang jeg prøvde å logge inn med Bank Id mobil bje jeg sendt tilbake til siden som man logger inn med Bank Id. Ga opp til slutt. Det er ingen tlfnr som man kan ringe di på bare chatt. Et seriøst firma har tlf nr som folk kan kontakte di på. Dette er ikke godt nok. Takk for meg før jeg har begynt.
Hei Idar :) Da vi er et selskap hvor alt er digitalt og alt gjøres fra appen til kunden, er det chat vi har. Vi kan nås der mandag-fredag fra 08:00-20:00 og lørdag fra kl 09:00-17:00. Hvis du har problemer med appen er det bare å kontakte oss, så skal vi selvfølgelig hjelpe deg. Hvis du blir sendt tilbake, kan det være lurt å prøve å reinstallere appen og laste den ned på nytt igjen ;) Hilsen Isabel
Skal ærlig innrømme at jeg var litt skeptisk til å bytte til NiceMobil da jeg leste de andre problemene her om dekning, batteriproblemer og at bankid på mobil ikke fungerer. Hadde et lite problem med at jeg ikke hadde dekning i det øyeblikket jeg byttet over til NiceMobil, kontaktet kundeservice som svarte innen 5 minutter som hjalp meg med problemet. Jeg er en enkel person, og for meg så funker NiceMobil knall! Har ikke noe problemer, fantastisk at vi får konkurrande i det norske mobilmarkedet. Oppsummert: billig og bra :)
Hei Hung 😊 Takk for fine ord! Om du er en enkel person så er Nicemobil operatøren for deg 😊
Vi tog Nice pga Esim o bra pris på GB sade detta till flera vänner o kollegor varav många jobbar o bor i Norge, vi byter till annan leverantör för att ett samtal till Sverige kostar 149 pluss 19 kr ETT samtal??? Detta minner oss om elbolagen skiter väl i beloppet det är principen jo detta var ju utlandssamtal idiotiskt hur fyrkantig är det lov å vara? Skall vidarebefordra till 12.000 till. Någon som känner till ett seriöst sellskap i Norge med esim!
Hei Patrick. Nå kan ikke jeg gå inn på enkeltsaker, men om du har blitt trukket for kr149,- for en samtale så høres det ut som om du har ringt en lang samtale til Sverige. Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan se nærmere på saken.
Enkelt oppsett via app, e-sim med bank id fungerer godt. Det som jeg sliter med er at telefonens batterilevetid reduseres kraftig i områder der dekningen til (n)ice er dårlig. Jeg opplever ofte at tlf Handshaker ICE sitt nett og får utdelt 4G men likevel ikke har internett kontakt. Må ofte slå av automatisk valg av leverandør under nettverksvalg og tvinge tlf over på Telia sitt nett for å få internett i drift. Kan forøvrig se ut til at man har lavere prioritert i Telia sitt nett som (n)ice kunde enn da man var fullblods Telia abonnent. Noen ganger kan man se 2 (n)ice alternativer i nettverksvalg, hvorav kun det ene virker. Dekning og batterilevetid trekker altså ned. De som har behov for seriøs dekning bør muligens vurdere andre leverandører.
Hei, Jørn Så hyggelig å høre at du syns det har vært enkelt å bli kunde hos oss! Det er vanskelig å si hva som kan være den konkrete årsaken til dekningsproblemene dine uten å ha gjort et omstendig feilsøk sammen med deg, men jeg ser du kommer med noen korrekte påstander. - Det er helt riktig at hvis telefonen din får inn et signal fra en av våre mobilmaster, så vil telefonen prioritere ice-masten fremfor Telia sin mobilmast, selv om signalet fra Telia sin mast er sterkere. Normalt sett er ikke dette et stort problem for våre kunder, da vi dekker 94 % av hele Norge, der det bor mennesker til vanlig. Når det er sagt, så kan man oppleve utfordringer, hvis man ferdes eller bor i et område hvor det ikke er så mange som bor, det er noe vi hele tiden jobber med å utbedre og dette vil bedres på sikt. Vi jobber hele tiden med å bygge ut mobilnettet vårt og håper at du kan leve med de utfordringene du har, når dekningen ikke er optimal. Uansett vil jeg takke deg for konstruktiv tilbakemelding. Med vennlig hilsen Tommy B. NiceMobil
Da jeg fikk problemer med annen operatør ble NiceMobil redningen, trodde jeg. Helt topp med e-SIM så man slipper å vente på trege postleveranser. Det overskygger derimot ikke at kundeservicen rett og slett er dårlig, og at både appen og abonnementet ikke fungerte mesteparten av tiden jeg hadde abonnementet. Jeg avbrøt abonnementet kort tid etter å ha mottatt det, fordi jeg ville unngå at jeg ble trekt igjen når det kun var for nødstilfelle. Etterhvert innså jeg at det var mulig at jeg ble uten dekning på hovednummeret mitt i over en mnd, og da prøvde jeg å starte abonnementet igjen, rundt to uker etter etablering. Da ble jeg trekt for en ny mnd, men appen sa fortsatt at jeg var uten abonnement, og e-SIMet var uten dekning. Dette førte til at jeg kontaktet de i chat, og etter lang tid uten fremgang i saken ba jeg de om å kansellere abonnementet. Jeg kunne jo ikke gjøre det selv, da appen sa at jeg ikke hadde abonnement - noe de var klar over. Ble også lovet da å få refundert pengene som ble trekt dobbelt da jeg startet opp abonnementet igjen. Jeg var optimistisk om at det skulle løses, så tenkte jeg ikke mer om det. Nå, nesten 3 mnd senere oppdager jeg et trekk fra NiceMobil, og logger inn i appen, til at abonnementet nå vises som aktivt. Kundeservice var ikke veldig behjelpelig, og prøvde å flytte skyld over på meg, selv med chat-logg som bevis. Forferdelig opplevelse, anbefales ikke
Hei Ørjan. Så utrolig leit at du har fått en dårlig erfaring! Jeg kan ikke dele informasjon om chatter eller annen informasjon her. Hvor det har blitt en svikt kan jeg ikke si helt sikkert. Det skal være fult mulig å avbestille et abonnement fra appen vår, da vil man ha abonnementet til perioden på 30 dager er over, så blir abonnemnetet avsluttet og mobilnummeret som er på abonnementet blir kansellert. Ta gjerne kontakt med oss på chatten igjen så vi kan få en bedre avslutning på kundeforholdet. Det må ha vært noen misforståelser her! Håper å høre fra deg. /Kim
Jeg har hatt telenor i mange år og var fornøyd med det frem til jeg måtte ha 2 simkort i telefonen. Telenor leverer foreløpig ikke bankid på mobil til e-sim, og jeg har derfor byttet til NiceMobil. I starten var jeg svært positiv, de har en enkel bestillingsprosess og enkle, gode "pakker". Når dagen kom for overføring fungerte ikke abonnementet da jeg tidligere hadde lastet ned e-sim ved bestilling, dette måtte jeg selvsagt "overskrive" med et nytt telenor e-sim slik at jeg kunne bruke telefonen frem til abonnementet ble flyttet. Jeg brukte deretter over 1 time med kundeservice på å få lastet ned e-sim på nytt. Dette er for dårlig, både teknisk løsning og håndteringen til kundeservice. Per i dag er de dessverre eneste leverandør som leverer bankid på mobil på e-sim, jeg beholder derfor abonnementet frem til noen andre kommer på banen med samme løsning.