OneCall opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Byttet fra Telia til OneCall etter å ha vært kunde i Telia i nesten 10 år. Siden jeg er student så tenkte jeg at studentpakka var et bra kup og dessuten så eier Telia OneCall så jeg følte jeg fortsatt var i et seriøst selskap. Først var alt bra men 1 mnd etterpå så ble hastigheten helt elendig. Selvom jeg hadde nesten fullpakke med data og 5G på, så klarte jeg ikke måle 0,2Mbps i flere uker. Hver gang jeg chattet med OneCall så fikk jeg beskjed om å starte tlf på nytt, og dette hjalp kun i noen minutter. Det skal ikke være nødvendig å starte tlf på nytt 100 ganger om dagen for å ha på nett. Jeg fikk aldri tak i noen på kundeservice fordi det alltid var opp mot 100 personer på venteliste i følge de. Jeg er sjokka over hvor dårlig service et Telia selskap kan ha men nå har jeg dessverre forstått at de gjør det med hensikt slik at folk blir leie og bytter til Telia så det kan bli dyrere for folk. De tjener jo såklart ikke mye på å ha billige abonnementer til 250kr når de egentlig skal ha 500. Nå har jeg bestilt ice og kommer aldri til å bruke Telia/OneCall igjen. Enten må de legge ned OneCall hvis de er så grådige, eller operere profesjonelt som selskap, fordi det er helt elendig å tilby lave priser og reklamere med 5G, mens man egentlig får 0 tilgang på nett og god dekning. Skam!
Vært kunde siden 2010. Super kundeservice. De har alltid løst problemer som oppstår så jeg er fornøyd.
Byttet til Onecall Folkepakka full data kontroll i dag onsdag 12.10.2022, etter at jeg har vært kunde i Talkmore i 15 år. Grunnen til bytte var at jeg kunne få E-sim på klokka i tillegg til tvillingsim, for E-sim til klokke har ikke Talkmore fått ennå. På telefonen selger de inn at tvillingsim på dette abonnement kunne aktiveres, og også E-sim til apple Watch 7 kunne benyttes. Da jeg har aktivert sim kortet på telefonen, så ringer jeg kundeservice og ber dem aktivere E-sim til klokka. Vedkomne fikk det ikke til, men skulle sende det videre slik at det skulle bli fikset. Etter en liten halvtime får jeg sms om at dette ikke kan gjøres på dette abonnemente, men at de kanskje kunne få det til på et annet abonnement. Jeg svarer dem på denne henvendelsen, men får ingen svar. Ringer da kundeservice for og få fikset E-sim på klokka. Typen på kundeservice kunne ikke ordne dette, og han kunne heller ikke sette meg over til en sjef/eller noen som kunne ordne dette. Spurte etter navn og nummer til noen som hadde med dette å gjøre, men fikk kun svar at en representant fra salgsavdelingen skal ringe meg i morgen. Dette er så slett og dårlig kundeservice at det skulle ha vært straffbart. Hvem har tid til å sitte en hel dag og vente på en telefonsamtale? ALDRI MERE ONECALL. Ikke la Dere lure av 25% rabatt på alt i 100 år, da verken kundeservicen eller selgeren holder mål. ALDRI MERE ONECALL. Det blir Talkmore på meg i morgen den dag, og kundeservice er noe Talkmore vet hva er.
Nå er jeg rimelig lei pga feil på faktura og ringt 3-4 ganger om samme sak. Ikke nok med det så er det vente tid på kundeservice 40 min vær gang du ringer. Dette funker dårlig og har vært kunde i ca 8år nå er nok og går over til Telenor.
De kuttet all telefonforbindelse for området her i en uke uten å gi beskjed om oppgradering av stasjonen. Så skulle det bli bra... Etter noen få dager skjer det igjen. Ingen tjeneste står det bare. Det står ingenting i driftsmeldinger. Er det virkelig seriøst når det er så lange brudd? Mandag bytter jeg leverandør.
Har opplevd andre mobiloperatører som sender faktura til inkasso om du ikke betaler på 1 uke. Fikk faktura sendt i posten (til 0,-) på en adresse jeg ikke bodde og etter 2 månder fikk jeg sms om at jeg måtte betale før det påløper renter. Betalte og ingen problem, ingen ekstra renter, ingen inkasso, disse folk har skjønt det!
Onecall har stort sett OK dekning. Hjemmesida er noe kronglete. Det verste gjelder rollover data: Har pdd 0.5 Gb data inkludert i abonnementet. Slik funker Onecall: Dersom du har samme abonnement som meg, og kjøper ekstra 10 Gb for eks, men bruker kun 3, så får du med deg kun tilsvarende mengde data, altså 0.5 Gb, videre neste mnd, og resterende data som du jo har betalt for, forsvinner og du mister dem. Dersom naboen din som har, la oss si 5 Gb inkludert i abonnementet sitt, kjøper 5 Gb ekstra, men ikke bruker noe av det, får vedkommende med seg hele 5 Gb videre neste mnd. Dette betyr at du som har et lite abonnement, ender opp med å betale for en som har et større et. Den som har lite fra før får lite, mens den som har en del, får mer...på din bekostning. Dette synes jeg er skitten praksis.
Har hatt onecall i flere år og betalt for forsikring av mobiltelefon gjennom dem. Vilkårene ble endret - uten at jeg verken fikk sms eller mail, så jeg har betalt for en ugyldig forsikring i 1 år. Ingen refusjon eller svar på mine henvendelser fra dem.
Har brukt OneCall i 15 år. Nå har jeg mobil full data abonnement og mobilt bredbånd levert og alt fungerer perfekt :-) Er veldig fornøyd.
Elendig service, kundebehandling og utførelse av tjenester. Strykkarakter. Mobildata nede, selv om det er brukt minimalt. Uoversiktlig og tvetydig faktura. Krav om innbetalinger underveis i måneden som ikke blir registrert.
Brukt 4 måneder å 50 tlf minst for å løse en sak dere jeg satte over 6400 ca til onecall sitt konto Nr å ikke telia finans første tlf i januar å først 25,4 så ble 4800kr ca betalt tilbake 1700kr for å dekke tlf/data faktura blir trua med innkasso har aldring blitt behandlet så reva fra et selskap onecall
Har kjøpt Mobilt Bredbånd fra OneCall 30GB pr mnd. til samme pris jeg betalte for 15 GB hos IceNet. Hadde IceNet 15GB pr mnd. med Ice 4G miniruter og etterhvert Ice Smartruter A1 Atel. Samme forbruk med begge ruterne 15GB pr mnd fra Ice holdt bra til 1 time TV pr dag. Dvs. 30 min. med 240 dpi oppløsing og 30 min. med 360 dpi oppløsning på bildet. Forbruke ble da ca 500-750 mb pr dag. Med Onecall Mobilt Bredbånd forsvinner over 1,2 GB i løpet av samme tid, dvs. 1 time TV, med samme oppløsning på bildet (240 og 360 dpi) Bruker Huawei E5776 miniruter fra Telia på OneCall abonnementet. Forbruket virker suspekt på meg. Andre med samme erfaring??
Upålitelig, stadig uforståelige ekstakostnader på forhånd ikke informert. Det er ett betydelig irretasjonsmoment som veid opp mot tid er alarmerende kostbart.
Skulle bestille tlf+abonnement. Gikk ikke gjennom da dette er tydeligvis et slags kredittkort/lån man tar opp for å ha tlf på avbetaling. Like vel så blir jeg satt over på et abonnement uten å få noen ny tlf. Det var ikke det jeg bestilte. Får jeg ikke tlf, vil jeg heller ikke være kunde. Bestilte ny tlf på avbetaling hos Telenor med abonnement rett etter, men nå er jeg redd onecall vil ødelegge for det abonnementet jeg akkurat har bestilt der da jeg får mail om at mitt tlf nummer skal overføres til dem med nytt sim kort.
Har blitt oppringt av OneCall flere ganger der jeg har på det sterkeste fra meldt meg min interesse i å gå over til OneCall. Vedkommende fortsetter med spørsmål og er ikke mottakelig for informasjonen jeg formidler. Som kunde føler jeg at orienteringen for salg er sterkere en relasjonen og det å lytte til de man snakker med. Der føler jeg OneCall har en god vei å gå. Kundebehandling er for meg viktigere en pris.
Veste kundeservicen jeg har vært borti noen gang. Hadde styrt unna Onecall.